homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 jan 2006 00:43

aardmannetje schreef:
Ja, offtopic idd

jammer hoor...hier cker!

Sorry. Was helemaal niet rot bedoeld ook. :)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 12 jan 2006 00:55

Technico schreef: Er zijn ook mensen die van nature gierig zijn, die een afwijking hebben waardoor ze stelen zonder dat ze het eigenlijk willen, mensen die zonder het dat ze het tegen kunnen houden godslasterlijk denken, mensen die zich aangetrokken voelen tot het New Age gebeuren. Moeten we al die mensen, omdat ze er niets aan kunnen doen maar tolereren? Ik denk van niet. Het is uiteraard moeilijk om er mee om te gaan, en ik kan ook heel goed begrijpen dat homosexuelen een relatie met elkaar aangaan, maar ik denk niet dat het de goede weg is.

Hier ga je, naar mijn mening de fout in, je gaat iemand met een andere geaardheid, vergelijken met misdadigers, in feite stel je ze op één lijn, heb je enig idee, hoe kwetsend dat voor iemand is.
Homo zijn, is geen misdaad, geen afwijking, maar, een andere geaardheid, iets, waar absoluut niemand blij mee is, en om zou vragen, want het zal je hele leven moeilijk blijven, een deel van de mensheid, zal je er altijd negatief op aankijken, en dat, terwijl men geen vlieg kwaad doet, zou jij dat zelf leuk vinden.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 12 jan 2006 01:06

Technico schreef:
aardmannetje schreef:@Boekenlezer - als je er zo over denkt dan bekijk je het maar van 1 kant, een nogal onpersoonlijke benadering van een persoonlijk onderwerp.

Ik ben van mening dat de genade mateloos is, niemand hier is bewust aan het zondigen, ieder probeert te leven naaar God's woord, ook de mensen die serieus met dit onderwerp te kampen hebben, bedankt voor je bijdrage maar kom terug als je wel zin hebt!

aardmannetje

Cisca schreef:'t Spijt me voor je, maar voor zo'n man kan ik echt geen respect opbrengen, je zegt wel, die man roeide gewoon uit alle macht met de riemen die hij had, maar, wat denk je van z'n vrouw, die is er wel de dupe van.
Ook gaat zo'n man wel tegen z'n natuur in.

Ik ben het met boekenlezer eens. En ik vind dit een eenzijdige benadering van Gods genade. Waarom kan Gods genade niet daaruit bestaan dat iemand met een homosexuele aard zich kan vinden in een intieme relatie met een vrouw? Om even bij de geciteerde bijbeltekst te blijven. Er zijn ook mensen die van nature gierig zijn, die een afwijking hebben waardoor ze stelen zonder dat ze het eigenlijk willen, mensen die zonder het dat ze het tegen kunnen houden godslasterlijk denken, mensen die zich aangetrokken voelen tot het New Age gebeuren. Moeten we al die mensen, omdat ze er niets aan kunnen doen maar tolereren? Ik denk van niet. Het is uiteraard moeilijk om er mee om te gaan, en ik kan ook heel goed begrijpen dat homosexuelen een relatie met elkaar aangaan, maar ik denk niet dat het de goede weg is.

In zekere zin zijn we het niet eens zo oneens Technico, de vraag is alleen of er op tolerantie met intolerantie moet worden gereageerd, de weg is voor een ieder weer anders denk ik, alleen zonder Jezus is het mis (sounds evangelical).
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 12 jan 2006 01:07

Smurffie schreef:
aardmannetje schreef:
Ja, offtopic idd

jammer hoor...hier cker!

Sorry. Was helemaal niet rot bedoeld ook. :)

Weet ik, kleende alleen ff je tekst, nix persoonlijks :wink:

Technico

Berichtdoor Technico » 12 jan 2006 01:21

Cisca schreef:Hier ga je, naar mijn mening de fout in, je gaat iemand met een andere geaardheid, vergelijken met misdadigers, in feite stel je ze op één lijn, heb je enig idee, hoe kwetsend dat voor iemand is.

Ik weet niet waar ik het over misdadigers heb, ik heb het alleen gehad over mensen die karaktertrekken hebben waardoor ze problemen krijgen met dingen die Gods Woord verboden worden. Het voorbeeld van degene die steelt is het meest afwijkend, ik ben het met je eens als je die eruit haalt en zegt dat het iets anders is. Waarom de bijbel dat op een lijn stelt weet ik ook niet. Maar mensen die bijvoorbeeld erg verontwikkeld intuitief deel hebben (en dan bedoel ik dat als karaktertrek, die mensen bestaan gewoon) vind ik wel vergelijkbaar. Het zijn mensen die je niets kwalijk kunt nemen, die geen vlieg kwaad doen, maar door deze geaardheid wel snel een bepaalde weg in kunnen gaan die de bijbel afkeurd.

Cisca schreef:Homo zijn, is geen misdaad, geen afwijking, maar, een andere geaardheid, iets, waar absoluut niemand blij mee is, en om zou vragen, want het zal je hele leven moeilijk blijven, een deel van de mensheid, zal je er altijd negatief op aankijken, en dat, terwijl men geen vlieg kwaad doet, zou jij dat zelf leuk vinden.

Ben ik helemaal met je eens, maar is dat een reden om dan maar toe te staan dat ze gemeenschap hebben?
Nogmaals, ik kan heel goed begrijpen dat mensen met homosexuele gevoelens zich daar niet bij neer kunnen leggen en wil absoluut niet kwetsend overkomen. Ik zal, als ik een homosexueel ontmoet echt mijn hoofd niet omdraaien (tenzij hij rechtsstreeks van de Gaypride vandaan komt ofzo, ligt daar niet een groot deel van de aversie tegen homo's? dat soort evenementen?). Zolang je je als homosexueel niet inlaat met dat soort orgieen kun je van mijn kant respect verwachten.

Maar ik keur gemeenschap tussen twee mensen van hetzelfde geslacht niet goed.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 12 jan 2006 01:25

Technico schreef:Maar ik keur gemeenschap tussen twee mensen van hetzelfde geslacht niet goed.

Wat versta je onder gemeenschap? in detail graag :)

Technico

Berichtdoor Technico » 12 jan 2006 01:34

aardmannetje schreef:
Technico schreef:Maar ik keur gemeenschap tussen twee mensen van hetzelfde geslacht niet goed.

Het fysiek uiten van liefde aan elkaar. Strelen, zoenen, en verder. (omhelzen is de grens denk ik)

Ik zit even te denken over het samenwonen met elkaar zonder fysieke uiting, dat vind ik een grensgeval :? :)

Hmm, wordt ik nu niet te concreet? Misschien moet ik het niet te praktisch invullen, dan wordt het net zo'n discussie of je nu een broek aan mag als je vrouw bent of niet.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 12 jan 2006 01:37

Technico schreef:
aardmannetje schreef:

Het fysiek uiten van liefde aan elkaar. Strelen, zoenen, en verder.

Ik zit even te denken over het samenwonen met elkaar zonder fysieke uiting, dat vind ik een grensgeval :? :)

Ik zie in wat je noemt nog niets onbijbels, het zou de wereld een stuk mooier maken als men zo met elkaar om zou gaan denk ik, tenminste voor de degenen die dat aankunnen dan natuurlijk.

Technico

Berichtdoor Technico » 12 jan 2006 02:01

aardmannetje schreef:
Technico schreef:
aardmannetje schreef:

Ik zie in wat je noemt nog niets onbijbels, het zou de wereld een stuk mooier maken als men zo met elkaar om zou gaan denk ik, tenminste voor de degenen die dat aankunnen dan natuurlijk.

*bespeurt bij zichzelf verwarring

Ik ben nog aan het malen (het is eigenlijk ook te laat om nog serieus na te denken)

Ik denk dat ik zelfs de intentie van 2 mannen om een stel te zijn niet goed vind. maar ik denk er nog over na

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 jan 2006 10:47

Is lichamelijke eenwording het in den vleze bedrijven van de liefde of is lichamelijke eenwording de letterlijke eenwording, namelijk de fusie van de zaadcel en de eicel tot een nieuw individu?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 12 jan 2006 10:53

aardmannetje schreef:Wat versta je onder gemeenschap? in detail graag :)

En binnen dit onderwerp:
Optimatus schreef:Is lichamelijke eenwording het in den vleze bedrijven van de liefde of is lichamelijke eenwording de letterlijke eenwording, namelijk de fusie van de zaadcel en de eicel tot een nieuw individu?

Afbeelding
* 'k word misselijk! * s:| ?:|

Cisca schreef:
Boekenlezer schreef:'k Heb overigens ook ooit wel eens een verhaal gelezen van een homoseksueel aangelegd iemand waar ik wel respect voor voelde. Die man wilde gewoon geen homo zijn, en was ook met een vrouw getrouwd. Dat gaf moeiten, en het huwelijk was ook anders dan een huwelijk waarbij de beide partners heteroseksueel aangelegd zijn, maar die man roeide gewoon uit alle macht met de riemen die hij had.

't Spijt me voor je, maar voor zo'n man kan ik echt geen respect opbrengen, je zegt wel, die man roeide gewoon uit alle macht met de riemen die hij had, maar, wat denk je van z'n vrouw, die is er wel de dupe van.
Ook gaat zo'n man wel tegen z'n natuur in.

Die vrouw koos er ook zelf bewust voor, want ze wist het van tevoren.
En die man, die gaat tegen zijn aanleg in, maar niet tegen de natuur. Hij respecteert de natuur nou juist. (De vrouwelijke en mannelijke organen zijn immers op elkaar afgestemd.) Daarom is die man te respecteren.
Verder ben ik het eens met wat Technico over genade zegt.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 12 jan 2006 11:46

Technico schreef:
aardmannetje schreef:
Technico schreef:
aardmannetje schreef:

*bespeurt bij zichzelf verwarring

Ik ben nog aan het malen (het is eigenlijk ook te laat om nog serieus na te denken)

Ik denk dat ik zelfs de intentie van 2 mannen om een stel te zijn niet goed vind. maar ik denk er nog over na

:)
Is de intentie om een stel te zijn niet meer de verwoording van angst om elkaar kwijt te raken? David en J. sloten een verbond, een belofte aan elkaar, nix formeels, just eyes! (ik weet niet of ze elkaar heel frequent zagen, ik heb vrienden waarmee de klik er ook na lange tijd toch heel intens is)
Ik denk ook niet dat je dergelijke vormen van gemeenschap onder het kopje homoseksualiteit moet scharen, er zijn echt wel mannen/vrouwen die verantwoordelijk om kunnen gaan met het geven van liefde aan elkaar, die mannen/vrouwen zullen de discussie niet aangaan om te constateren dat wat ze doen goed is. Ik denk wel dat dit geld voor die mensen die de/het capaciteit/behoefte/verlangen hebben om zichzelf te verankeren in een relatie om zo hun identiteit te ontwikkelen. Hoe kun je van de andere sekse houden als je niet eerst van je iegen sekse hebt leren houden!

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 12 jan 2006 11:56

Boekenlezer schreef:(Ik had eigenlijk geen zin in deze discussie, maar waag er dan toch maar een bijdrage aan.)
Dat ik het toch eens deed, had ermee te maken, dat ik een beetje het gevoel heb alsof er nu vooral een sfeer van tolerantie hangt, zonder dat er nog vanuit Gods Woord wordt voorgehouden dat homoseksualiteit af te keuren is. Ik wou even een tegengeluid laten horen, in de hoop dat het misschien nog oren naar zijn en er geestelijk nut uit gehaald kan worden.

Ik vind het persoonlijk jammer dat je op deze manier hebt gereageerd. Ik vond juist dat er in dit topic op een open en eerlijke manier met elkaar van gedachten werd gewisseld. En daar hoort tolerantie denk ik, naar beide zijden overigens, gewoon bij. Overigens kan ik mij niet voorstellen hoe iemand geestelijk nut kan halen uit de opmerking:
Ik vind homoseksualiteit iets afschuwelijks. [size=9](Het wordt toch te gek voor woorden als je met de leden van het eigen geslacht niet meer gewoon om kan gaan zonder te hoeven denken aan... je weet wel, vul zelf maar in, 'k heb 'r geen behoefte aan het op te gaan noemen!

Bewijs je daarmee niet het punt waar veel christelijke homo’s tegenaan lopen dat men zijn eigen vooringenomen standpunt aan de hand van de Bijbel tracht te legaliseren?

Even later kom je met een voorbeeld:
'k Heb overigens ook ooit wel eens een verhaal gelezen van een homoseksueel aangelegd iemand waar ik wel respect voor voelde. Die man wilde gewoon geen homo zijn, en was ook met een vrouw getrouwd. Dat gaf moeiten, en het huwelijk was ook anders dan een huwelijk waarbij de beide partners heteroseksueel aangelegd zijn, maar die man roeide gewoon uit alle macht met de riemen die hij had.

En wat daar dan het resultaat van? Vraag maar eens na bij Elios of welke andere hulpverleningsorganisatie dan ook. Of is dat misschien de reden dat het aantal auto’s met kinderzitjes op de achterbank bij homo-ontmoetingsplaatsen zo groot is?

Ik ken verschillende mannen die in deze omstandigheid leven. Het refo-homo wereldje is niet zo groot. Maar ik heb nog van geen een van hen gehoord dat ze gelukkig waren. Zijzelf niet, en hun vrouw ook niet. En als je dan even door vraagt waarom ze tot die keus zijn gekomen dan hoor je negen van de tien keer dat hun kerkelijke contactpersoon het had aangeraden. “Ga maar trouwen, dan gaat het wel over.”
Daarbij komt “is dit dan de manier waarop God het m/v huwelijk heeft bedoeld?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 jan 2006 13:26

Zareb schreef:
Aragorn schreef:Wie heeft het hier nu over het getuigen van je geloof gehad? Het gaat mij gewoon om gelijkwaardigheid en respect, en wel van beide kanten. En als dat er is, kun je ook van je geloof getuigen lijkt me.

Ja natuurlijk, was het maar zo. Maar in de praktijk werkt het zo niet. familieleden van Juan en van mij wilden om onze kerkdienst niet mee te maken omdat ze " ik citeer; het een bespotting van het christelijk geloof vinden."

En wat moet je dan?

Dan moet je niks, want dan houdt het denk ik wel op. Maar, en dat was mijn punt, dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet nodig is om, iig in beginsel, hetzelfde respect op te brengen voor mensen die het niet met hun verstaan van de bijbel kunnen rijmen als jij van hen verwacht. Maar dat ben je denk ik ook wel met me eens. :)

Boekenlezer schreef:Tsja, zij reageren vanuit hun gevoelens, en ik kan me daar nog een hoop bij voorstellen ook. Ik vind homoseksualiteit iets afschuwelijks. (Het wordt toch te gek voor woorden als je met de leden van het eigen geslacht niet meer gewoon om kan gaan zonder te hoeven denken aan... je weet wel, vul zelf maar in, 'k heb 'r geen behoefte aan het op te gaan noemen! Afbeelding )
Komt natuurlijk bij dat de bijbel naar hun opvatting homoseksualiteit verbiedt. En wat mij betreft hebben ze gelijk.

Je geeft zelf ook al aan dat je primair vanuit je gevoel reageert, en daarna komt het punt dat de bijbel het volgens jou -gelukkig maar, want anders zou je die vieze homo's ook nog moeten accepteren!- ook afkeurt. Maar onderbuikgevoelens zijn nooit een goede basis om een standpunt op te vormen en bovendien zeer subjectief en cultureel bepaald. Ik vond homo's vroeger ook maar gek en smerig, maar nu ik er een aantal ken en er wat meer over nagedacht heb heb ik er totaal geen moeite meer mee.

Maar ik begrijp dat jij ook niet normaal met vrouwen om kunt gaan zonder te hoeven denk aan... jeweetwel, geen behoefte om op te noemen?

'k Heb overigens ook ooit wel eens een verhaal gelezen van een homoseksueel aangelegd iemand waar ik wel respect voor voelde. Die man wilde gewoon geen homo zijn, en was ook met een vrouw getrouwd. Dat gaf moeiten, en het huwelijk was ook anders dan een huwelijk waarbij de beide partners heteroseksueel aangelegd zijn, maar die man roeide gewoon uit alle macht met de riemen die hij had.

Probeer het eens om te draaien. Hoe zou jij het vinden als homoseksualiteit 'normaal' gevonden werd en heteroseksualiteit niet en jij zou als hetero daarom maar met een man trouwen? Hoe kun je ooit zo iemand op een zuivere manier liefhebben zoals dat in het huwelijk bedoeld is?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 jan 2006 13:54

Boekenlezer schreef:
aardmannetje schreef:Wat versta je onder gemeenschap? in detail graag :)

En binnen dit onderwerp:
Optimatus schreef:Is lichamelijke eenwording het in den vleze bedrijven van de liefde of is lichamelijke eenwording de letterlijke eenwording, namelijk de fusie van de zaadcel en de eicel tot een nieuw individu?

Afbeelding
* 'k word misselijk! * s:| ?:|

Waarom nou weer zo'n triest antwoord? Er wordt gevraagd naar een definitie van gemeenschap, temeer omdat de gemeenschap vaak als argument wordt aangevoerd. Dan moet je wel weten wanneer iets gemeenschap is.

En juist een boekenlezer zou toch moeten kunnen definiëren wat eenwording is, of beperkt de kennis zich uitsluitend tot het vertalen van teksten? In dat geval ben ik nogal teleurgesteld. Ik had ook inhoud verwacht.

Jammer.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”