Is het niet houden van de rustdag een zonde?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 25 jun 2003 19:15

Beste Safat82

Ik sta versteld van het feit hoe slecht men zijn Verlosser kent, als Christen en het mij niet verbaasd dat Hij zich zal afvragen of Hij nog wel geloof op aarde zal vinden, als Hij terug komt. ik ben dan ook blij dat Hij spreekt over een (slechts) Overblijfsel van hen die menen en zelfs bewern dat zij Hem gekend hebben. Wat een teleurstelling zal het dan zijn als Hij zal zeggen:

Ga heen, Ik heb u niet gekend.

Aan de Stem herkend men zijn Meester, maar ik begrijp dat de Meester zal zeggen: Ga weg van mij, jullie zijn Mijn schapen niet. Maar dat zal Hij niet zeggen, want de schapen vluchten vanzelf wel, want dat doen schapen als zij hun Meester niet (her-) kennen. En wat betreft de 163 regeltjes! God de Vader in de Hemel en de Zoon Jezus alsmede d eHeilige Geest, zoals opgetekend in het Eeuwige Evangelie; spreken slechts over 10 regels. De 10 regels van de Decaloog.

En dat zelfs kunnen de Schapen, de menen Schapen van ee Hemelse verlosser te zijn, nog niet onthouden en zelfs door de Heilige Geest, die de Vader heeft gezonden als Trooster, Leraar en Vermaner. Aan welke Stem herkennen jullie ëen"Meester". De zondag staat boven de Sabbat, wat een slechte Bijbelkenners en kenners van Jezus. Het spijt me dat te moeten zeggen. Met respect zie ik jullie antwoorden tegemoet, maar zelfs de eenvoudigste wet, die ooit door God is geopenbaard wordt nog vergeleken met die van een andere God. Terwijl ik hier gewoon ALLE eenvoudigste Bijbelverzen heb gedeponeerd! Ziende blind en Horende doof is wat Jezus hierover zegt.

Jammer! Ik bid voor jullie en zal bidden voor mijzelf, want Satan zal het voor elkaar krijgen om de meest trouwe discipel ten val te brengen!
ik heb een hoop geleerd.

Beste Safat82

Ik zit trouwens je verhaal nog eens door te lezen, en hoe kom je erbij dat ieder vrij is om te geloven wat hij of zij wil?

De mens mag kiezen voor het kwade (Satan die zijn volk mag verzamelen) en men mag kiezen voor Gods Koninkrijk (Jezus verzamelt zich een volk)

Weet je nog beste vriend: De Bruid van Jezus: De Reine Vrouw
Weet je nog beste vriend: De Hoer van Satan:De Onreine Vrouw

beide met een dienovereenkomstig Rijk en plaats:

het ene verdwijnt en het andere zal Eeuwig bestaan.

INDERDAAD de mens mag kiezen! Hoe triest God het ook zal vinden, zij die voor de zondag blijven kiezen en in dat licht menen verlost te worden, zullen hun Meester niet meer herkennen. God zal, uiteindelijk, de zonde toelaten en hen geven waar ze om gevraagd hebben. De zon zal heb verteren, de zon die ze zo graag aanbaden en zelfs een dag toedichtte.
Pas op dat ik niet openbaar (uit Openbaringen) wat de mensen dan te wachten staat. Maar ik heb gezegd. Misschien is het goed om in Gebed om uitleg te vragen met wat ik hier heb geschreven. Tenslotte moet de Heilige Geest het bewerken, dat kunnen weij voior elkaar niet. Wees maar blij! Dan weten we dat er niet zondige Geest aan ons wil werken, maar één die in het Vlees gekomen is en ook alles heeft meegemaakt zoals wij.
Wat een eer om deze Meester te mogen dienen en te herkennen aan Zijn Stem. Nu al en elke dag!

Tijd om de Openbaringen in het licht van Gods nabijheid te leren kennen als Jezus laatste oproep aan de Christengemeenten om het grote Babylon UIT TE GAAN!

@@Er is maar één manier om zalig te worden, en dat is door God, en door Gods instellingen en geboden@@ JUIST EN WAAROM SPREEK JE DAN MET EN DUBBELE TONG

HIER DOE JE DAT:
Bovendien ben ik het, ondanks dat ik zei dat de dag er niet toe doet, er niet helemaal mee eens dat de sabbat een bijbelse dag is, de zondag verwijst immers naar de dag van de opstanding?

Hoe kun je nu twee Heren dienen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De SABBAT GEEN GEHEILIGDE DAG! Wat een SLECHTE BIJBELKENNIS !
Jezus IS HEER OVER DE SABBT!

Satan is HEER over de ZON -dag! Men moet de ZON niet aanbidden of de ZON der gerechtigheid, maar JEZUS CENTRAAL STELLEN in zijn persoonlijke leven. Dan is de SABBAT dan ook kern van dat beleven: Jezus HEER...................over de SABBAT hé hé

Maar het hele punt is dat men zijn/haar eigen straatje schoon wil praten door met argumenten aan te komen als: 'ik mag zelf weten wat ik doe'...

Ja, de mens mag kiezen vcoor de zon-.............dag en de SABBAT
Wees blij dat de genadetijd nog niet voorbij is, want NIEMAND KOMT OP ANDERE MANIER in het Koninkrijk dan alleen op grond van een Hemelse grondwet. Niemand komt op een ANDERE manier, het Koninkrijk der hemelen, binnen dan DOOR JEZUS!

Wie denkt dat dat wel anders kan: BEDRIEGD ZICHZELF

Ik mag doen wat ik wil! Als dat niet zo was, was ik door de ZONDE allang gestorven. Maar de Heer heeft een GENADETIJD INGESTELD! Maak daar dan GEBRUIK VAN, voordat de DEUR DICHTGAAT (denk aan NOACH)

noesje

je kunt niet werken op zondag

Berichtdoor noesje » 24 jul 2003 13:02

God werkte toch ook niet op de rustdag, hij heeft het speciaal de rustdag genoemd, dus daar hebbenwij ons aante houden vind ik :mrgreen: :mrgreen:

Kogando

Re: je kunt niet werken op zondag

Berichtdoor Kogando » 24 jul 2003 14:54

noesje schreef:God werkte toch ook niet op de rustdag, hij heeft het speciaal de rustdag genoemd, dus daar hebbenwij ons aante houden vind ik :mrgreen: :mrgreen:

Zeg beste Noesje, anders ga jij je even wat meer in de onderwerpen verdiepen waar je allemaal in post.

Het enige wat je doet je provocerende posts neerzetten in de hoop op veel reacties en veelal van het niveau van de gemiddelde basischool scholier.

Als je dit topic doorgelezen zou hebben zou je exact weten waarom je deze post niet had moeten plaatsen. Het antwoord staat er namelijk al.

Goed voor deze ene keer nog even in het kort.

Niemand, behalve de Joden en 7e dag adventisten bijvoorbeeld, houdt de rustdag zoals in het oude testament, de sabbat dus. Waarom niet? Omdat de het evangelie ons vrijgemaakt heeft van de wet. En de 10 geboden zijn vervangen door; je naaste liefhebben als jezelf en God boven alles.

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 24 jul 2003 15:16

Al weer zo'n domme, twistzieke en vergallende strijdonderwerp.

Herman van Veen: Opzij

Opzij, opzij, opzij
maak plaats, maak plaats, maak plaats
we hebben ongelofelijke haast
opzij, opzij, opzij
want wij zijn haast te laat
we hebben maar een paar minuten tijd
we moeten rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan
en weer doorgaan
we kunnen nu niet blijven
we kunnen nu niet langer blijven staan
een andere keer misschien
dan blijven we wel slapen
en kunnen dan misschien als het echt moet
wat over koetjes, voetbal
en de lotto praten
nou dag tot ziens, adieu, het ga je goed
en weer doorgaan

Wat heerlijk toch dat God een rustdag heeft ingesteld, zodat wij kunnen rusten van ons gejakker.

Alleen een heiden houdt zich met een dergelijke vraag bezig, omdat zijn tijd maar beperkt is (ongeveer 80 jaar en dan is dood). Maar een christen ziet op de toekomst en ziet het einde van de dwaze heiden.

Een christen houdt zijn oog op God en luistert naar wat God onderwijst in zijn Thora (=onderwijzingen).

Laat ze toch lekker werken op zondag, ik zal aan hen denken als ik mij nog een keertje omdraai voor nog een paar uurtjes slaap alvorens naar de gemeente bijeenkomst te gaan. :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:
Deuteronomium 6:4
Hoor, Israel: de HERE is onze God; de HERE is een!

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 24 jul 2003 18:14

Boudewijn schreef:De mens mag kiezen voor het kwade (Satan die zijn volk mag verzamelen) en men mag kiezen voor Gods Koninkrijk (Jezus verzamelt zich een volk)

Ik ben het echt niet met je eens dat de mens mag kiezen voor het kwade, dan zou God dus af moeten wachten of we voor Hem kiezen of niet. Hiermee doe je afbreuk aan de almachtigheid van God.

Nee! Het is de plicht van de mens om voor God 'te kiezen', maar door onze ontzettend lage val hebben wij de zonde ingelaten, en kunnen daarom alleen nog maar door genade zalig worden. En hoe kom je erbij dat Satan zijn volk mag verzamelen? Dit staat nergens in de Bijbel, alleen dat Satan zoveel mogelijk God probeert tegen te werken.
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

Boudewijn

Is het niet houden van de rustdag een zonde?

Berichtdoor Boudewijn » 29 jul 2003 07:56

Beste Afat82,

Afgelopen 5 dagen was ik in Putten. Ik verbaasde mij er over dat daar op zondag alle openbare gelgenheden gesloten waren en dat er zelfs geen " ijsje"te krijgen was. Zonder dat de mensen die niet in een Hemelse God geloven, te vragen of men het daarmee eens kan zijn, wordt besloten dat de 1e dag der week God toebehoort en "Zijn"rustdag is. Dat is helemaal niet waar. Immers de Joden van de Staat Israël, waar zovelen Christenen achteraan lopen en men meent dat dat het "Beloofde land is" menen zelfs ede Joden daarin nog niet te kunnen volgen. Neen, de -zeer oprechte- Christenen die op zondag zelfs 2x naar hun Hervormde of Gereformeerde gemeente gaan, volgen slechts de Rooms katholieke Staatskerk (vraag maar eens aan Karidnaal Simonis) hiermee.
Bovendien leggen zij, met hun wettische (met alle respect) mensen beperkingen op en beperken zo de VRIJHHEID van keuze die God de mensen heeft gegeven. Als de mens GEEN VRIJHEID van keuze zou hebben gekregen, zou God de aarde ALLANG hebben vernietigd, want Hij laat immers de zon schijnen over de kwade en de goede. De genade (-tijd) is de periode waarin ELKE MENS de vrijheid heeft om te kiezen voor of tgen God. Voor het Hemels Koninkrijk of voor een verblijf in het Rijk van de Satan, deze aarde. Vandaar dat God dat ook zo duidelijk vermeldt in Openbaringen een een WAARSCHUWING aan de Christengemeenten doet uitgaan om de GEBODEN WEER tot een vetrouwde relatieband te maken, waaronder HET HERSTEL van de Sabbatdag, de Zaterdag, JA de Sabbat van de o zo aanbeden Joden in de Staat Israël. Elke Christen kan weten dat de Staat Israël zoals wij die kennen in deze wereld, VERLOREN GAAT. God spreekt over een Geestelijk Israël, gefundamenteerd in dé Israël (Jezus zelf). Zijn Zegel, de shin (Sj= Sjabbat) is kenmerkend voor Zijn teken. Als dat is voor Satan het Merkteken, onderdeel van een VALS EVANGLIE, de ZON dag. God waarschuwt de Christengemeenten de ZON (-dag) NIET te aanbidden als teken van Zijn rustdag. De ZON zal namelijk al diegenen die VASTHOUDEN aan die ZON dag verbranden en verzengen, OMDAT men er OM HEEFT GERVRAAGD. Heel wat Bijbleverzen wijdt onze liefhebbende Vader daaraan. Misschien moeten de Christengemeenten wat meer Amos leren en bestuderen, dan ZIEN ZE hoe geweldadig God kan zijn tegen een ONGEHOORZAAM volk.

Besef goed dat ALLEEN SATAN mensen DWINGT om hem te volgen.
God laat de keuze altijd aan de mensen ZELF OVER. Wie wil er nu in een Hemels Koninkrijk leven en wonen in eeuwigheid, als Satan zou kunnen overwinnen, door God te BESCHULDIGEN dat Hij de mensen heeft GEDWONGEN voor Hem te kiezen. Een Dictatoriale God!!!!!!!!???

Een liefdevolle Christen DWINGT NIEMAND tot het navolgen van een God die voor velen nog een ONBEKENDE IS. Wie als Christen meent dat de zondag een AFGEDWONGEN rustdag is voor ALLE mensen, is VOORBEELD van het Grote Babylon, waar God voor waarschuwt (Openbaring 14) en dat REEDS ALLANG VERLOREN IS VERKLAARD. Wie verkondigt nu een VERLOREN KONINKRIJK en meent zelfs dat men daar 2x per dag naar de synagoghe te moeten gaan, tewrijl Jezus zelf slechts 1x naar Zijn gewoonte Zijn Vader ontmoette op de Sabbatdag. Wie is nu jouw Messter, Satan, de Paus of Jezus Gerechtigheid. Zoals Joden en Zebende-dga Adventisten TOT IN EEUWIGHEID (van Sabbat tot Sabbat) zullen doen.
Alleen dat voorbeeld is wetsgeldig voor een Eeuwig leven, als bijwoners van een verloren wereld waarin de ZON (-dag) centraal staat.

Ik heb in Putten met je dame gesproken die zich bezig houdt met para-nbormale genezingen. Ze vertlede mij dat ik de eerste en enig was die haar overtuigen koin van een liefhebbende God, OMDAT IK HAAR DE VRIJHEID VAN KEUZE verkondigden gebaseerd op de gezamelijke BIJBELSTUDIE die we deden. Ze was ZIEK van al die VROME christenen (Jehovagetuigen ne Ned Hervormden in Putten) die haar het leven zuur maakte door vooral te vertellen dat ze "duivels"was en "verloren". Ik heb haar een LIEFHEBBENDE GOD leren kennen. En nu gaat zij op SABBAT voor het EERST naar een Christelijkeke gemeente die de SABBAT onderhoudt in het VOORBEELD van Jezus. Wat maakt het dan nog uit dat ze "duivels"bezig is. Wie reeds volmaakt is moet het NU maar zeggen.

Zie je, een zogenaamde "Duivelsaanbidster" die door een eenvoudige Bijbelstudie en voorbeeld aan haar eigen keuzes van Boudewijn leert dat er LIEFHEBBENDE GOD is en geen "Dictatoriale" ZON aanbiddende God.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 30 jul 2003 13:08

Tjonge jonge, moet je nou met zoveel woorden zeggen hoe goed je wel niet bent? :?

En wees blij dat er nog een zondag als rust dag is, 1 dag in de week dat je een time-out kunt maken als volk. Als je zonodig een ijsje op zondag wilt kunnen kopen moet je ze zelf maar gaan verkopen.
En dat we twee keer naar de kerk mogen gaan is een zegen, we kunnen dan nog uitleg krijgen over Gods woord. Denk hierbij ook eens aan de mensen die moeten oppassen en zo dus nog maar 1 keer kunnen gaan.
En alle rooms katholieke gewoonten zijn niet per definitie fout. Al betwijfel ik of 2 keer kerk rooms is.
Je geeft ook goede adviesen zie ik: je moet de sabbath onderhouden anders ga je verloren, is ook heel erg dwingend. En iemand die God dient en de duivel, ach dat maakt niet uit. Moet je zelf weten, God is zo vol liefde, dat ziet Hij wel door de vingers blijkbaar. Is wel een vreemde redenatie. Gij zult geen twee heren dienen!

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 30 jul 2003 21:26

Maranatha schreef:Al weer zo'n domme, twistzieke en vergallende strijdonderwerp.

Herman van Veen: Opzij

Opzij, opzij, opzij
maak plaats, maak plaats, maak plaats
we hebben ongelofelijke haast
opzij, opzij, opzij
want wij zijn haast te laat
we hebben maar een paar minuten tijd
en weer doorgaan
dan blijven we wel slapen
en kunnen dan misschien als het echt moet
wat over koetjes, voetbal
en de lotto praten
nou dag tot ziens, adieu, het ga je goed
en weer doorgaan

Wat heerlijk toch dat God een rustdag heeft ingesteld, zodat wij kunnen rusten van ons gejakker.

Alleen een heiden houdt zich met een dergelijke vraag bezig, omdat zijn tijd maar beperkt is (ongeveer 80 jaar en dan is dood). Maar een christen ziet op de toekomst en ziet het einde van de dwaze heiden.

Een christen houdt zijn oog op God en luistert naar wat God onderwijst in zijn Thora (=onderwijzingen).

Laat ze toch lekker werken op zondag, ik zal aan hen denken als ik mij nog een keertje omdraai voor nog een paar uurtjes slaap alvorens naar de gemeente bijeenkomst te gaan. :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:

Zo, jij bent dus een Jood??? :roll:

Boudewijn

Is het houden van

Berichtdoor Boudewijn » 01 aug 2003 09:22

Geachte Sabra

Uw stukje proza m.b.t. het Manna en die éne dag. om God te aanbidden, raken heel juist de kern van de zaak; zijn de Christen-joden bereid hun Heiland in ALLES na te volgen. Ik denk dat het heel moeilijk is als men vast houd aan de geboden van mensen, zoals predikanten en ouderlingen die zich laten aanbidden in plaats God de eer te geven.

Boudewijn

Is het houden van

Berichtdoor Boudewijn » 01 aug 2003 09:23

Geachte Sabra

Uw stukje proza m.b.t. het Manna en die éne dag. om God te aanbidden, raken heel juist de kern van de zaak; zijn de Christen-joden bereid hun Heiland in ALLES na te volgen. Ik denk dat het heel moeilijk is als men vast houd aan de geboden van mensen, zoals predikanten en ouderlingen die zich laten aanbidden in plaats God de eer te geven.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 28 mei 2004 18:20

IK wil even kwijt dat ik dit een waardeloze discussie vind.
De HEERE heeft bevolen: Gedenk de sabbathdag dat gij dien heiligt enz.
Moeten wij daarover discusseren?
Volgende onderwerp: Waarom mogen we niemand neersteken? Of onthoofden? Of opensnijden?
Wie weet het antwoord........................? :?
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 28 mei 2004 22:26

Idd. Het is niet meer dan normaal, wat zeg ik het is zelfs een gunst dat we een rustdag hebben.
En ik vind het een belachelijke opmerking over twee keer naar de kerk op zondag. Wat is nu twee keer naar de kerk in een hele week? Is dat teveel. Dan is de hemel niks voor je, want daar mag je God namelijk voor altijd dienen. Dus zeg maar, daar is het altijd KERK!!!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 mei 2004 23:04

japijo schreef:En ik vind het een belachelijke opmerking over twee keer naar de kerk op zondag. Wat is nu twee keer naar de kerk in een hele week? Is dat teveel. Dan is de hemel niks voor je, want daar mag je God namelijk voor altijd dienen. Dus zeg maar, daar is het altijd KERK!!!

*Vraagt zich af waarom japijo een ontmoedigingsbeleid tegenover potentiele hemelgangers voert*

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 29 mei 2004 08:30

je zou jezelf de vraag kunnen stellen:
waarom wil ik niet een dag apart zetten voor God?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 29 mei 2004 08:46

Hijwel schreef:
je zou jezelf de vraag kunnen stellen:
waarom wil ik niet een dag apart zetten voor God?

Idd, Hij is het zeer zeker waardig, maar buitenom dat, het is Gods bevel. En laat ons dat met vreugde vieren, elke zondag, zolang het nog mag......... :cry:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

Psalm 106:47

Terug naar “Archief”