Gods leiding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 jan 2006 13:18

Het klinkt mij ook vrij apart in de oren om er naar te verlangen als je vijftien jaar bent. Dan moet je donaldducks lezen
:shock: Tina's!
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 02 jan 2006 14:58

Raido schreef:
Het klinkt mij ook vrij apart in de oren om er naar te verlangen als je vijftien jaar bent. Dan moet je donaldducks lezen
:shock: Tina's!

[offtopic]Oo ja, ik kon er niet opkomen.
Al zo'n tijd geleden :mrgreen: .
Of de 'zozitdat' of de 'kijk', dáár leer je wat van![/offtopic]

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 02 jan 2006 16:27

We dwalen ietwat af.

Wat ik wil opmerken: als mens bén je compleet, niet incompleet zoals in een voorgaande post werd gezegd.
Ik geloof er niet in dat je als mens alleen niet compleet bent, je bent een waardevol mens met alles erop en eraan. Je zegt niet bij de geboorte van een kindje: hij/zij is niet compleet. Tuurlijk is hij/zij wel compleet.
Mensen benader je als één geheel. Eén mens is compleet.
En daarbij kan je het verlangen hebben naar een partner, maar alleen ben je compleet. God heeft de mens compleet geschapen hoor.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 02 jan 2006 18:14

mystery schreef:We dwalen ietwat af.

Wat ik wil opmerken: als mens bén je compleet, niet incompleet zoals in een voorgaande post werd gezegd.
Ik geloof er niet in dat je als mens alleen niet compleet bent, je bent een waardevol mens met alles erop en eraan. Je zegt niet bij de geboorte van een kindje: hij/zij is niet compleet. Tuurlijk is hij/zij wel compleet.
Mensen benader je als één geheel. Eén mens is compleet.
En daarbij kan je het verlangen hebben naar een partner, maar alleen ben je compleet. God heeft de mens compleet geschapen hoor.

Jammergenoeg spreekt je onderschrift
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.
dit een beetje tegen 8) .

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jan 2006 18:16

Neehoor, het is juist jouw gepreoccupeerdheid met relaties die jou doet denken dat je alleen contact met 'de ander' kunt hebben in relationele sferen. 8)

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 02 jan 2006 19:16

als mens compleet versus als mens alleen geen bestaan

Wie zegt dat ik het had over relationele sferen? 8)

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Re: Gods leiding

Berichtdoor Annemieke86 » 02 jan 2006 22:44

regenboog schreef:Heb jij Gods leiding ervaren in het vinden van je vriend/vriendin? En zo ja, hoe dan?
Ik kom dan WEER met mijn verhaal :lol:

Ik heb mijn huidige vriend via internet leren kennen. Ik weet dat velen het nooit zouden doen op mijn manier, maar het is zo bijzonder dat we elkaar op deze manier ontmoet hebben [er zit nog een verhaal aan vast, maar dat is meer privé] dus ik weet zeker dat dit God's leiding is! :mrgreen: 8)
Afbeelding

JopieK
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor JopieK » 03 jan 2006 00:13

een echte aanrader:

"I kissed dating goodbye" van Joshua Harris. Ik heb de audiobook versie op m'n IPod (daarnaast "Boy meets girl").

Hij is lekker radicaal en het gaat om een ding: Gods leiding in je leven... Het helpt mij iig goed om me op Hem te richten en het door alles heen van Hem te verwachten... (ben stiekum wel een beetje verliefd en zo, maar ook dat leg ik in Zijn handen).

Boek in het nederlands heet "nooit gekust en toch geen kikker" maar is helaas brak vertaald. Zo heet daarin "to date" "uitgaan" en Joshua bedoeld het meer als met elkaar dingen ondernemen in een relatie die wel op los/vaste verkering lijkt.

Op de kerstconferentie had ik het genoegen om bij een paar gasten op de kamer te liggen die midden in de nacht nog ff (terwijl ik half sliep) het op zo'n vernederende en op lust gebaseerde manier over hun vriendinnetjes hadden dat ik wel ff flink schrok. Een gast heb ik er nog ff over kunnen vermanen, toen zei ie "niet te hard, m'n vriendin staat op de gang" al met al, lees het boek en trek je conclusies. Wil je 'm op audiobook hebben kan ik wellicht wel wat regelen (wel engels, intro van Rebecca St. James)
Cognito Ergo Credo, Credo Ergo Sum

Maria_00

Berichtdoor Maria_00 » 03 jan 2006 11:13

Aragorn schreef:Ja, maar heb je verkering nodig als je 15 bent?

Jongen, ik zeg toch: Uw wil geschiede

Ik heb een keer een verhaal gehoord van een vrouw. Op een dag moest ze eten koken, en ze was haar lucifers kwijt. Toen bad ze of alstublieft haar lucifers mocht vinden, gewoon voor het aanrecht. Ze deed haar ogen open en daar lagen haar lucifers!! Dus zelfs voor zulke kleine dingen mag je God aanroepen!

JopieK
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor JopieK » 03 jan 2006 12:42

Maria_00 schreef:

Ik heb een keer een verhaal gehoord van een vrouw. Op een dag moest ze eten koken, en ze was haar lucifers kwijt. Toen bad ze of alstublieft haar lucifers mocht vinden, gewoon voor het aanrecht. Ze deed haar ogen open en daar lagen haar lucifers!! Dus zelfs voor zulke kleine dingen mag je God aanroepen!

Ik zet dat audiobook ff op m'n server daar komt dat ook in naar voren, alleen duurt het ff, we krijgen morgen een snellere lijn dus is de verbinding ff down.
Cognito Ergo Credo, Credo Ergo Sum

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 jan 2006 13:10

Maria_00 schreef:

Ja lieverd, het maakt mij ook niet uit dat iemand ervoor bidt, maar ik vind het wel lichtelijk triest als je er op die leeftijd zo mee bezig bent.

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 03 jan 2006 14:06

Aragorn schreef:Ja lieverd, het maakt mij ook niet uit dat iemand ervoor bidt, maar ik vind het wel lichtelijk triest als je er op die leeftijd zo mee bezig bent.

Ieder zn meug, Aragorn!! De een (zoals jij) wil nog heerlijk genieten van zijn studententijd, een ander heeft van jongs af aan al veel meer zin in huismoeder spelen en een gezin stichten (lees: zoekt naar geborgenheid).
Of het triest is? Dat weet ik niet. Achteraf ben ik blij dat ik toen nog geen verkering had, maar anderen zijn er echt gelukkig mee geworden. Ook best!
En by the way zou het prima kunnen dat dit soort verlangens meer bij meisjes dan bij jongens voorkomen. En jij bent nog steeds een jongen volgens mij, dus misschien kun je het daarom ook minder begrijpen??

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 03 jan 2006 15:45

Annemieke86 schreef:Ik kom dan WEER met mijn verhaal :lol:

Ik heb mijn huidige vriend via internet leren kennen. Ik weet dat velen het nooit zouden doen op mijn manier, maar het is zo bijzonder dat we elkaar op deze manier ontmoet hebben [er zit nog een verhaal aan vast, maar dat is meer privé] dus ik weet zeker dat dit God's leiding is! :mrgreen: 8)

en als het nu uitgaat??

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 03 jan 2006 21:47

Acire schreef:

en als het nu uitgaat??

idd.. als het nu uitgaat? Ik had mijn vriend ook via internet leren kennen, en ervaarde ook zeker Gods hand hierin.. nu is het uit.. ik heb het zelf gedaan.. ga je dan dus tegen die leidende hand in?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 jan 2006 23:07

annvisser schreef:
Acire schreef:

en als het nu uitgaat??

idd.. als het nu uitgaat? Ik had mijn vriend ook via internet leren kennen, en ervaarde ook zeker Gods hand hierin.. nu is het uit.. ik heb het zelf gedaan.. ga je dan dus tegen die leidende hand in?

Of course not, het zal vást wel Gods bedoeling geweest zijn dat je het uit maakte.Afbeelding

Niet rot bedoelt hoor, wel cynisch. Ik blijf erbij dat je zelf óók eea in de hand hebt :wink:

Terug naar “Archief”