Ik ben het wel eens met iemand die zei dat als het een regel is in de kerk dat een meisje dat dan maar moet doen. Maar ik vraag me wel af of dit echt een regel is of meer een ongescreven wet die er is ingeslopen.
Wanneer ik de bijbel lees kom ik echt niet zoveel regeltjes en wetjes tegen over dit soort bijzaken. Als je naar het huis van God gaat je moet gaan zoals je bent. Ik hou ervan om kleren te dragen die mij leuk staan, of dat nu een rok of een broek is. Juist omdat ik mezelf als tempel beschouw. Ik vind het niet verkeerd om je lichaam verzord te laten zien...de tempel in de bijbel was immers ook rijkelijk versierd!!!
Ben ik nu een pleidooi aan het houden om als meisje maar vooral zo mooi mogelijk te zijn? Nee, dat zeker niet. Misschien moeten meiden zich eens afvragen waarom ze bepaalde kleren aan willen trekken of aandoen. Draag je dat rokje of die (strakke) broek omdat je het zo mooi vind, of wil je stiekem toch dat die leuke jongen je nu eindelijk ziet staan? Draag je die v-hals om bruin te worden, of denk je toch aan andere dingen? Vrouwen moeten terdege rekening houden met het feit dat mannen in de verleiding kunnen komen door wat ze zien. Er staat in de bijbel dat als je iemand in verleiding brengt je beter met een molensteen in de zee kunt worden geworpen, dat lijkt me niet zomaar iets!
Mannen moeten niet zo kinderachtig doen en de meiden in hun kerk als zusters in de Heer bekijken en niet als lustobject. Als je door een broek al op verkeerde ideeen wordt gezet is er toch echt iets mis met je kijk op vrouwen! Kom op, vrouwen zijn geen potentiele echtgenoten, maar je zussen. Behandel ze dan alsjeblieft op die manier!
Ruth