Leuk dat jouw wagen stopt, maar geef eens argumenten, i.p.v. die houding van ik weet het beter dan jij, en ik hoef niet te zeggen waarom, want mijn woord is autoriteit ...
Dat is mijn houding niet, het spijt me als ik je die indruk heb gegeven. Argumenten tegen deze film zijn inmiddels ruimschoots hierboven genoemd.
Er is maar 1 autoriteit, en dat ben ik niet, en dat ben jij niet
Exact! De enige autoriteit voor mij is Gods Woord. En als ik dat Woord naast deze film leg, kan ik niet anders dan deze film grondig afkeuren. Als je argumenten wilt, die zijn hierboven vollop genoemd. Dat jij die argumenten niet steekhoudend genoeg vind, is denk ik meer aan jezelf te wijten dan aan de argumenten.
Overigens heb je het helemaal mis met je opmerking "Je plaatst deze film op gelijke voet met Gods woord"
Ik kan de volgende opmerking helaas niet anders interpreteren:
Je mag het zeggen zoals je wilt, maar zolang alleen argumenten worden genoemd die menig Bijbelboek tot een niet-christelijk, ja zelfs godslasterlijk en dus duivels verhaal maken ben ik niet te overtuigen.
Ik geloof namelijk niet dat een verhaal dat wat betreft thema en motieven zo in het oude testament zou kunnen staan niet-christelijk, ja zelfs godslasterlijk en dus duivels is.
Het komt zo meer over alsof je mij in discrediet wilt brengen dan dat je argumenten wilt geven ...
Ik wil niemand in discrediet brengen, en jij wilt je niet laten overtuigen.