He, zo had ik het nog niet bekekenMissF schreef:Ik denk toch zeker wel je een aantal dingen in de bijbel in de context moet lezen.
neem alleen al deze tekst:
Over het hoofd bedekken roept de meerderheid van de rechtse kerken : dat is niet cultuurgebonden, dus moet!
Maar over het hoofd kaalscheren van een hoer, praat niemand over! Dat hoorde opeens wel weer bij de cultuur?
En ik vind de opmerking dat een hoed in de kerk op moet ook zo vaag! Dat is echt de bijbel op je eigen manier interpreteren. Niet dat dat fout is, maar wat ik zo jammer vind is dat mensen die interpretatie als waarheid neerzetten.
Er staat: een vrouw die bidt of profeteert met ongedekt hoofd is als een kaalgeschoren hoofd.
Doe dat dan alsjeblieft als je die dingen niet wegschrijft aan de cultuur van toen en van Israel...
En alsk ff op rokken en broeken in mag gaan:
Ik ben zelf ook opgevoed met het idee dat een rok en een broek een meisjeskledingstuk zijn. maar in de kerk heb ik toch altijd een rok aan. Waarom? Alleen maar om zo mijn gemeenteleden niet tegen me in het harnas te jagen. Ik wil geen onvrede zaaien binnen mijn kerk, dus doe ik lekker mijn rokje aan, en omdat de kerkenraad mij heel vriendelijk gevraagd heeft of ik tijdens het Heilig Avondmaal wel een pet op wil zetten, doe ik dat...

Ja, ik wil ook geen onvrede zaaien binnenin mijn Kerk. Maar dan lijkt het net of je het voor je gemeenteleden doet; een rok aan. Met een broek vind ik iemand ook een Christen alleen ben ik er op tegen om dat op zondag te doen (maar dan gaan we off topic)