Storyteller schreef:Gershwin schreef:Mee eens.
En als je niet gelooft, storyteller, kun je beter niet hierin meepraten omdat er (impliciet) gesteld wordt: ALS je gelooft moet de bijbel je leidraad zijn.
Ik geloof wel degelijk. Alleen wat anders dan jullie.
Maar daar gaat het niet om. Ik vind dat je je eigen verantwoording moet nemen voor de dingen die je doet en niet blind dingen moet overnemen die je door anderen zijn aangeleerd. Als je dat doet, ben je heel erg kwestbaar voor manipulatie.
ik ben het met je eens, storyteller.
maar ik denk ook dat je bepaalde dingen uit elkaar moet halen. Er zijn namelijk frustraties soms op gebeid van kerk, opvoeding, geloof die heel vervelend zijn maar niet de basis horen te zijn van de keuzes die je verder maakt.
Soms zijn bepaalde dingen uit die frustraties best goed, als er tenminste goe dmee om wordt gegaan.
ik neem niet klakkeloos over wat ik geleerd heb, maar toevallig kom ik wel uit bij de God van de bijbel. En zodoende leef ik dus met mijn hele leven voglens de bijbel die ik inde dagelijkse praktijk steeds bevestigd zie worden.
Storyteller, niet te snel op je teentjes getrapt zijn hoor. Je moet hier gewoon lekker blijven en ons helpen in ons geloof. Wij helpen jou in het vormen van je mening.