Lange broek voor vrouwen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 24 jul 2003 20:52

lizzz schreef:
Evelien schreef:
Juliah schreef:Als geloof in het hart zit, waarom dan zo'n discussie over broek/rok?

:? :? :? :? :? :?

acht ja. Er zijn nou eenmaal mensen die daar behoefte aan hebben. :!: :?:

ik ben bang dat bij veel mensen het geloof wel degelijk van hun rok afhangt... :cry:

Van een lange of een korte? :mrgreen:
Of maakt het niet uit? :mrgreen:

marle
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor marle » 24 jul 2003 21:14

Bij onze Ger. Gem. doen ze ook niet moeilijk over broeken. Dochters van ouderlingen/diakenen lopen zelf ook in een broek. Bij die personen waar ze er wel moeilijk over doen, zou ik eens vragen aan dominee/ouderling/diaken of ze dat kunnen bewijzen op grond van de Bijbel. Er staat wel dat een vrouw vrouwlijk gekleed moet zijn, maar niet persé in een rok

Mijn ouders vonden het minder christelijk je bij een meisje haar onderbroek zag, dan dat ze in een broek liep. Het zien van haar onderbroek geeft eventueel aanstoot tot verkrachting.

Ik zelf ben ook niet tegen het dragen van broeken al vind ik wel dat je duidelijk moet kunnen zien dat het een damesbroek is. Je zou bijv. een damesbroek kunnen kopen met van die spiegeltjes en gekleurde rafeltjes onder aan die broek, dan ziet iedereen dat dat een meisjesbroek is.
Die tot mij komt die zal Ik geenzins uitwerpen. (Joh. 6:37b)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 jul 2003 22:35

Ik zelf ben ook niet tegen het dragen van broeken al vind ik wel dat je duidelijk moet kunnen zien dat het een damesbroek is. Je zou bijv. een damesbroek kunnen kopen met van die spiegeltjes en gekleurde rafeltjes onder aan die broek, dan ziet iedereen dat dat een meisjesbroek is.

en als ik daar nou toevallig niet van houdt en het niet mooi vind?? ik heb alleen maar broeken zo ongeveer en daar kun je echt wel bij zien dat het damesbroeken zijn, ze zijn alleen wel zonder jou kenmerken van een damesbroek!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 jul 2003 09:50

lizzz schreef:
Evelien schreef:
Juliah schreef:Als geloof in het hart zit, waarom dan zo'n discussie over broek/rok?

:? :? :? :? :? :?

acht ja. Er zijn nou eenmaal mensen die daar behoefte aan hebben. :!: :?:

ik ben bang dat bij veel mensen het geloof wel degelijk van hun rok afhangt... :cry:

Ach tja. Je kunt ook in een rok lopen terwijl je anti-christelijk bent. :|

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 25 jul 2003 12:48

marle schreef:Je zou bijv. een damesbroek kunnen kopen met van die spiegeltjes en gekleurde rafeltjes onder aan die broek, dan ziet iedereen dat dat een meisjesbroek is.

Er zijn ook bepaalde mannen met zulke broeken, hoor :D
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 25 jul 2003 12:50

Gershwin schreef:
marle schreef:Je zou bijv. een damesbroek kunnen kopen met van die spiegeltjes en gekleurde rafeltjes onder aan die broek, dan ziet iedereen dat dat een meisjesbroek is.

Er zijn ook bepaalde mannen met zulke broeken, hoor :D
voel je jezelf gediscrimineerd, Gershwin?.. :mrgreen: :D

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 25 jul 2003 12:53

Ja, je kunt hier ook niets doen (broek dragen) zonder in een hokje geplaatst te worden :D :D

Goodbye.

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 28 jul 2003 16:02

Kan het niet laten om ook ff te reageren...
Ben van huis uit ook gewend om een rok aan te hebben, maar ben daar inmiddels wel afgestapt.

ik vind het ook zeer triest dat hier een hele discussie aan geweid wordt. Kunnen we niet beter de tijd die we in zulke nutteloze discussies steken, niet beter besteden aan onze relatie met God? denken jullie nou echt dat het voor God uitmaakt, of wij in een rok of broek lopen? ik weet wel zeker van niet... mijn relatie met Jezus lijdt er echt niet onder!

mensen, alsjeblieft, ieder houdt toch zijn eigen mening, dus het heeft echt geen nut! en anders weet ik er nog wel een paar...

God bless!

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 28 jul 2003 19:22

hmm, soms hebben onzinnige discussies op een bepaald punt toch zin.

Vraag me af of er nu nog veel toegevoegd kan worden aan deze discussie, m.i.z. wordt het een beetje in herhaling vallen.

Maar 'k zou nog ff 2 dingen willen zeggen:

- Ik denk dat het met 'vrouwen geen mannenkleding' over travestie gaat.

- Lees Romeinen 14 eens.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 28 jul 2003 19:33

sweap schreef:Kan het niet laten om ook ff te reageren...
Ben van huis uit ook gewend om een rok aan te hebben, maar ben daar inmiddels wel afgestapt.

ik vind het ook zeer triest dat hier een hele discussie aan geweid wordt. Kunnen we niet beter de tijd die we in zulke nutteloze discussies steken, niet beter besteden aan onze relatie met God? denken jullie nou echt dat het voor God uitmaakt, of wij in een rok of broek lopen? ik weet wel zeker van niet... mijn relatie met Jezus lijdt er echt niet onder!

mensen, alsjeblieft, ieder houdt toch zijn eigen mening, dus het heeft echt geen nut! en anders weet ik er nog wel een paar...

God bless!

Als je deze discussie onzinnig vindt, waarom neem je dan de moeite om te reageren? Er zijn ook nog mensen die hier wél over nadenken, en in dubio zijn, daarom heb ik deze topic ook geopend. Misschien kun je daar ook aan denken, en als je het geen nut vindt, reageer dan asjeblieft ook niet.
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 28 jul 2003 20:55

ho ho, niet gelijk zo er bovenop springen... ik veroordeel verder niks, en ik respecteer ieders mening, ik bedoel het alleen opbouwend. en als jij er echt mee zit, zou ik tegen jou willen zeggen, probeer je op de wezenlijke zaken te richten! lees de Bijbel maar goed, dan kom je erachter dat Jezus ook niet zo erg op uiterlijke zaken gericht was! ik lees tenminste nergens dat Hij tegen iemand zegt, dat ie zich moet verkleden! toch?

Stranger in this Place
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Stranger in this Place » 28 jul 2003 21:56

Ik ben het wel eens met iemand die zei dat als het een regel is in de kerk dat een meisje dat dan maar moet doen. Maar ik vraag me wel af of dit echt een regel is of meer een ongescreven wet die er is ingeslopen. :?:

Wanneer ik de bijbel lees kom ik echt niet zoveel regeltjes en wetjes tegen over dit soort bijzaken. Als je naar het huis van God gaat je moet gaan zoals je bent. Ik hou ervan om kleren te dragen die mij leuk staan, of dat nu een rok of een broek is. Juist omdat ik mezelf als tempel beschouw. Ik vind het niet verkeerd om je lichaam verzord te laten zien...de tempel in de bijbel was immers ook rijkelijk versierd!!!

Ben ik nu een pleidooi aan het houden om als meisje maar vooral zo mooi mogelijk te zijn? Nee, dat zeker niet. Misschien moeten meiden zich eens afvragen waarom ze bepaalde kleren aan willen trekken of aandoen. Draag je dat rokje of die (strakke) broek omdat je het zo mooi vind, of wil je stiekem toch dat die leuke jongen je nu eindelijk ziet staan? Draag je die v-hals om bruin te worden, of denk je toch aan andere dingen? Vrouwen moeten terdege rekening houden met het feit dat mannen in de verleiding kunnen komen door wat ze zien. Er staat in de bijbel dat als je iemand in verleiding brengt je beter met een molensteen in de zee kunt worden geworpen, dat lijkt me niet zomaar iets!

Mannen moeten niet zo kinderachtig doen en de meiden in hun kerk als zusters in de Heer bekijken en niet als lustobject. Als je door een broek al op verkeerde ideeen wordt gezet is er toch echt iets mis met je kijk op vrouwen! Kom op, vrouwen zijn geen potentiele echtgenoten, maar je zussen. Behandel ze dan alsjeblieft op die manier!

Ruth
I know You stay true when my world is fozz
I always see You when my sight is lost

www.mutemath.com

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 29 jul 2003 12:09

Heel terecht!
volgens mij bestaan de kledingcodes puur op basis van traditie. Je geweten wordt ook door je traditie gevormd, dat is het probleem bij veel mensen, denk ik.

Goodbye.

LPJ
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor LPJ » 01 aug 2003 11:44

Ik vind het vreemd dat ik op liefst 8 pagina's weinig tegenkom over de gedachte dat christenen/refo's een soort voorbeeldfunctie (horen te) hebben. Altijd gedacht dat we wel in de wereld moeten zijn, maar niet van de wereld. Altijd begrepen dat we een lichtend licht moeten zijn. En een zoutend zout, zodat er iets van deze groepering uitgaat. Wat blijft daar van over als we onherkenbaar door deze wereld gaan.
Overigens vind ik de telkens terugkerende opmerking dat het niet uitmaakt hoe je tot God gaat (je moet gaan zoals je bent, waar je je lekker bij voelt), erg slap. Kennelijk redeneren we vanuit de mens, we moeten redeneren vanuit God en de Bijbel. M.i. hoort dat de maatstaf te zijn.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 01 aug 2003 12:38

LPJ schreef: Ik vind het vreemd dat ik op liefst 8 pagina's weinig tegenkom over de gedachte dat christenen/refo's een soort voorbeeldfunctie (horen te) hebben. Altijd gedacht dat we wel in de wereld moeten zijn, maar niet van de wereld. Altijd begrepen dat we een lichtend licht moeten zijn. En een zoutend zout, zodat er iets van deze groepering uitgaat. Wat blijft daar van over als we onherkenbaar door deze wereld gaan.

Nouja. Wat heeft dat volgens jou dan met kleding te maken, wil je dat even uitleggen? Je christenzijn moet uit je daden blijken! maarja, als we niet-christenen niet groeten, moeten we toch op een andere manier iets van de liefde van Christus laten merken. College-style helpt!

PS: ja, inderdaad, dit is ironisch bedoeld...

Goodbye.

Terug naar “Archief”