Maartje schreef:Cor schreef:De doop is het teken dat je bent geplaatst op Gods erf van het verbond.
Het is een zegel dat je, je hele leven mee draagt.
Toch blijf ik iets niet snappen. Als de doop het teken is dat je op Gods erf van het verbond bent geplaatst, een zegel dat je je hele leven meedraagt, wat heeft dat dan voor waarde voor die mensen die uiteindelijk niet uitverkoren blijken te zijn?
Het woordje üitverkoren" is jammer genoeg slecht vertaald, en dus verkeerd geïnterpreteerd.
Moe wordt ik daar wle eens van, niet jou fout natuurlijk, ik dacht er eerst ook zo over omdat het mij zo geleerd was. En dat is vaak een vervelend iets, we nemen maar alles aan en onderzoeken zelf niks.
God wil dat niemand verloren gaat. Er staat in de bijbel genoeg malen: "een ieder"
Uitverkoren betekend niet uitgekozene, of lievertje van god of iets in die trant.
Uitverkoren betekent: uitgenodigd. Het is aan ons de keuze of we de uitnodiging accepteren, dat is onze vrije wil die we van God hebben ontvangen.
Het offer van Jezus was voldoende voor de zonde van de GEHELE wereld. (lees 1 Johannes 2:2)
Je kan het zeker niet verdienen door bevoorbeeld goede werken te doen. Dat is niet de voorwaarde die voor het eeuwige leven geld.
God verhardt wie Hij wil, staat er in Romeinen 9:18, dat klopt. God wil zich graag ontfermen over iedereen, maar HIj kan dat alleen over diegenen die op Zijn beloften ingaan. En wie dat niet doet, daar kan God niks aan kwijt.
Ik sta aan de deur en Ik klop, wie doet de deur open van zijn hart? Aan wie is de keuze?
Religiëusiteit is de grootste vijand van God.
Rechtvaardigheid, Vrede en Vreugde door de Heilige Geest, dat is het Koninkrijk Gods.