heel veel lijkt
Tja, ziende blind en horende doof he Raido.
Ik zie toch dat die muts een zogenaamde Frygische muts is, dat deze gebruikt wordt om Iraniërs en Thraciërs mee aan te duiden? Zoroaster was een Iraniër (Pers), dat wisten de romeinen, daarom gaven ze Mithras een smurfenmutsje, daarom droegen de priesters van Mithras die mutsjes, toen kwam het Christendom en nam een aantal symbolen over. Zoals dat ook gebeurd in onze streken, het luiden van klokken bijvoorbeeld, en het belangrijkste symbool het kruis. Ik zie al die feiten, ik ben dus niet blind, ik hoor het zelfs, ik ben dus niet doof. Ik hang er alleen geen conclusie aan omdat het slecht symbolen, uiterlijke zaken zijn, die zullen verbranden.
Hoeveel Evangeliën zijn er nu Raido!
Vier, te weten: Mattheus, Markus, Lukas en Johannes (zo heb ik dat vroeger geleerd op mijn paganistische school van de Pontifex Maximus).
Als hoe openbaarde de Paus zich nu! Als de Plaatsvervanger van Christus! (wat niet kan) wel dan toont hij zich hier als de vertegenwoordiger van de Mitrha god. De god van het licht.
Het is Mithras geen Mitrha. Verder vind ik het ook een dwaling in de RKK als de paus zichzelf neer zet als Plaatsvervanger van Christus. (naar mij weten wordt hij gezien als Stadhouder). dat kan ik uiteraard verkeerd hebben.
Dienen wij niet alles te vermijden dat met zonde in relatie staat?
Uiteraard dat is de boodschap van Christus opgetekend door de apostel Paulus (haat de rok die van het vlees besmet is).
Hoe is het dan mogelijk dat de Paus zich dan met een zondig attribuut van een afgod toont, terwijl hij zich Plaatsvervanger van Christus noemt.
Je maakt een atritbuut zondig, dat is onmogelijk zonde komt van de mens, en zit niet in objecten. Voor jou is die muts zonde, voor mij niet. Daarbij komt het nu over alsof een afgod dingen zou kunnen claimen, dat kan niet. Afgoden zijn menselijke maaksels, wij zijn dus vrij om dingen te gebruiken voor de eer van de Heer.
Denk je nu dat mensen die als Christenen voortdurend zondigen tegen de Heilige Geest in het hemels Koninkrijk komen? Ik denk van niet Raido.
Het dragen van een rood-met-wit-bonte-muts is geen zonde tegen de Heilige Geest.
Wat denk je nu te willen melden Raido, met zoveel onwijsheid!
Ben jij nu zo dom, of vergis je je wel eens!
Ik ben een mens, dus kan ik mij vergissen. Maar kom mij niet in de Naam van God vertellen wat wel en niet goed is! Wat wel een geen zonde zijn, daar is slechts een Persoon die daar over zal oordelen, en dat is de Rechter van Hemel en van Aarde. Als jij zo graag met jou vorm van dienst de Rechter goed wil stemmen, goed. Ik zie daar geen probleem. Maar ga niet, als het Zwaard van God op Refoweb (of waar je ook allemaal komt, onder welke namen) mensen veroordelen op basis van achterlijk, domme, uiterlijke kenmerken. Jij bent God niet!