Moderator: Moderafo's
Airke schreef:En? Daar ben ik wel benieuwd naar. Volgens mij beschrijft Siebelink namelijk geen Paauweanen, aangezien Hans Sievez in het boek naar bijeenkomsten gaat waar ook het avondmaal gehouden wordt, terwijl Paauweanen niet aan sacramenten doen.
FV schreef:Ik vond het een heel mooi 'echt' boek. In die zin dat hij 'echte' personen van z'n personages maakt. (Had af en toe heel erg de neiging om al die zwartgejaste mannetjes door elkaar te rammelen).
Airke schreef:En? Daar ben ik wel benieuwd naar. Volgens mij beschrijft Siebelink namelijk geen Paauweanen, aangezien Hans Sievez in het boek naar bijeenkomsten gaat waar ook het avondmaal gehouden wordt, terwijl Paauweanen niet aan sacramenten doen.
LeChat schreef:Geen van alle?
Je zou misschien kunnen zeggen dat van de 'broeders' karikaturen zijn gemaakt, maar ik vind dat in dit geval juist de kracht van de literatuur: juist door ze nogal zwart/extreem neer te zetten, komt het bizarre/beklemmende goed uit de verf. Literatuur mag overdrijven.
De hoofdpersonen, Hans en zijn gezin, maken wel degelijk een ontwikkeling door en zijn echt geen flat-characters.
Marnix schreef:Airke schreef:En? Daar ben ik wel benieuwd naar. Volgens mij beschrijft Siebelink namelijk geen Paauweanen, aangezien Hans Sievez in het boek naar bijeenkomsten gaat waar ook het avondmaal gehouden wordt, terwijl Paauweanen niet aan sacramenten doen.
Blijkbaar deden ze dat in die tijd wel? Het staat wel vast naar aanleiding van de info, (en Siebelink heeft het zelf ook wel aangegeven) dat de man die in het boek Ds. Poort genoemd wordt, dominee Pauwe is.
LeChat schreef:De hoofdpersonen, Hans en zijn gezin, maken wel degelijk een ontwikkeling door en zijn echt geen flat-characters.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 16 gasten