Naar aanleiding van de topic over de film Bruce Almighty vraag ik me af wat nu precies zonde is.
In heb bijzonder zou ik deze vraag willen stellen aan degenen die bovengenoemde film een goede film vinden.
Moderator: Moderafo's
Volstrekt juist connie, maar blijft de vraag wat dan precies verkeerd is en waar God een hekel aan heeft.connie schreef:zonde is de verkeerde dingen dieje doet
enwaar godeenhekel aan heeft
of je dient god of je dient de werelt je kan geen twee heren dienen
de werelt leeft in de zonde maar god niet
Ja. De hoeveelheid mogelijke zonden is eindeloos, dus niet te beschrijven. Verder weet je pas wat zonde is als je God kent; als dat niet zo is dan laat je dingen omdat anderen je verteld hebben dat ze zonde zijn of omdat je de negatieve gevolgen ervan ervaarHier kan ik nog steeds niet veel mee. Het wordt ook nog steeds niet concreet. Is de enige bron van kennis van goed en kwaad een relatie met God?
Wat zegt dan een tekst als: "door de wet is de kennis der zonde" (rom. 3:20) tegen jou?surfer schreef:Ja. De hoeveelheid mogelijke zonden is eindeloos, dus niet te beschrijven. Verder weet je pas wat zonde is als je God kent; als dat niet zo is dan laat je dingen omdat anderen je verteld hebben dat ze zonde zijn of omdat je de negatieve gevolgen ervan ervaarHier kan ik nog steeds niet veel mee. Het wordt ook nog steeds niet concreet. Is de enige bron van kennis van goed en kwaad een relatie met God?
surfer schreef:ik denk dat iemand, om dicht bij het antwoord op die vraag te komen, een levende relatie met God moet hebben.
Maarten schreef:Naar aanleiding van de topic over de film Bruce Almighty vraag ik me af wat nu precies zonde is.
In heb bijzonder zou ik deze vraag willen stellen aan degenen die bovengenoemde film een goede film vinden.
Maarten schreef:Het verbaast met dat er aan de wet nauwelijks een functie toebedeelt wordt in het ontdekken van wat zonde is.
Bijv. het derde gebod: Gij zult de Naam van de Heere niet ijdel gebruiken
Op grond hiervan zou ik willen zeggen dat elke vloek op zichzelf zonde is. Onafhankelijk van persoon en context.
mee eens John?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten