homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 jan 2006 22:26

Zo goed ben ik daar niet in thuis... Als je het niet erg vindt, ga ik dat ook niet verder onderzoeken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 jan 2006 22:29

Optimatus schreef:Zo goed ben ik daar niet in thuis... Als je het niet erg vindt, ga ik dat ook niet verder onderzoeken.

Hoewel ik zelf ook geen ervaring heb daar in, raad ik je dat idd sterk af 8)

Bovendien was dit typisch een loze opmerking van mijn kant, maar totaal niet vervelend bedoelt :wink:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 jan 2006 22:39

Weet ik toch :)

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 07 jan 2006 22:49

froske schreef:Wat ik vaak merk is dat hetero's heel gemakkelijk afkeuren. Logisch. Je kunt je naturlijk nooit 100% in iemand inleven die anders geaard is, heb ik ook geen problemen mee. Maar vaak wordt er erg gemakkelijk gezegd van: "homorelatie kan niet!". Vervolgens ploffen ze 's avonds wel naast hun partner op de bank. Ik vind het helemaal prima hoor, als je een relatie hebt, maar weet dus wel wat een ander mist en wat je dus ook diegene ontzegt of soms zelfs verbied! :wink:

Natuurlijk mag je een ander wijzen op zijn/haar verkeerde bezigheden o.i.d. maar kijk ook eens naar jezelf. Niemand is perfect, ook ik ben dat niet. Natuurlijk is het zo dat God altijd op de eerste plaats moet staan, laat dat duidelijk zijn! Maar, zoals we hier ook zien met Zareb, als er iemand is die hier samen met God uitkomt, en een relatie aangaat, dan zou ik daar niet over durven oordelen.

Nája weet je wat het vervelende ís, ik wil hier wel op ingaan. Ik wil hier wel een andere visie op loslaten. Maar naar alle waarschijnlijkheid zal dit bij bepaalde mensen in het verkeerde keelgat schieten of idd áls veroordelend worden beschouwd. Kijk belangrijk vind ik niet alleen wat ons het béste lijkt maar wat de bijbel daarvan zegt. Goed ik heb dan een andere visie vanuit de bijbel als het om dit onderwerp gaat. Ik ontzeg niemand geluk, ik zeg mijn mening niet uit een comfortabele positie zoals jij die beschrijft. Verder lijkt het mij verstandig hier niet verder inhoudelijk op in te gaan. Dan ga ik misschien dingen zeggen die verkeerd over komen.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 jan 2006 22:54

Het zou uitermate jammer zijn als je je mening voor je houdt. Immers, je kunt toch je mening geven zonder dat je er op uit bent, een ander te kwetsen?

Juist door je mening niet te geven, druk je jezelf weg zonder dat dat nodig is.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 07 jan 2006 23:03

Lijkt mij ook.

Er zijn hier genoeg mensen geweest die openlijk voor hun mening zijn uitgekomen, ook al was die mening afwijzend tegenover homosexuele relaties. Maar als die beschreven wordt op een manier die respectvol is en dus niet kwetsent, moet het toch geen probleem zijn?
- Home is in my head -

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 07 jan 2006 23:12

ik zou niet reageren, maar ik kan het niet laten. Ik vermoed dat ik er wat commentaar op krijg...

de laatste reacties heb ik gelezen... en bij sommige merk ik dat ze een wat verkeerd beeld heb.

Ik, als "refo", heb helemaal niks tegen wat men noemt homo's. De homo's die ik ken zijn leuke aardige, gezellige jongens, waar ik goed mee kan opschieten en heel vaak echt kan lachen om niets. Ik weet ook dat ze er in wezen "niks aan kunnen doen dat ze homo zijn".
Ik krijg er pas problemen mee als ze een relatie krijgen.
Ik geef optimatus en froske gelijk... ik zal hun de liefde ook niet willen onthouden, en ik zal het ook niet gaan tegenhouden.
en vooral als je zelf homo bent is het erg moeilijk om te accepteren lijkt me.
Maar ik ben tegen de daad, dus tegen een relatie tussen 2 mensen van het zelfde geslacht... en ik zeg dat echt niet zomaar. Ik denk dat de bijbel daar echt duidelijk over is. Maar ik denk dat het zinloos is dat specifiek te gaan benoemen.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 jan 2006 23:28

en vooral als je zelf homo bent is het erg moeilijk om te accepteren lijkt me.

Gelukkig accepteren de meeste homo's wel dat ze homo zijn. :D

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 07 jan 2006 23:36

Ik vind het prima als je deze mening hebt mw. Het is jouw overtuiging, en daar zal ik ook zeker niet tegenin gaan. Ik respecteer ook zeer de mensen die homo zijn en toch al snel kiezen voor een celibatair leven. Ik denk dat we daar allemaal wel respect voor op mogen brengen.

Ik krijg er pas problemen mee als ze een relatie krijgen.

Wat moet ik me hierbij precies bij voorstellen?
Wil je dan direct totaal geen contct meer of mogen ze niet meer bij je over de vloer met partner? Of is dat dan geen probleem?

Gelukkig accepteren de meeste homo's wel dat ze homo zijn.

Ze zullen wel moeten, wat moet je anders? Meestal heeft het wel even z'n tijd nodig :wink:
- Home is in my head -

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 jan 2006 23:38

Ze zullen wel moeten, wat moet je anders? Meestal heeft het wel even z'n tijd nodig

Naja..sommige homo's kiezen er voor om homo te zijn, maar ja, dat zijn dan weer geen echte homo's. :-k

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 jan 2006 23:49

Smurffie schreef:
Ze zullen wel moeten, wat moet je anders? Meestal heeft het wel even z'n tijd nodig

Naja..sommige homo's kiezen er voor om homo te zijn, maar ja, dat zijn dan weer geen echte homo's. :-k

En dan heb je nog dat geklef van diverse TV-homo's... Kijk, dat soort ellende wil ik dus niet op mijn TV zien. Dan gaat-ie uit of naar een andere zender.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 jan 2006 23:58

Optimatus schreef:
Smurffie schreef:

En dan heb je nog dat geklef van diverse TV-homo's... Kijk, dat soort ellende wil ik dus niet op mijn TV zien. Dan gaat-ie uit of naar een andere zender.

Heb jij een tv? [-X 8)
Praktiserende homo's, prima, maar liever weet ik dat niet. Praktiserende homo's in publiek vind ik ook niet aangenaam idd.
Helaas zijn er bepaalde programma's...nu, die steken ze maar in hun hol, daar is het gat groot genoeg voor. 8)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 jan 2006 00:08

Ik sta niet bekend als een exponent van reformatorisch Nederland, Smurffie.... 8)

*legt snel het wierookvat weg, zodat Henkie het niet kan zien*

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 jan 2006 00:14

Ik vind sowieso geklef op TV of elders in de publiciteit (stations zijn helaas ook populair) erg storend.

Wat ik overigens, weer ontopic, een heel slechte zaak vind, is het feit dat er in de maatschappij (vrijwel overal) op een zeer respectloze manier over homo's gepraat wordt. Juist van christenen, die naasteliefde hoog in het vaandel moeten hebben, moet je kunnen verwachten dat zij zich - ondanks dat ze het niet met de praktijk van homo's eens zijn - opwerpen als barmhartige Samaritanen. Helaas blijkt het tegendeel eerder de dienst uit te maken.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 08 jan 2006 00:14

Ik heb het zelf ook niet zo op provocerende types. Zo ben ik dus ook totaal niet voor roze zaterdag o.i.d. Het geeft alleen maar een fout beeld van homo's en daarom klinkt het al direct zo negatief :wink:
- Home is in my head -

Terug naar “Archief”