quantum schreef:
Verder blijf ik het motief het belangrijkst vinden waarom je als vrouw een broek aan zou willen!
Die herhaling van die vraag begint drammerig te worden. Nergens in de Bijbel staat iets over broeken. Het is iets dat in onze tijd cultureel bepaald is geworden. Als we gaan kijken naar mannen en vrouwenkleding in Bijbelse tijden, dan kun je dat toch niet 'vertalen' naar het heden, simpelweg omdat we hier niet in kemelenharen outfits en veelkleurige rokken lopen.
Het argument dat een broek mannenkleding zou zijn is ook een gepasseerd station, je hebt mannen- en vrouwenmodellen, en een dergelijke broek in combinatie met overige kleding, maken heel wel dat je het verschil ziet tussen man en vrouw.
Waar jij zoveel waarde aan hecht, dat de kleding verhullend is, je zult moeten toegeven dat een broek verhullender is dan een rok. Denk maar aan fietsen bij wat wind, het lopen van trappen, het zitten op lage banken, en optillen van zaken, het bukken om je veters te strikken.
Waarom vrouwen een broek willen, het lijkt me simpel, het is veel praktischer en minder koud.
Ik zou zeggen kom dan eens te voorschijn met een echt argument, waarom zou die rok moeten en die broek niet mogen. Want ik lees in je vraag, die je steeds herhaalt een bepaalde suggestie, namelijk dat vrouwen die een broek willen dragen iets onbehoorlijks, iets onbijbels willen.