HOE WEET JE NOU ZO ZEKER DAT GOD BESTAAT???

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

noesje

HOE WEET JE NOU ZO ZEKER DAT GOD BESTAAT???

Berichtdoor noesje » 23 jul 2003 11:23

JE HEBT TOCH NOOIT EEN DUIDELIJK BEELD VAN GOD, HET KAN ALLEMAAL WEL EEN SPROOKJE ZIJN,OM HET EERBIEDIG TE ZEGGEN..
HOE WEET JE DAT ALLEMAAL NOU ZO ZEKER, DE BIJBEL KAN OOK WEL VAN MENSEN VAN VROEGER GELEDEN ZIJN MET VEEL FANTASIE. KUN JE UITLEGGEN HOE JE ZO ZEKER WEET OF ER EENGOD BESTAAT?? :?: :?: :?:

kootje
Sergeant
Sergeant

Re: HOE WEET JE NOU ZO ZEKER DAT GOD BESTAAT???

Berichtdoor kootje » 23 jul 2003 11:29

De Heilige Geest spreekt door de Bijbel tot mij, dat ervaar ik zo, dus neem ik de Bijbel aan als Gods Woord.
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 23 jul 2003 11:30

Ik geloof zeker dat er een God bestaat, dat merk ik in alles, hoe Hij de dingen leidt, hoe het in de wereld gaat. Als ik naar mn eigen leven kijk, merk ik duidelijk dat dat geleidt wordt door God.
Ook als je naar de tekenen in de wereld kijkt, de rampen, oorlogen etc... lees het boek openbaringen en vergelijk dat is met deze tijd.

Ik had een keer een telefoongesprek met iemand hierover, diegene ging niet meer naar de kerk en vroeg aan mij hetzelfde, hoe weet je nou dat er een God bestaat? Ik heb toen het volgende gezegd; Jij wil niet geloven dat er een God bestaat, als je komt te sterven en je moet echt voor God verschijnen zou je willen dat je je leven niet afgekeerd had van de kerk, als er niks is dan heb je geluk (om het even cru te zeggen). Als ik kom te sterven en ik ben een kind van God en er is een God, mag ik voor altijd bij Hem zijn......Als er geen God bestaat, loopt het voor mij ook niet slecht af......dus wat houdt je tegen om te geloven dat er een God bestaat, bekeerde mensen zijn altijd het beste af.......

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 23 jul 2003 11:53

zie mijn reaktie via pb.

Charity
Mineur
Mineur

Berichtdoor Charity » 23 jul 2003 14:03

Ik geloof dat God bestaat omdat ik heel veel aan Hem heb. Hij zorgt voor mij en helpt me overal bij. Ik kan me nooit goed voorstellen dat er mensen zijn die niet willen geloven in die God. Die zo goed is en goed doet.

Vaak vergeten we dat de Heer het kwaad niet gemaakt heeft, maar dat de mens en die engel viel. En wat maakt het dan uit als God het wel of niet van tevoren geweten heeft. Er staat dat God het niet wil. En dat geloof ik. Ik geloof dat de Heilige Geest je leid. Dan kijk je niet naar wat er in de bijbel wel en niet klopt. Dan kijk je naar wat God voor je is in je persoonlijke leven. Ik ben blij met Christus en met onze God.

007
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 007 » 24 jul 2003 18:31

noesje schreef:JE HEBT TOCH NOOIT EEN DUIDELIJK BEELD VAN GOD, HET KAN ALLEMAAL WEL EEN SPROOKJE ZIJN,OM HET EERBIEDIG TE ZEGGEN..
HOE WEET JE DAT ALLEMAAL NOU ZO ZEKER, DE BIJBEL KAN OOK WEL VAN MENSEN VAN VROEGER GELEDEN ZIJN MET VEEL FANTASIE. KUN JE UITLEGGEN HOE JE ZO ZEKER WEET OF ER EENGOD BESTAAT?? :?: :?: :?:

Loop eens naar buiten, en kijk eens goed om je heen...

Is 't allemaal puur toeval?

Bekijk jezelf eens in de spiegel...

Is dat allemaal puur toeval?

Note: beste admin. standaard antwoord-links zeggen vaak weinig. Een persoonlijk antwoord zegt veel meer. Relatie dat voorop in het christendom. Evangeliseren en Gods Koninkrijk vestigen is niet het uitdelen van bijbels en/of iemand verwijzen naar.
Religiëusiteit is de grootste vijand van God.

Rechtvaardigheid, Vrede en Vreugde door de Heilige Geest, dat is het Koninkrijk Gods.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 24 jul 2003 18:35

Beste James...

Links zeggen weinig, das terecht.

Maar iemand vertellen dat er een bijbel is terwijl die persoon dat niet weet....lijkt me uiterst legaal.
Zo ook iemand vertellen dat er elders op Refoweb ook zinvolle informatie staat over dit onderwerp lijkt me ook legaal.
Ik denk dat Henkie meer bezig was met het attent maken op alswel het zich snel afmaken met een antwoord vol links...

Succes met posten!
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

geertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor geertje » 29 jul 2003 20:59

gewoon bidden of hij in jouw leven wil komen.
het is geen kwestie van zien maar voelen.
als de geest van god leeft in jouw ziel merk je dat absoluut.
toen ik mijn twijfels nog had, was ook ik leeg.
nu ik mij aan hem toevertrouwt heb,ben ik niet meer alleen.

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 29 jul 2003 21:14

Ik weet zeker dat God bestaat, omdat ik al genoeg in mijn leven heb meegemaakt, wat niet zou kunnen als er geen god was! als ik in moeilijkheden zit, en ik bid, wie helpt mij anders dan God? Hij staat mij altijd bij, dus voor mij is 100% zeker dat Hij bestaat!

geertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor geertje » 29 jul 2003 21:23

sweap schreef:Ik weet zeker dat God bestaat, omdat ik al genoeg in mijn leven heb meegemaakt, wat niet zou kunnen als er geen god was! als ik in moeilijkheden zit, en ik bid, wie helpt mij anders dan God? Hij staat mij altijd bij, dus voor mij is 100% zeker dat Hij bestaat!

en zo is het, maar je moet hem jou wel laten vinden
en met heel je hart openstellen voor hem.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 29 jul 2003 21:28

007 schreef:Note: beste admin. standaard antwoord-links zeggen vaak weinig. Een persoonlijk antwoord zegt veel meer. Relatie dat voorop in het christendom. Evangeliseren en Gods Koninkrijk vestigen is niet het uitdelen van bijbels en/of iemand verwijzen naar.

Hieruit blijkt dat er diverse mensen met dezelfde vragen zitten. Dat kan een steun zijn.
Bovendien vind ik dat de dominees een prima getuigenis geven. Ik vind niet dat ik dat nog eens over moet doen. Ook zou ik het jammer vinden als iemand met deze vragen dit niet zou lezen.
Uit het feit dat ik de links heb uitgezocht en gepost i.p.v. niet reageren, zou je ook de conclusie kunnen trekken dat het me niet geheel koud laat ;-) Het is maar hoe je het bekijkt heh.
Laatst gewijzigd door henkie op 29 jul 2003 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Fernando
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Fernando » 29 jul 2003 21:30

Beste 007,

Achter de links staan geen standaard antwoorden, maar persoonlijke antwoorden. Het uitdelen van Bijbels en/of iemand verwijzen naar, is ook evangeliseren.

Beste Noesje,

Als je een relatie hebt met iemand, weet je dat die persoon bestaat. Zo is het ook in de relatie met God. Dat is een realiteit, God is een relaliteit, Iemand waar je mee spreekt, Iemand waar je mee overlegt, Iemand Die je lieft hebt, Iemand Die je leven vult en leven geeft. Zonder die relatie blijft het inderdaad een vraag en blijft de onzekerheid in je leven bestaan.
Kijk ook eens op www.evangelisatiebunde.nl

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 04 aug 2003 11:06

Tsja, Noesja, dat is een vraag waar ik ook altijd mee gelopen heb. Nu weet ik echter zeker dat God bestaat en dat het de God van de bijbel is, heb daar totaal geen twijfel meer over. Hoe dat komt? In mijn kerk kunnen ze dat zo mooi zeggen: dat je een wraakoefenend God leert kennen.
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

joris

Berichtdoor joris » 04 aug 2003 11:43

Ik weet zeker dat God bestaat omdat ik merk dat Hi met mij bezig is. Nader tot God en Hij zal tot u naderen is de sleutel.

Terug naar “Archief”