Waarom ben jij christen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

D.Duck

Berichtdoor D.Duck » 25 feb 2003 21:54

ik ben niet gefrustreert hoor

enne was het 50%/50% :mrgreen:

khep liever 0%/100%RUM :D

en volgens mij kan je best wel zonder god leven voor een poosje maar niet te lang want dan ga je naar de hel
en daar heb ik geen zin in
het beste zo lang mogelijk zonder

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 25 feb 2003 21:58

D.Duck schreef:ik ben niet gefrustreert hoor

enne was het 50%/50% :mrgreen:

khep liever 0%/100%RUM :D

en volgens mij kan je best wel zonder god leven voor een poosje maar niet te lang want dan ga je naar de hel

Een begrijpelijke gedachte dduck...maar wat nu als morgen de dag zijn zal dat je onverwacht, zonder eigen schuld, sterft, bijvoorbeeld door een verkeersongeval?

Dan was vandaag de dag dat je tot God had moeten komen en had tot gisteren de tijd om zo lang mogelijk zonder God te zijn...
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 25 feb 2003 21:59

Stel ook eens deze vraag: waarom zou ik geen christen wezen?
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 feb 2003 22:44

Night schreef:Dan was vandaag de dag dat je tot God had moeten komen en had tot gisteren de tijd om zo lang mogelijk zonder God te zijn...

of... Jezus komt terug! beetje onderbelicht onderwerp hier...

> nieuw topic

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 25 feb 2003 22:53

de volgende woorden komen me nu te boven. en ik zet ze hier neer.

je kan niet God dienen en de wereld. kiest heden wie gij dienen zult?

D. Duck kies nu wie je dienen wilt. want zoals night al zei. morgen kan het voorbij zijn. [/quote]
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 25 feb 2003 23:32

johannes 1 schreef:je kan niet God dienen en de wereld. kiest heden wie gij dienen zult?

Echt weer een goed voorbeeld van een losse flodder tekst.

Ik kan me indenken dat je als niet-christen je hakken in het zand zet als een dergelijke tekst naar je kop geslingert wordt. Johannes1, wij als christenen snappen een dergelijke tekst, omdat wij de rest van de bijbel ook kennen. Niet-christenen kennen die bijbel niet en een dergelijke tekst wordt ervaren als een aanval.
Voor zover het kanongebulder. Nu even een iets serieuzere zaak.

Ik ben van jongsaf groot gebracht met de bijbel en Zijn geschiedenis. Al vroeg was ik best ge-interreseerd in wat er in de bijbel stond.
Ik heb de verschillende stadia in mijn vroegere kerk doorlopen. Als kind gedoopt en op ongeveer mijn 18 jaar belijdenis gedaan. Toch bleef mijn geloof een leeg gevoel bij mij houden. Op ongeveer 20 jarige leeftijd kwam ik in een jeugdhonk terecht, een koffiebar. Daar heb ik het geloof gekregen zoals ik het nu heb. 2 Jaar na mijn belijdenis zijn bij mij in een besloten kring de handen opgelegd. De week daarop was ik zo vol van de heilige Geest, dat ik vanaf dat moment niet meer twijfelde. Ik ervaarde opdat moment een wedergeboorte.
Voor de niet-christenen: dit is een geestelijke wedergeboorte en niet een lichamelijke. Wie hier vragen over heeft, zowel christenen als niet-christenen mogen een persoonlijk bericht naar mij sturen. Ik ga in dit topic daar niet verder op in. Dit omdat de meesten van jullie daar niet mee bekent zijn. Eigenlijk een grote schande, want hierin ligt de kracht van het evangelie van Jezus Messias, de kracht van God zelf.

Als mensen naar mijn leeftijd vragen zeg ik vaak 6 jaar, omdat de tijd daarvoor voor mij niet meer bestaat (26-20=6jaar).
Deze vervulling met de heilige Geest heeft mij in de daarop volgende jaren gezegend met een hoop kennis, niet verzamelt op basis van theologie, maar direct van God zelf.
Een andere verandering waar ik momenteel mee bezig ben is, hoe breng ik deze kennis naar buiten en dat niet op een hardvochtige manier, maar op een liefdevolle begrijpende manier. Dus niet van zo en zo mot het omdat pa of moe of meneer dominee of wie dan ook zegt. Nee, omdat God dat wilt.
Deuteronomium 6:4
Hoor, Israel: de HERE is onze God; de HERE is een!

Krully
Verkenner
Verkenner

Re: Waarom ben jij christen?

Berichtdoor Krully » 01 aug 2003 18:38

Lalage schreef:Waarom ben jij christen? Omdat je ouders het zijn? Of heb je zelf een heel bewuste afweging gemaakt?

Hoeveel invloed denk je dat de 'traditie' op je denkbeelden heeft?

Als je in een moslimgezin geboren was, was je dan nu fanatiek moslim geweest?

Filosofeer met me mee!

Ik heb zelf heel bewust voor het christen zijn gekozen omdat ik niet meer zonder Christus kan.
Hij wil mijn Borg zijn.
Dat wijs je toch niet af??
Wat moet ik doen opdat ik zalig worde?
Geloof in den Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.

Wat een troost!!Wat een bemoediging!

joris

Berichtdoor joris » 01 aug 2003 21:37

waarom ben ik christen? omdat God mij met zijn liefde liefheeft waardoor ik Hem kan liefhebben.
En ik kan gewoon niet onder zijn liefde en zijn bestaan uit.

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 02 aug 2003 10:57

Waarom ik Christen ben? Doordat ik in een Christelijk gezin ter wereld kwam, daar door niet beter wist.
Wel zag ik al vroeg dat ons gezin met alle Christelijke manieren afweek van andere gezinnen.

Maar tegenwoordig vraag ik me af waarom ik Christen ben, maar dan zie ik dat God het zo gewild heeft, en het belijden van de naam van Christus is zo iets moois dat is iets onbeschrijfellijks, en ik weet dat Hij me liefheeft met al mijn gebreken, en dat is weer een troost.
Terwijl ik nog wel eens denk, ik kap met het Christen zijn, maar dan fluit God me terug, Zijn naam is groot.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 02 aug 2003 15:52

[quote="Lalage"]Waarom ben jij christen? Omdat je ouders het zijn? Of heb je zelf een heel bewuste afweging gemaakt?

Hoeveel invloed denk je dat de 'traditie' op je denkbeelden heeft?
quote]

Ik ben christen, omdat ik geloof dat Jezus Christus ook voor mijn zonden is gestorven.
Ik denk dat je in het begin inderdaad 'christen' bent, omdat je ouders het ook zijn en je hen gelooft. Later (als kind heeft natuurlijk de voorkeur) zul je ook tot de persoonlijke overtuiging moeten komen!

Ik denk dat traditie erg veel invloed heeft om onze refodenkbeelden. Als je naar andere culturen kijkt, bijv. Midden-Oosten of Afrika zie je dat zij het christendom op een andere manier invullen dan wij het vaak doen. Zij hebben hun eigen tradities, maar wij ook. (denk bijv. aan broek bij vrouwen, psalmen zingen in kerk: in andere landen kennen ze geen berijmde psalmen, zwarte pakken-dominees: in Afrika draagt men alle kleuren van de regenboog, maar ook de Hollandse stugheid in kerkdiensten naar andere, vreemde mensen: kijk eens naar het verschil met Engeland!)
Traditie is helemaal niet verkeerd en het mag er ook zijn, maar er moet wel erkend worden dat het traditie is, anders krijgt de traditie een veel te grote waarde!

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 03 aug 2003 15:04

Lalage schreef:Waarom ben jij christen? Omdat je ouders het zijn? Of heb je zelf een heel bewuste afweging gemaakt?

Een hele goeie vraag. Ik ben op m'n zestiende de traditionele kerk van mijn ouders uitgestapt.

Daarna ben ik zelf na gaan denken over God en kwam er al snel achter dat er wel een God moet zijn die de natuur om ons heen heeft geschapen, al is het al om hoe mooi alles in elkaar zit en ingewikkeld, daar zit een groot plan achter. Nog indrukwekkender is het eindeloze helal waar wij met ons verstand niet bij kunnen komen.

Één ding wist ik God bestaat, en als ik heel eerlijk ben, ben ik nog steeds naar hem opzoek.

Er is geen boek dat God zo goed beschrijft als de bijbel. Nu heb ik onderzocht dat de moslim-religie voor een groot gedeelte is gebaseerd op de bijbel en dat geld voor vele andere religie's er zijn dus al heel wat 'goden' op mijn lijstje doogestreept omdat ik geloof in het origineel en niet in een aftreksel van het origineel.

Ik ga inmiddels weer regelmatig naar de kerk, wel eentje die dichter bij mijn beleving staat. Een eerlijk onderzoek heb ik gedaan en doe ik nog steeds en dat is goed om te doen wil je een andersgelovende overtuigen, maar ga nooit boven iemand staan. Wij hebben een God van liefde.
Afbeelding

Chloë

Berichtdoor Chloë » 29 aug 2003 18:27

Lalage schreef:Waarom ben jij christen?
Omdat God het gewild heeft.

Traditie heeft wel wat invloed op mijn denkbeelden. Ik kom er alleen de laatste tijd steeds meer achter dat ik dominees eigenlijk niet meer autoriteit geef dan een willekeurige andere christen. Of dat positief is, weet ik eigenlijk niet.

Terug naar “Archief”