Gisteren hoorde ik een radioprogramma waarin Ouweneel sprak over onder andere een nieuw boek, over T. B. Joshua, over de dienst van genezing en bevrijding.
Een paar gedachten/stellingen uit zijn betoog die mij tot nadenken zette:
1. Nederland is zeer duister. Er gebeuren hier geen wonderen omdat er totaal ongeloof is waardoor de kracht van God niet kan werken.
2. 80% (overigens nam hij dit aantal niet geheel voor eigen rekening, hij citeerde) van de christenen is op de een of andere manier verstrikt geraakt in zonden en staat onder invloed van satan (hardnekkig onbeleden zonden van seksualiteit, leugenachtigheid, hebzucht enz.). Satan heeft als het ware een voet tussen de deur waardoor God niet meer op heldere wijze tot ons kan spreken.
3. Als Nederland tot inkeer komt dan zullen er grote dingen gebeuren net zoals in Nigeria bij T. B. Joshua. Mensen zullen genezen worden, doden zullen worden opgewekt, de kracht van God zal weer werken. Christenen moeten weer leren om in geloof satan te bestrijden. Er moet weer terrein worden teruggewonnen op satan. Nederland is zo duister. Eerst terrein in onszelf, we moeten oprecht berouw krijgen van zonden, en dan terrein in Nederland zelf.
Wat vinden jullie hiervan... Ik geloof dit. Nederland is ver heen. Wij christenen houden ons voor het lapje. Waar werkt Gods Geest, Gods genezende kracht nog in Nederland... waar?