Weet niet hoe ik hier een overzichtelijk iets van moet gaan maken. Want mijn hoofd loopt over van alle chaos en zorgen om een goede vriendin van mij..
Zal proberen helder het probleem te omschrijven. Ze (20 jr) heeft namelijk een hele tijd een relatie gehad met een marokkaanse jongen. Ze heeft zelfs een aantal weken bij hem gewoond toen het thuis met haar ouders allemaal niet zo lekker liep. Allemaal leuk en aardig. Geen wolkje aan de lucht in eerste instantie. Helaas heeft ze het met een en ander niet zo nauw genomen en nu is ze dus zwanger. Dat is al vervelend genoeg allemaal, dat dat op deze manier gebeurd.
Het is alleen bijzonder spijtig dat blijkt dat hij toch niet zo'n schattig marokkaantje is, want hij heeft haar duidelijk laten weten dat ze het maar beter kan laten aborteren, want anders zorgt hij er wel voor dat dat kind nooit geboren word of dat hij het kind of zijzelf (of zelfs haar ouders/zussen/etc) iets aan zal gaan doen.
Zelf had ze in eerste instantie niet zo'n moeite met een abortus (in een kwartier alle problemen weg), maar nu twijfelt ze hevig. Ze had eigenlijk vandaag al een afspraak in een kliniek, maar ze kon het toch niet aan. Het liefste laat ze het komen, maar ze is inmiddels vreselijk bang voor die vent. Ze wil niet de rest van haar leven op de vlucht hoeven te slaan. Inmiddels is haar ook wel duidelijk dat het écht geen lieverdje is. Ze heeft de politie ingelicht en die wisten maar al te goed over wie ze het had, maar konden helaas eigenlijk niets voor haar doen.
De keuze is dus niet echt gemakkelijk. Ze wil niet haar hele leven bang zijn (want inmiddels weet ze wat 'n gek het is en kent ze het verhaal van een ex van 'm -> hij kan echt wreed zijn), maar ze vind op zich (en terecht) dat abortus ook not done is. Ze is christelijk opgevoed en haar ouders hebben toegezegd haar te zullen helpen met alles, maar wat moet je als er zo'n gestoord figuur rondloopt dat tot alles in staat is?
Weet echt niet wat ik in haar geval zou moeten doen. Ben misschien ook niet heel duidelijk geweest hierboven, maar 'k heb haar net 'n uur aan de telefoon gehad (ze zit nu met d'r ouders op 'n vakantieadresje om bij te komen en na te denken) en ben er nog helemaal ondersteboven van.
Misschien dat er mensen zijn die tips (of titels van relevante boeken) hebben of misschien iets soortsgelijks hebben meegemaakt (dat kan uiteraard via 'n pbtje, dan kan ik haar dat binnenkort laten lezen) met abortus enzo. Of wat dan ook. Weet ook eigenlijk niet waarom ik dit hier neer zet, maar ja, wie weet levert het iets op waar ze wat mee kan.
Tot slot: Oproep aan een ieder, bid alsjeblieft voor d'r, want dat heeft ze echt ontzettend hard nodig!