Hoe oud was je...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maria_00

Berichtdoor Maria_00 » 20 jan 2006 17:19

Daphne schreef:
Sabra schreef:en aangezien zij nogal een carrièretijger is

:mrgreen:
Ik wil zelf ook in ieder geval klaar zijn met mn studie voor we gaan trouwen, anders komt er niks meer van, ben ik bang voor.

Dat lijkt me ook. Ik wil ook eerst een studie (liefst twee :D ) afmaken en graag een baan hebben voor ik ga trouwen.
Maar goed, evenwel is dat nog lang niet aan de orde.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 20 jan 2006 17:20

Ja, dat is wel zo idd. Ik ken een vrouw die op haar 14e verkering had en op haar 19e trouwde. Nu zegt ze ook, dat ze toen eigenlijk te jong was.

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 20 jan 2006 17:22

MissF schreef:Tja, ik ben 19, en heb n vaste relatie en als einddoel hebben we trouwen en echt niet na 4 jaar pas ;)
Maarja, wij kenden elkaar al bijna door en door voor we verkering kregen, en hij is een stukje ouder. Dusja.

Naja, toen ik geen verkering had, dacht ik hetzelfde hoor, dat ik 22 veeeeel te jong vond om te trouwen, maar nu ik midden in het schuitje zit veranderd dat echt heel erg. Dan vind ik 3 jaar al wel veel te lang duren...

Herkenbaar :wink: Maar ik heb 20 nooit echt jong gevonden. Ik was 18 toen ik voor het eerst verkering kreeg en 19 toen ik echt serieus verkering kreeg :wink:

Sabra schreef:Bovendien ken ik een groot aantal mensen dat achteraf gezien niet op zo'n jonge leeftijd getrouwd had willen zijn. Je mist dan gewoon zo veel, als je al voor je 25ste trouwt

Dan ken jij denk ik heel andere mensen dan ik. Ik vind dat zelf ook echt helemaal niet waar. (ben natuurlijk nog wel geen 25, maar oke..)
Ik denk altijd: voor kinderen is het veel leuker om jonge(re) ouders te hebben... Nee, geen 15 natuurlijk, dat vind ik dan net weer ongezond, maar een jaar of 23, 24.. prima mijns inziens!!

Maria_00

Berichtdoor Maria_00 » 20 jan 2006 17:27

joos schreef:
MissF schreef:Tja, ik ben 19, en heb n vaste relatie en als einddoel hebben we trouwen en echt niet na 4 jaar pas ;)
Maarja, wij kenden elkaar al bijna door en door voor we verkering kregen, en hij is een stukje ouder. Dusja.

Naja, toen ik geen verkering had, dacht ik hetzelfde hoor, dat ik 22 veeeeel te jong vond om te trouwen, maar nu ik midden in het schuitje zit veranderd dat echt heel erg. Dan vind ik 3 jaar al wel veel te lang duren...

Herkenbaar :wink: Maar ik heb 20 nooit echt jong gevonden. Ik was 18 toen ik voor het eerst verkering kreeg en 19 toen ik echt serieus verkering kreeg :wink:

Sabra schreef:Bovendien ken ik een groot aantal mensen dat achteraf gezien niet op zo'n jonge leeftijd getrouwd had willen zijn. Je mist dan gewoon zo veel, als je al voor je 25ste trouwt

Dan ken jij denk ik heel andere mensen dan ik. Ik vind dat zelf ook echt helemaal niet waar. (ben natuurlijk nog wel geen 25, maar oke..)
Ik denk altijd: voor kinderen is het veel leuker om jonge(re) ouders te hebben... Nee, geen 15 natuurlijk, dat vind ik dan net weer ongezond, maar een jaar of 23, 24.. prima mijns inziens!!

Dat hoor ik nou wel vaker, dat kinderen het fijn vinden om jonge ouders te hebben...
Mijn ma was 26 toen ze trouwde en 29 toen ze haar eerste kind kreeg (mij :!: ) Dus in feite is zo ook niet de allerjongste. Maar daar geef ik nu echt niks om. Al was ze 50 :mrgreen:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 20 jan 2006 17:29

Sabra schreef:
Bovendien ken ik een groot aantal mensen dat achteraf gezien niet op zo'n jonge leeftijd getrouwd had willen zijn. Je mist dan gewoon zo veel, als je al voor je 25ste trouwt

Daar ben ik het mee eens, dat het voor kinderen leuker is om jonge ouders te hebben en 23, 24 (voor een vrouw in ieder geval) is wel een mooie leeftijd. Ik zou eerlijk gezegd best een kind willen hebben... Vooral nu er bij vrienden en familie in 3 weken tijd 4 kinderen geboren zijn, dan zou ik het echt wel willen... 8)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 jan 2006 17:32

Mijn moeder was op de dag en het uur precies even oud toen zij verkering kreeg met mijn vader. Ook 19 en zoveel dagen en zoveel uur. En dat was niet gepland hoor ;)
Zij was net een maandje 21 toen ze trouwde. En 2 jaar later werd mijn zus geboren.
Ik vind het echt heerlijk om zo'n jonge moeder te hebben. Ze begint nu ongeveer met een nieuwe carriere, vraagt mij om raad bij allemaal dingen, doet weer n opleiding etc. Dat vind ik zelf echt heerlijk. Zo is ze mijn moeder, maar zeker ook een ontzettend goede vriendin.
Mijn vriend is 24 en is bijna de jongste, dus zijn moeder is een stuk ouder. En dat merk ik echt ontzettend. Die werkt al niet meer enzo.

Ik vind dat het niet echt handig is om leeftijden neer te gaan gooien waarvoor trouwen te jong is ofzo. Tot je 20e ontwikkel je nog, dus ervoor lijkt me niet altijd even slim, maar de een is op zijn 21e meer ver dan de ander. En mijn vriend is 5 jaar ouder, dus hij is de 25 echt wel gepasseerd als we trouwen, maar als we moeten wachten tot IK 25 ben, goeiehelp, 6 jaar! Echt never. Ik denk ook zeker dat dat niet gezond is. Dan wordt die grens die je samen hebt gesteld echt heel moeilijk om te houden...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 20 jan 2006 17:33

Maria_00 schreef:Dat hoor ik nou wel vaker, dat kinderen het fijn vinden om jonge ouders te hebben...
Mijn ma was 26 toen ze trouwde en 29 toen ze haar eerste kind kreeg (mij :!: ) Dus in feite is zo ook niet de allerjongste. Maar daar geef ik nu echt niks om. Al was ze 50 :mrgreen:

Ja.. jij was het eerste kind... Als mensen meerdere kinderen krijgen (wat niet geheel ondenkbaar is, en er zit enkele jaren tussen die kinderen, dan is je moeder al snel 50 als jij 10 bent.. Of je vader 65 als jij 20 bent...
Ik ben blij dat mijn ouders ietsje jonger zijn dan die leeftijd! Maar ik ben de oudste... De jongste bij ons heeft wel een eind oudere ouders dan ik!
Bijvoorbeeld.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 jan 2006 17:45

Sabra schreef:zij was ook 22, dus ook behoorlijk vroeg.

Wanneer je op vroege leeftijd trouwt heb je geen mogelijkheid om je zelf volledig te ontplooien.

Er is wel een verschil tussen op je 20e trouwen en een relatie hebben natuurlijk. Om een relatie te hebben vind ik 20 niet echt jong, maar als je jonger bent en dan ook nog met diegene trouwt ontplooi je je inderdaad veel minder. Alhoewel ik soms ook wel de indruk heb dat mensen die zo vroeg willen trouwen zich sowieso niet zo ontplooid zouden hebben.

Het is iig zo dat je er nooit spijt van krijgt later getrouwd te zijn, en wel als het te vroeg was.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 20 jan 2006 18:06

joos schreef:
Maria_00 schreef:Dat hoor ik nou wel vaker, dat kinderen het fijn vinden om jonge ouders te hebben...

Ja.. jij was het eerste kind... Als mensen meerdere kinderen krijgen (wat niet geheel ondenkbaar is, en er zit enkele jaren tussen die kinderen, dan is je moeder al snel 50 als jij 10 bent.. Of je vader 65 als jij 20 bent...
Ik ben blij dat mijn ouders ietsje jonger zijn dan die leeftijd! Maar ik ben de oudste... De jongste bij ons heeft wel een eind oudere ouders dan ik!
Bijvoorbeeld.

hoeft niet hoor ;)
Mijn vader was 30 en mijn moeder 29 en toen hadden ze het gezin van 5 kinderen compleet :D
Ik ben alleen niet van plan ze het na te doen, het zal mij ook niet lukken, toen hij zo oud was als ik nu, was de 2e er al :mrgreen:
me zusje heeft inmiddels wel de 1e.

Maar inderdaad jonge ouders te hebben is best wel gaaf, ze zijn nu met hun 47 en 46 jaar al opa en oma :)
When I kneel before You, them I'm defying gravity

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 20 jan 2006 18:43

Mijn mams was 19 toen ze zwanger werd van mij. Ik vind het wel gaaf zo'n jonge moeder te hebben! \:D/ Alleen zie ik mezelf nog niet volgend jaar zwanger zijn. :mrgreen:

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 20 jan 2006 19:25

marina87 schreef:Mijn mams was 19 toen ze zwanger werd van mij. Ik vind het wel gaaf zo'n jonge moeder te hebben! \:D/ Alleen zie ik mezelf nog niet volgend jaar zwanger zijn. :mrgreen:

Mn moeder was 24 toen ze de eerste kreeg.. vind ik eigenlijk wel 'n betere leeftijd! :P

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 jan 2006 22:48

mijdnes had op mijn leeftijd mij en me broer al....

K moet er nieeeeeeeeeeet aan denken.....

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 20 jan 2006 23:11

mn moeder was 18 bij de eerste... 41 bij de laatste...
ik kan het in ons gezin echt merken dat de oudsten een jonge moeder hebben gehad, en wij de jongsten een wat oudere moeder.
Ik vind het niet leuk om een wat oudere moeder te hebben (tjah hoe leg ik dat uit, hoe ik dat vind). Mn moeder staat veel verder van mij af, dan van mn oudste zus zeg maar...
Daarom wil ik ook graag jong kinderen. Nu nog niet... maar jaar of 23 ofzo zou ik er niet omgeven
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 21 jan 2006 00:19

Mijn moeder was 30 toen ze mij kreeg, niet oud en niet jong dus. En eigenlijk vind ik dat wel een mooie leeftijd. 'k Heb ook niet het idee dat ze verder van me af staat dan een moeder die bijv. 20 jaar ouder is dan ik. We bespreken heel veel samen, gelijkwaardig ook. Naja, ze is natuurlijk ook gewoon heel lief dus dat scheelt in de beoordeling. :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 21 jan 2006 11:07

Mijn moeder trouwde toen ze net 2 dagen 19 was (kan ik haar al niet meer na doen :lol: ) en ze was 26 toen ik werd geboren.
Ik zou er zelf niet aan moeten denken om zo jong te trouwen. Maar goed, ik heb makkelijk praten, heb geen relatie, studeer nog (en hoop daar nog wel even mee door te gaan... ;)) en zit dus in een heel andere situatie als m'n moeder toen.

Terug naar “Archief”