Mijn vriendin is zwanger en word bedreigd.. :'(

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Agnita
Verkenner
Verkenner

Mijn vriendin is zwanger en word bedreigd.. :'(

Berichtdoor Agnita » 01 aug 2003 22:29

Weet niet hoe ik hier een overzichtelijk iets van moet gaan maken. Want mijn hoofd loopt over van alle chaos en zorgen om een goede vriendin van mij..

Zal proberen helder het probleem te omschrijven. Ze (20 jr) heeft namelijk een hele tijd een relatie gehad met een marokkaanse jongen. Ze heeft zelfs een aantal weken bij hem gewoond toen het thuis met haar ouders allemaal niet zo lekker liep. Allemaal leuk en aardig. Geen wolkje aan de lucht in eerste instantie. Helaas heeft ze het met een en ander niet zo nauw genomen en nu is ze dus zwanger. Dat is al vervelend genoeg allemaal, dat dat op deze manier gebeurd.

Het is alleen bijzonder spijtig dat blijkt dat hij toch niet zo'n schattig marokkaantje is, want hij heeft haar duidelijk laten weten dat ze het maar beter kan laten aborteren, want anders zorgt hij er wel voor dat dat kind nooit geboren word of dat hij het kind of zijzelf (of zelfs haar ouders/zussen/etc) iets aan zal gaan doen.

Zelf had ze in eerste instantie niet zo'n moeite met een abortus (in een kwartier alle problemen weg), maar nu twijfelt ze hevig. Ze had eigenlijk vandaag al een afspraak in een kliniek, maar ze kon het toch niet aan. Het liefste laat ze het komen, maar ze is inmiddels vreselijk bang voor die vent. Ze wil niet de rest van haar leven op de vlucht hoeven te slaan. Inmiddels is haar ook wel duidelijk dat het écht geen lieverdje is. Ze heeft de politie ingelicht en die wisten maar al te goed over wie ze het had, maar konden helaas eigenlijk niets voor haar doen.

De keuze is dus niet echt gemakkelijk. Ze wil niet haar hele leven bang zijn (want inmiddels weet ze wat 'n gek het is en kent ze het verhaal van een ex van 'm -> hij kan echt wreed zijn), maar ze vind op zich (en terecht) dat abortus ook not done is. Ze is christelijk opgevoed en haar ouders hebben toegezegd haar te zullen helpen met alles, maar wat moet je als er zo'n gestoord figuur rondloopt dat tot alles in staat is?

Weet echt niet wat ik in haar geval zou moeten doen. Ben misschien ook niet heel duidelijk geweest hierboven, maar 'k heb haar net 'n uur aan de telefoon gehad (ze zit nu met d'r ouders op 'n vakantieadresje om bij te komen en na te denken) en ben er nog helemaal ondersteboven van.

Misschien dat er mensen zijn die tips (of titels van relevante boeken) hebben of misschien iets soortsgelijks hebben meegemaakt (dat kan uiteraard via 'n pbtje, dan kan ik haar dat binnenkort laten lezen) met abortus enzo. Of wat dan ook. Weet ook eigenlijk niet waarom ik dit hier neer zet, maar ja, wie weet levert het iets op waar ze wat mee kan.

Tot slot: Oproep aan een ieder, bid alsjeblieft voor d'r, want dat heeft ze echt ontzettend hard nodig!
Laatst gewijzigd door Agnita op 02 aug 2003 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Agnita

Theodoor
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Theodoor » 01 aug 2003 23:00

als je het kind laat aborteren dan loop je je hele leven met schuldgevoelens te tobben!!! dat is 4ever bij je!!! ik heb een boek over vrouwen die ervaringen hebben met abortus gelezen en bij sommige achtervolgd het ze na 25 jaar nog!!!

een ander punt; marrokanen groeien in een totaal andere cultuur op daar heeft de vrouw totaal helemaal nothings te vertellen!! dus leer eerst om gaan met de cultuur en dan met de des betreffende boy/girl
Loser,Loser,Double Loser, Get the Picture,Duhhhh

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 02 aug 2003 12:21

He Agnita.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar bid dat ze uit de problemen komt.

Weet wel dat ze zal moeten kiezen, d'r vriend houden en het kind aborteren, en dan met schuld gevoelens rond blijven lopen, en de kans dat hij haar oot dump voor een ander.
Of, het kind laten komen, en d'r vriend kwijt zijn, maar dan weet ze dat haar ouders achter haar zal staan, maar ook dat der vriend misschien zal wraak nemen.

Als ik in haar schoenen stond zal ik, denk ik kiezen voor het tweede, hoe moeilijk ook.

Veel sterkte gewenst.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 02 aug 2003 14:14

Als ik het zo lees wil ze hoe dan ook die "vriend" kwijt. Alleen is die jongen zo dat ookal gaat ze weg hij nog tot heel veel in staat is. En je hoort daarover niet te leuke verhalen meestal. Dus ze moet gewoon zo snel mogelijk uit het leven van die jongen verdwijnen.

Het is eigenlijk heel erg dat de politie niets kan doen. Maar ja, zolang die jongen niets doet hebben ze geen mogelijkheden.

Zou ze misschien informatie kunnen krijgen bij opvanghuizen voor alleenstaande moeders? Daar hebben ze vast ervaring met dit soort zaken. En kunnen ze dus wel juiste adviezen geven.

Agnita
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Agnita » 02 aug 2003 18:02

Nu ze erachter is gekomen wat een engerd die vent is wil ze niets meer met hem van doen hebben, helaas blijft hij haar wel steeds bellen enzo (ze durft niet eens meer op te nemen).

Helaas had ze nooit gedacht had dat hij zo zou zijn, iets wat hij eerst goed verbloemde. Ze kent hem namelijk al een heel tijdje, al sinds vorig jaar ofzo en 't is echt sinds de laatste week dat hij zijn ware aard laat zien zegmaar.

Ze denkt er over om voor een bepaalde tijd zich af te zonderen ofzo (mocht ze het kindje toch willen/durven houden) bijvoorbeeld tot het kindje geboren is, maar ze is inmiddels hartstikke bang dat hij tot ernstige dingen in staat is als blijkt dat ze 'm (nog steeds zwanger en wel) gesmeerd zou zijn.

Vorige week heeft ze in het ziekenhuis een echo laten maken en nu beseft ze des te meer dat het een levend mensje is en ze wil het graag houden, ze weet ook van alle emotionele problemen en schuldgevoelens die een abortus met zich meebrengt, maar ze wil ook niet continu bang zijn en misschien steeds te moeten vluchten enzo. De dreiging die van hem uitgaat is echt enorm.

Vind het zelf ook niet echt slim dat ze ooit iets met die gozer begonnen is, maar tja liefde (verliefdheid) maakt blind zegt men toch?
Agnita

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 02 aug 2003 19:22

Ja achteraf is dat niet zo slim geweest. Maar dat weet ze zelf het beste denk ik. Dus daar moeten jullie haar in ieder geval niet mee lastig vallen.

Is zij de enige die contact heeft met die jongen? Of zijn er ook anderen die met hem kunnen praten over de situatie?

Afzonderen kan helpen. Maar lost dat wat op? Ik ben bang van niet. Ik denk dat ze nog banger wordt om terug te komen. Dus dan is denk ik de uiteindelijke conclussie dat ze helemaal niet in de huidige woonplaats terug komt. En dat zou niet goed zijn.

Ik denk dat het wel duidelijk is dat ze de baby wil houden. Ze wil ook van die jongen af. Maar die jongen heeft in zijn cultuur nu een probleem. Dus moeten er afspraken komen. Misschien dat een maatschappelijkwerker daarbij kan helpen. Daar kan de politie vast ook wel duidelijkheid in geven. Misschien is het nodig dat die jongen officieel afstand doet van zijn rechten. Ik weet niet of dat allemaal mogelijk is. En ook niet of er in zijn cultuur andere regels gelden. Je moet straks niet hebben dat het kind naar Maroko wordt ontvoerd of zo.

In ieder geval moet zo snel mogelijk professionele hulp worden ingeschakeld. En dan moet er een plan van aanpak worden gemaakt. Want er is de komende tijd enorm veel te regelen. Dus geen tijd te verliezen.

xgnoom
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor xgnoom » 02 aug 2003 22:12

De VBOK biedt hulp bij ongewenste zwangerschap (pro-life)

www.vbok.nl

Wellicht kunnen zij helpen. Sterkte!
Gaat heen en leert wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande

Liesl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Liesl » 02 aug 2003 23:06

Ik zou in het eerste geval het "Blijf van mijn lijf" huis aanraden. Hier kunnen vrouwen een langere tijd beschermd wonen. Het "Blijf van mijn lijf" huis is niet alleen goed voor de bescherming van de vrouw in kwestie maar er is daar tevens lotgenoten contact en lotgenoten contact is toch heel belangrijk. Deze gevallen komen vaker voor in Nederland. Oorzaak hiervan is toch de multiculturele samenleving, denk ik.

De optie om het kind weg te laten halen wordt al heel snel veroordeeld. Ik zou ook in geen geval kiezen voor het laten weghalen van het ongeboren kind. Maar ik kan me wel voorstellen dat iemand het overweegt. Maar zoals eerder aangeraden kan zij altijd nog contact opnemen met het VBOK.

Ik hoop dat ze toch iig hulp zoekt want de cultuur waar ze nu mee in aanraking komt deinst niet terug voor geweld.
Refoweb is van ons allemaal :p

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 05 aug 2003 10:39

Wat een vreselijk verhaal... Zelf heb ik hier gelukkig nooit mee te maken gehad... wel heb ik een meisje gekend die een vergelijkbare situatie heeft meegemaakt. Ze was ook zwanger en haar vriend dwong haar tot een abortus. Hij mishandelde haar ook. Ze heeft het kindje weg laten halen en leeft nu nog steeds in de schaduw van die gebeurtenis. Ze heeft vreselijk veel spijt. Ik weet dat het allemaal erg makkelijk is voor een buitenstaander om te zeggen, maar je kan beter een gestoorde ex hebben die je naar het leven staat als voor God moeten komen in de wetenschap dat je een kindje heb laten doden. Vertrouw alsjeblieft op God. Ik zal voor je bidden.
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 06 aug 2003 09:34

Blijf van mijn Lijf-huis en VBOK zijn in dit geval goede adviezen. Nog een tip misschien. Wellicht dat een tussenpersoon contact kan opnemen met de ouders van de jongen of met een imam. Ook moslims wijzen namelijk abortus af (hoewel ik niet weet of dit ook geldt indien de vrouw christelijk is). Met een uitspraak van de imam sta je overigens wel sterk in dit geval.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 06 aug 2003 09:38

Kijk en dat lijkt me dus de taak voor een professioneel persoon. Dus iemand van de politie, of door de politie geadviseert. Daarmee voorkom je ook te emotionele gevoelens. En bovendien weet een willekeurig persoon waarschijnlijk niet hoe het beste met de ouders, dan wel de iman, gesproken kan worden.

caprice

Berichtdoor caprice » 06 aug 2003 18:50

Vertrouw op God, een Schild in alle nood.

Dan komt niemand beschaamd en bedrogen uit.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 06 aug 2003 19:41

Helemaal mee eens. Maar dat betekend niet dat je zelf niets moet ondernemen. En dus maar moet wachten op iets dat gebeurt.

caprice

Berichtdoor caprice » 07 aug 2003 18:23

Helemaal mee eens. Maar dat betekend niet dat je zelf niets moet ondernemen. En dus maar moet wachten op iets dat gebeurt.

Inderdaad. Je moet blijven bidden.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 aug 2003 18:41

caprice schreef:

Inderdaad. Je moet blijven bidden.

ja en je moet handelen....

Terug naar “Archief”