"Het maakt niet uit waar je begraven wordt"

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

"Het maakt niet uit waar je begraven wordt"

Berichtdoor Annemieke86 » 20 jan 2006 20:37

Ik heb een stelling voor jullie: Het maakt niet uit waar je begraven wordt, je verkrijgt daarna toch eeuwig leven.

Brandt maar los! Wie mee eens en wie niet? Zet er dan wel je argumenten waarom wel/waarom niet. (Geen ruzie maken a.u.b. :P )
Afbeelding

amigo
Mineur
Mineur

Berichtdoor amigo » 20 jan 2006 21:21

Hmm nee natuurlijk maakt dat niet uit. Kijk het is misschien fijn voor je famillie dat je in de buurt wordt begraven, omdat ze dan nog wel eens komen kijken. Dan lijkt het me niet fijn om net zoals Pim Fortuijn in Italie ergens in een tombe te liggen. En met de wederkomst zou het ook wel niet uitmaken toch?

*Eens dus met de stelling*
Ik vloog over de wolken, naar een land hierver vandaan.....

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 20 jan 2006 21:24

ik snap de stelling niet :cry:
waar je het eeuwige leven doorbrengt hangt niet af van de plaats waar je begraven word.

het maakt zeker niet uit waar je begraven word...
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Re: "Het maakt niet uit waar je begraven wordt"

Berichtdoor Wullimpie » 20 jan 2006 21:38

Annemieke86 schreef:Ik heb een stelling voor jullie: Het maakt niet uit waar je begraven wordt, je verkrijgt daarna toch eeuwig leven.

Het maakt volgens mij ook niet uit waar je begraven wordt.

Volgens mij is er in Nederland ook maar 1 plaats officieel toegestaan en dat is de gemeentelijke of kerkelijke begraafplaats.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 jan 2006 17:11

Voor MIJ maakt het niet uit waar ik begraven word, voor mijn familie wel.
Ik riep altijd dat ik op de begraafplaats bij mijn opa begraven wilde worden, midden in de bossen, op een heuvel, het mooiste plekje van de wereld ongeveer.
Maar dat is hier bijna 2 uur rijden vandaan. En dat zou voor mijn familie niet aan te reizen zijn.
Nouja, dan moeten zijn wel net zo zijn als ik. Ik vind graven echt iets moois hebben. Van bekenden dan. Bij mijn opa heb ik dan dat ik me echt weer even dichtbij hem voel. Ik weet het, het IS niet zo, maar het gevoel is er wel.

Ik denk dat het goed is voor familie om als rouwverwerking zo af en toe nog naar het graf te kunnen gaan. En dan is het voor hen het fijnst als dat bij hen in de buurt is.

(tis maar waar je allemaal al over nadenkt ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 22 jan 2006 16:56

Dat boeit me eerlijk gezegd niet echt, wel het liefst bij ons in L...daar ligt ook mijn fmilie en ook m'n broertje...maar welk plkje...nee, maakt me niet uit!

fem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor fem » 22 jan 2006 18:07

maakt me niet uit. Helemaal niks. Mn ouders moeten dat zelf maar weten. Dat is trouwens raar, je praat meteen over je ouders, terwijl het waarschijnlijker is dat jij je ouders begraaft. Misschien komt dat omdat je ouders altijd alles al voor je doen, en dat dat idee zo ingebakken zit dat je bij begrafenis automatisch denkt aan rouwende ouders, ipv rouwende kinderen.

Mn begrafenis maakt niet uit hoe die eruit ziet, wat er gedaan wordt, ik wil alleen niet dat ze te erg verdrietig zijn, en dat ze preken gaan houden over hoe jong mn leven nog was en hoe zonde dat ik dood ben gegaan, helemaal niet zonde, maar dat ze vooral benadrukken dat het mss erg is voor nabestaanden, maar dat ik feest vier in de hemel.

De begrafenis van mn neefje Joshua werd een afscheidsfeest genoemd, ik hoop dat mijn familie en vrienden het ook zo zullen ervaren.
de grootste levenswijsheid ligt besloten in dit woord: Maak nooit tosti's met oude kaas

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 22 jan 2006 21:30

Daar krijg ik dan weer de rillingen van...feest........

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 23 jan 2006 14:32

mw schreef:ik snap de stelling niet :cry:
waar je het eeuwige leven doorbrengt hangt niet af van de plaats waar je begraven word.

het maakt zeker niet uit waar je begraven word...
Nou het was eigenlijk meer een punt waar mijn collega's op m'n werk niet uitkwamen. De één wilde op een fatsoenlijk plaatsje begraven worden, de ander wilde niet onder de grond gestopt worden en weer een ander zei: "Boeiend, dat voel ik toch niet."

Vandaar dat ik om jullie meningen vroeg! :)
Afbeelding

JJM
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor JJM » 24 jan 2006 18:19

sommige mensen zijn dood gegaan in een oorlog en liggen nu misschien nog steeds in een massagraf of zo. dus ik denk dat het niet uitmaakt.
Als president lincoln nog leefde zou hij zich omdraaien in zijn graf.

Stefanus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stefanus » 25 jan 2006 09:18

Maakt geen hol uit (sorry als de woordspeling verkeerd aan komt).
Het is natuurlijk wel zo dat een 'fatsoenlijk' plekje wel fijn is. Maar dan eigenlijk alleen voor de familie. Dan kan je bijvoorbeeld nog es naar het graf gaan van diegene, om bloemen neer te leggen. Het dient meer de rouwverwerking van de familie, denk ik. Ik ben het eens met fem. Het heeft 2 kanten: enerzijds is er het afscheid, anderzijds is er de vreugde die er is omdat diegene in de hemel is (ervanuitgaande dat hij/zij naar de hemel gaat).
Casae Sentum Quoque Habent

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 26 jan 2006 12:46

Ik laat het geheel aan mijn nabestaanden over. Zij moeten in dit opzichte doen wat voor hun rouwverwerking het beste is.
Al moeten ze mij wel begraven en mogen ze mij niet cremeren. Dat is de enige voorwaarde waar het aan moet doen :wink:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

LIZA1978
Verkenner
Verkenner

BEGRAFENIS/CREMATIE

Berichtdoor LIZA1978 » 12 feb 2006 19:45

en als je het nu eens verder doortrekt? Mag je gecremeerd worden? Of moet je persé begraven worden?
Ik heb altijd gedacht dat je niet gecremeerd mocht worden maar weet niet waarom eigenlijk? Het is toch hygienischer en neemt minder ruimte in beslag.
Het is ook niet zo dat je persé begraven moet worden zodat je kunt herrijzen uit je graf, want tegen die tijd is er net zo weinig over als wanneer je gecremeerd bent waarschijnlijk.
Weet iemand wat er niet goed is aan cremeren?
God heeft mij niet lief omdat ik goed ben, God heeft mij goed gemaakt omdat Hij mij liefheeft

martin29
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: BEGRAFENIS/CREMATIE

Berichtdoor martin29 » 18 feb 2006 17:08

LIZA1978 schreef:en als je het nu eens verder doortrekt? Mag je gecremeerd worden? Of moet je persé begraven worden?
Ik heb altijd gedacht dat je niet gecremeerd mocht worden maar weet niet waarom eigenlijk? Het is toch hygienischer en neemt minder ruimte in beslag.
Het is ook niet zo dat je persé begraven moet worden zodat je kunt herrijzen uit je graf, want tegen die tijd is er net zo weinig over als wanneer je gecremeerd bent waarschijnlijk.

ik weet het niet zeker maar volgens mij is het zo dat de traditie uit de bijbel is overgenomen in de zin van dat we moeten leven als Jezus .. en Hem na moeten volgen ook in de begravenis maar dat kan ook heel goed een eigen gedachte zijn die spontaan boven komt bij deze vragen 8)
daarnaast is het zo dat het een gebruik bij de heidenen is in de arme landen waar de afgoden en geest en aanbeden worden ,dat ze daar over het algemeen de lichamen verbranden waarom precies weet ik niet maar ik kan me zo voorstellen dat ze dat doen uit angst dat ze anders misschein worden meegenomen door een boze geest of zo ..

misschein iemand een andere suggestie ?

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Re: BEGRAFENIS/CREMATIE

Berichtdoor Annemieke86 » 28 feb 2006 21:49

LIZA1978 schreef:en als je het nu eens verder doortrekt? Mag je gecremeerd worden? Of moet je persé begraven worden?
Ik ben het niet helemaal met je eens. Ons grote voorbeeld Jezus Christus is toch ook begraven? Waarom zou jij je dan cremeren? Omdat het hygienischer is?
Afbeelding

Terug naar “Archief”