Mijn moeder was op de dag en het uur precies even oud toen zij verkering kreeg met mijn vader. Ook 19 en zoveel dagen en zoveel uur. En dat was niet gepland hoor
Zij was net een maandje 21 toen ze trouwde. En 2 jaar later werd mijn zus geboren.
Ik vind het echt heerlijk om zo'n jonge moeder te hebben. Ze begint nu ongeveer met een nieuwe carriere, vraagt mij om raad bij allemaal dingen, doet weer n opleiding etc. Dat vind ik zelf echt heerlijk. Zo is ze mijn moeder, maar zeker ook een ontzettend goede vriendin.
Mijn vriend is 24 en is bijna de jongste, dus zijn moeder is een stuk ouder. En dat merk ik echt ontzettend. Die werkt al niet meer enzo.
Ik vind dat het niet echt handig is om leeftijden neer te gaan gooien waarvoor trouwen te jong is ofzo. Tot je 20e ontwikkel je nog, dus ervoor lijkt me niet altijd even slim, maar de een is op zijn 21e meer ver dan de ander. En mijn vriend is 5 jaar ouder, dus hij is de 25 echt wel gepasseerd als we trouwen, maar als we moeten wachten tot IK 25 ben, goeiehelp, 6 jaar! Echt never. Ik denk ook zeker dat dat niet gezond is. Dan wordt die grens die je samen hebt gesteld echt heel moeilijk om te houden...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...