joris schreef:
k vind het zo''n rare stelling! ik kan er echt met mijn kop niet bij.
Ik kan als vertegenwoordiger waarschijnlijk wel chocoladeijs verkopen als ik er niet van houdt.
maar als ik niet van God houdt, zou ik niet weten hoe ik iemand anders van God kan laten houden!
Bovendien, als ik geen kind van God ben, heb ik zijn Geest niet en zal ik dus nooit van God kunnen getuigen.
Joris, het is eigenlijk geen stelling maar een vraag, een persoonlijke worsteling. Immers, we worden iedere dag geconfronteerd met mogelijkheden om te getuigen cq. te evangeliseren. Mijn twijfel is in hoeverre ik daarin kan slagen, als een persoonlijke relatie met God ontbreekt. Aan de andere kant, met mijn "theoriekennis" kan ik me tot nu toe aardig staande houden in gesprekken met andere mensen, en lukt het me toch om hen uit te leggen waar ik voor sta, wat ik geloof en hoe waardevol dat is.
Ik denk ook dat onbekeerde mensen als instrument in Gods handen kunnen worden gebruikt om anderen tot bekering te brengen. God is een almachtig en ondoorgrondelijk God, dus waarom zou hij dat niet doen?
Verder kun je door je opstelling en levenswandel denk ik echt wel een bepaald getuigenis afgeven aan andersdenkenden. Dat is uiteraard wat anders dan getuigen van je relatie met God, maar toch.
Nogmaals, geen stelling die ik op de een of andere manier bewezen wil zien, maar een vraag waarop ik zelf niet echt een antwoord weet.