Getallen gezien in licht en donker 8-)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 dec 2005 21:55

annvisser schreef:En, hoe weet jij dat zo zeker dan?
Ik wel nananana :P
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 29 dec 2005 22:01

Raido schreef:
Ik wel nananana :P

hmm... en de leeftijd is? :mrgreen: :wink:

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 30 dec 2005 17:13

Ik heb ooit eens zo'n test gedaan, en daar was ik exact het tegenovergestelde van HSP - misschien voor de ongevoeligen maar de term LSP gaan introduceren :mrgreen: -. Overigens kon ik van te voren die uitkomst wel voorspellen.

Enfin, het heeft wel met synesthesie te maken ja. :D

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 04 jan 2006 14:46

Ik heb ook zoiets. Ik zie de cijfers van 1-10 als een schuine lijn van linksonder naar rechtsboven. Bij 10 buigt hij af naar rechts en dan zie ik alles daarboven als een horizontale lijn.
De dagen van één week zie ik als een ovaal. Precies links begint zondag dan verder in een ovale vorm met de klok mee de hele week rond.
De maanden van een jaar zie ik als een horizontale lijn.
Ik had me dat nooit zo gerealiseerd tot mijn oudste zus zei dat ze dat had en ik dacht: "Hé, ik heb dat ook."

Collateral

Berichtdoor Collateral » 04 jan 2006 15:08

annvisser schreef:Is dit geen vorm van synesthesie?

Het lijkt er wel op.

Synesthesie kan grappige vormen aannemen; pas las ik over een man die is verhuisd omdat hij de naam van zijn buurman zo vond stinken. :mrgreen:

Voor de kleur-letter-synesthesisten: die zouden het bovenste plaatje van de twee hieronder wat betreft het onderscheid tussen de getallen op ongeveer dezelfde manier moeten zien als iedereen (die kleuren ziet) het onderste plaatje ziet:

Afbeelding

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 04 jan 2006 15:29

idd.. leuk!

Van Pierre Kemp is de prachtige versregel:

Het klinkt zo groen in de lentestruiken.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 jan 2006 15:33

Dit topic is thuiskomen!!!!!!!!!

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 04 jan 2006 16:01

Tobbe schreef:
Raido schreef:
Verklaar u nader..
een HSP'er klinkt alsof je geen mens meer bent.

Je bent geen mens meer maar een person :P . Ik ben niet hooggevoelig, dat bedoelde ik er mee...

Nee Tobbe, dat denk ik inderdaad ook, dat jij GEEN HSP bent. Niet dat dat minderwaardig is als je dat zou zijn (en het is zeker wel menselijk, want 1 op de 5 mensen is het waarschijnlijk in meer of mindere mate...), maar zoals ik je ken.. nee, dat denk ik niet. Daar ben je misschien ook te weinig gevoelsmens voor? :wink:
Overigens - bedenk ik nu, misschien is het wel die synesthesie (ik herken het zelf eignelijk niet), maar gewoon niet gecombineerd met hoogsensitiviteit. Dat lijkt me gewoon kunnen. Maar ik denk ook dat het bij veel mensen wél samen op gaat... Zou dat kunnen?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 jan 2006 16:10

:oops: Ik ben getest vorig jaar, en ik heb het in extreme mate, verrek lastig, maar mee te leven! :oops:

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 06 jan 2006 10:01

joos schreef:
Tobbe schreef:
Raido schreef:
Verklaar u nader..
een HSP'er klinkt alsof je geen mens meer bent.

Je bent geen mens meer maar een person :P . Ik ben niet hooggevoelig, dat bedoelde ik er mee...
Nee Tobbe, dat denk ik inderdaad ook, dat jij GEEN HSP bent. Niet dat dat minderwaardig is als je dat zou zijn (en het is zeker wel menselijk, want 1 op de 5 mensen is het waarschijnlijk in meer of mindere mate...), maar zoals ik je ken.. nee, dat denk ik niet. Daar ben je misschien ook te weinig gevoelsmens voor? :wink:

Grijnssss... Helemaal gelijk in! Ik ben daar echt op geen enkele manier in onder te brengen :D - en ik ben er ook helemaal niet jaloers op dat niet te zijn :mrgreen: , 't is beter olifanten tot muggen te degraderen dan andersom mijns inziens - .

Essie: getest op synesthesie of hooggevoeligheid?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 06 jan 2006 10:46

Tobbe schreef:Essie: getest op synesthesie of hooggevoeligheid?

Op HSP!
Ik kreeg bijv. ook die met die twee plaatjes hierboven en scoorde daar hoog op!
Ik vind het super dat meerdere hier mee bekend zijn!

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 06 jan 2006 15:11

ik heb d'r zelf geen last van en ik kan het me ook moeilijk voorstellen, 'k snap er ook niet veel van eigenlijk :roll: :) :oops:
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 07 jan 2006 13:40

Rufi schreef:De dagen van één week zie ik als een ovaal. Precies links begint zondag dan verder in een ovale vorm met de klok mee de hele week rond.

Heb ik ook, maar dan 2 weken achter elkaar in een ovaal, ook links[onder] beginnen, maar dan tegen de klok in :P tVreemde is [bedenk ik nu] dat ik altijd in de eerste week leef.. ben nog nooit in de bovenste helft van de ovaal geweest :-s
kBen dan ook iemand die ongeveer 2 weken vooruit kijkt. De gebeurtenissen die dan gebeuren kan ik [denk ik, onbewust] in dat ovaaltje plaatsten. Dat wat er buiten valt kan ik niet goed onthouden.

Rufi schreef:De maanden van een jaar zie ik als een horizontale lijn.

Soort van circel. Met de klok mee.

Rufi schreef:Ik had me dat nooit zo gerealiseerd tot mijn oudste zus zei dat ze dat had en ik dacht: "Hé, ik heb dat ook."

Heb ik nu ook. Bij de eerste posts over getallen kon ik me er nix bij voorstellen, maar de dagen/weken/jaren.. grappig dit 8)

Tobbe schreef:Het schijnt anderen namelijk altijd vrij bizar in de oren te klinken, het wonderlijke is ook dat ik precies kan aangeven waar het donker en licht is etc. Trouwens, vrijwel altijd is de climax in donkerheid een oneven getal (bijvoobeeld elf, negentien en zevenendertig)...

Belangrijke getallen in de Gematria... :roll: die 19 en 37. En alledrie priemgetallen..
..

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 14 jan 2006 00:49

Invincible schreef:
Tobbe schreef:Het schijnt anderen namelijk altijd vrij bizar in de oren te klinken, het wonderlijke is ook dat ik precies kan aangeven waar het donker en licht is etc. Trouwens, vrijwel altijd is de climax in donkerheid een oneven getal (bijvoobeeld elf, negentien en zevenendertig)...

Belangrijke getallen in de Gematria... :roll: die 19 en 37. En alledrie priemgetallen..

Merci! Helaas, ik ben nog gewoon christen en geen kaballahaanhanger. Dat deze getallen priemgetallen waren, had ik ook al bedacht ja. Ik vind het 'in het normale leven' trouwens ook nare getallen - hoewel het misschien wel door de in mijn opzicht negatieve lading komt - .

Terug naar “Archief”