Maria_00 schreef:IN zekere zin vind ik mensen die geen kinderen willen toch wel een beetje egoistisch.
Waarom?
Moderator: Moderafo's
Weet waar je grenzen liggen!
Smurffie schreef:Vanuit een christelijk oogpunt gezien, is het egoïstisch, omdat je er dan vanuit gaat dat je kinderen van God krijgt. (Dát klinkt dubieus btw)
Vanuit een niet-christelijk oogpunt is het logisch dat je er geen kwaad in ziet.
Aragorn schreef:Smurffie schreef:Vanuit een christelijk oogpunt gezien, is het egoïstisch, omdat je er dan vanuit gaat dat je kinderen van God krijgt. (Dát klinkt dubieus btw)
Vanuit een niet-christelijk oogpunt is het logisch dat je er geen kwaad in ziet.
Maar waarom is het vanuit christelijk oogpunt dan egoïstisch? Omdat je je geen gaven (want zo worden kinderen toch vaak gezien) laat opdringen maar je eerst afvraagt of jij en het kind daar wel mee gediend zijn?
Lalage schreef:Ik ben blij dat ik geboren ben omdat m'n ouders graag kinderen wilden en niet omdat ze vonden dat ze geen voorbehoedsmiddelen mochten gebruiken... Zelf weet ik nog niet of ik kinderen wil, ik snap aan de ene kant totaal niet waarom mensen dat eigenlijk zo perse willen, een baby ziet er schattig uit, maar dat wordt al snel een irritante peuterpuber... Maar het is natuurlijk wel een geweldig mooie uitdaging om een mens op te voeden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten