aardmannetje schreef:Ja, offtopic idd
jammer hoor...hier cker!
Sorry. Was helemaal niet rot bedoeld ook.

Moderator: Moderafo's
Technico schreef: Er zijn ook mensen die van nature gierig zijn, die een afwijking hebben waardoor ze stelen zonder dat ze het eigenlijk willen, mensen die zonder het dat ze het tegen kunnen houden godslasterlijk denken, mensen die zich aangetrokken voelen tot het New Age gebeuren. Moeten we al die mensen, omdat ze er niets aan kunnen doen maar tolereren? Ik denk van niet. Het is uiteraard moeilijk om er mee om te gaan, en ik kan ook heel goed begrijpen dat homosexuelen een relatie met elkaar aangaan, maar ik denk niet dat het de goede weg is.
Technico schreef:aardmannetje schreef:@Boekenlezer - als je er zo over denkt dan bekijk je het maar van 1 kant, een nogal onpersoonlijke benadering van een persoonlijk onderwerp.
Ik ben van mening dat de genade mateloos is, niemand hier is bewust aan het zondigen, ieder probeert te leven naaar God's woord, ook de mensen die serieus met dit onderwerp te kampen hebben, bedankt voor je bijdrage maar kom terug als je wel zin hebt!
aardmannetje
Cisca schreef:'t Spijt me voor je, maar voor zo'n man kan ik echt geen respect opbrengen, je zegt wel, die man roeide gewoon uit alle macht met de riemen die hij had, maar, wat denk je van z'n vrouw, die is er wel de dupe van.
Ook gaat zo'n man wel tegen z'n natuur in.
Ik ben het met boekenlezer eens. En ik vind dit een eenzijdige benadering van Gods genade. Waarom kan Gods genade niet daaruit bestaan dat iemand met een homosexuele aard zich kan vinden in een intieme relatie met een vrouw? Om even bij de geciteerde bijbeltekst te blijven. Er zijn ook mensen die van nature gierig zijn, die een afwijking hebben waardoor ze stelen zonder dat ze het eigenlijk willen, mensen die zonder het dat ze het tegen kunnen houden godslasterlijk denken, mensen die zich aangetrokken voelen tot het New Age gebeuren. Moeten we al die mensen, omdat ze er niets aan kunnen doen maar tolereren? Ik denk van niet. Het is uiteraard moeilijk om er mee om te gaan, en ik kan ook heel goed begrijpen dat homosexuelen een relatie met elkaar aangaan, maar ik denk niet dat het de goede weg is.
Cisca schreef:Hier ga je, naar mijn mening de fout in, je gaat iemand met een andere geaardheid, vergelijken met misdadigers, in feite stel je ze op één lijn, heb je enig idee, hoe kwetsend dat voor iemand is.
Cisca schreef:Homo zijn, is geen misdaad, geen afwijking, maar, een andere geaardheid, iets, waar absoluut niemand blij mee is, en om zou vragen, want het zal je hele leven moeilijk blijven, een deel van de mensheid, zal je er altijd negatief op aankijken, en dat, terwijl men geen vlieg kwaad doet, zou jij dat zelf leuk vinden.
aardmannetje schreef:Technico schreef:Maar ik keur gemeenschap tussen twee mensen van hetzelfde geslacht niet goed.
Wat versta je onder gemeenschap? in detail graag
Technico schreef:aardmannetje schreef:Technico schreef:Maar ik keur gemeenschap tussen twee mensen van hetzelfde geslacht niet goed.
Het fysiek uiten van liefde aan elkaar. Strelen, zoenen, en verder.
Ik zit even te denken over het samenwonen met elkaar zonder fysieke uiting, dat vind ik een grensgeval![]()
aardmannetje schreef:Technico schreef:aardmannetje schreef:Technico schreef:Maar ik keur gemeenschap tussen twee mensen van hetzelfde geslacht niet goed.
Ik zit even te denken over het samenwonen met elkaar zonder fysieke uiting, dat vind ik een grensgeval![]()
Ik zie in wat je noemt nog niets onbijbels, het zou de wereld een stuk mooier maken als men zo met elkaar om zou gaan denk ik, tenminste voor de degenen die dat aankunnen dan natuurlijk.
aardmannetje schreef:Wat versta je onder gemeenschap? in detail graag![]()
Optimatus schreef:Is lichamelijke eenwording het in den vleze bedrijven van de liefde of is lichamelijke eenwording de letterlijke eenwording, namelijk de fusie van de zaadcel en de eicel tot een nieuw individu?
Cisca schreef:Boekenlezer schreef:'k Heb overigens ook ooit wel eens een verhaal gelezen van een homoseksueel aangelegd iemand waar ik wel respect voor voelde. Die man wilde gewoon geen homo zijn, en was ook met een vrouw getrouwd. Dat gaf moeiten, en het huwelijk was ook anders dan een huwelijk waarbij de beide partners heteroseksueel aangelegd zijn, maar die man roeide gewoon uit alle macht met de riemen die hij had.
't Spijt me voor je, maar voor zo'n man kan ik echt geen respect opbrengen, je zegt wel, die man roeide gewoon uit alle macht met de riemen die hij had, maar, wat denk je van z'n vrouw, die is er wel de dupe van.
Ook gaat zo'n man wel tegen z'n natuur in.
Technico schreef:aardmannetje schreef:Technico schreef:aardmannetje schreef:Technico schreef:Maar ik keur gemeenschap tussen twee mensen van hetzelfde geslacht niet goed.
Ik zie in wat je noemt nog niets onbijbels, het zou de wereld een stuk mooier maken als men zo met elkaar om zou gaan denk ik, tenminste voor de degenen die dat aankunnen dan natuurlijk.
*bespeurt bij zichzelf verwarring
Ik ben nog aan het malen (het is eigenlijk ook te laat om nog serieus na te denken)
Ik denk dat ik zelfs de intentie van 2 mannen om een stel te zijn niet goed vind. maar ik denk er nog over na
Boekenlezer schreef:(Ik had eigenlijk geen zin in deze discussie, maar waag er dan toch maar een bijdrage aan.)
Dat ik het toch eens deed, had ermee te maken, dat ik een beetje het gevoel heb alsof er nu vooral een sfeer van tolerantie hangt, zonder dat er nog vanuit Gods Woord wordt voorgehouden dat homoseksualiteit af te keuren is. Ik wou even een tegengeluid laten horen, in de hoop dat het misschien nog oren naar zijn en er geestelijk nut uit gehaald kan worden.
Ik vind homoseksualiteit iets afschuwelijks. [size=9](Het wordt toch te gek voor woorden als je met de leden van het eigen geslacht niet meer gewoon om kan gaan zonder te hoeven denken aan... je weet wel, vul zelf maar in, 'k heb 'r geen behoefte aan het op te gaan noemen!
'k Heb overigens ook ooit wel eens een verhaal gelezen van een homoseksueel aangelegd iemand waar ik wel respect voor voelde. Die man wilde gewoon geen homo zijn, en was ook met een vrouw getrouwd. Dat gaf moeiten, en het huwelijk was ook anders dan een huwelijk waarbij de beide partners heteroseksueel aangelegd zijn, maar die man roeide gewoon uit alle macht met de riemen die hij had.
Zareb schreef:Aragorn schreef:Wie heeft het hier nu over het getuigen van je geloof gehad? Het gaat mij gewoon om gelijkwaardigheid en respect, en wel van beide kanten. En als dat er is, kun je ook van je geloof getuigen lijkt me.
Ja natuurlijk, was het maar zo. Maar in de praktijk werkt het zo niet. familieleden van Juan en van mij wilden om onze kerkdienst niet mee te maken omdat ze " ik citeer; het een bespotting van het christelijk geloof vinden."
En wat moet je dan?
Boekenlezer schreef:Tsja, zij reageren vanuit hun gevoelens, en ik kan me daar nog een hoop bij voorstellen ook. Ik vind homoseksualiteit iets afschuwelijks. (Het wordt toch te gek voor woorden als je met de leden van het eigen geslacht niet meer gewoon om kan gaan zonder te hoeven denken aan... je weet wel, vul zelf maar in, 'k heb 'r geen behoefte aan het op te gaan noemen!)
Komt natuurlijk bij dat de bijbel naar hun opvatting homoseksualiteit verbiedt. En wat mij betreft hebben ze gelijk.
'k Heb overigens ook ooit wel eens een verhaal gelezen van een homoseksueel aangelegd iemand waar ik wel respect voor voelde. Die man wilde gewoon geen homo zijn, en was ook met een vrouw getrouwd. Dat gaf moeiten, en het huwelijk was ook anders dan een huwelijk waarbij de beide partners heteroseksueel aangelegd zijn, maar die man roeide gewoon uit alle macht met de riemen die hij had.
Boekenlezer schreef:aardmannetje schreef:Wat versta je onder gemeenschap? in detail graag![]()
En binnen dit onderwerp:Optimatus schreef:Is lichamelijke eenwording het in den vleze bedrijven van de liefde of is lichamelijke eenwording de letterlijke eenwording, namelijk de fusie van de zaadcel en de eicel tot een nieuw individu?
* 'k word misselijk! *![]()
![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten