Moderator: Moderafo's
kurtyo schreef:ezri schreef:Jan Siebelink gaf aan dat hij geen zekerheid heeft over het geloof. Is hij niet te veel op zoek naar mystieke ervaringen zoals zijn vader had?
Hij gaf zelf toe dat hij wacht op zo'n ervaring. (In datzelfde programma.)
leclerc schreef:*herleest Siebelink voor de derde maal*
Weet ikleclerc schreef:als je de topictitel in ogenschouw neemt wel
leclerc schreef:Ik heb ook Vera gelezen. daar komt een schoonpapa in voor die ook thuis leest. dure cadeaus geeft en aan kanker doodgaat en ook leest over de navolging van Christus. Goed boek, maar niet zo goed als Knielen op een bed violen.
de bloemen van o.k. ben ik ook erg benieuwd naar. Heb een paar boekenbonnen liggen dus zal deze ook weldra in mijn bezit zijn,.
ezri schreef:kurtyo schreef:ezri schreef:Jan Siebelink gaf aan dat hij geen zekerheid heeft over het geloof. Is hij niet te veel op zoek naar mystieke ervaringen zoals zijn vader had?
Hij gaf zelf toe dat hij wacht op zo'n ervaring. (In datzelfde programma.)
Yes, I know, maar ik bedoelde de nadruk op 'te veel'. Volgens mij is dat niet reeel als je wacht op zulke grote Godservaringen. God kan mensen door grote, mystieke ervaringen tot geloof brengen, maar het hoeft niet op die manier. Ik hoop dat dat nog eens duidelijk wordt voor hem. (Of dat hij nog zo'n mystieke ervaring krijgt.)
Dan zou je direct geloven he? Dat heb ik dus ook.. God weet toch dat ik meer nodig heb dan een Bijbel, waarin ik dagelijks lees, dat het voor mij kan. Geef je aan Hem.. *kijkt om zich heen* Waar is God? Ik zie God wel door mijn brilletje in de wereld, of in dingen die gebeuren..Hm. Ik vind dus dat God dat wel zou moeten doen, grote godservaringen schenken of zo... Maar ach, het is laat, ik houd m'n mond voor nu.
In hoeverre was dat zijn geloof eigenlijk.. Ik heb lang het gevoel gehad dat het een verplicht brilletje voor hem was geworden.ezri schreef:Ik vond het meest schokkend in dat boek dat hij (Hans) z'n vrouw zo in de kou laat staan. Op z'n sterfbed is er geen woord meer voor haar, hij kijkt haar zelfs niet meer aan. En dat alles vanwege z'n geloof.![]()
Raido schreef:In hoeverre was dat zijn geloof eigenlijk.. Ik heb lang het gevoel gehad dat het een verplicht brilletje voor hem was geworden.ezri schreef:Ik vond het meest schokkend in dat boek dat hij (Hans) z'n vrouw zo in de kou laat staan. Op z'n sterfbed is er geen woord meer voor haar, hij kijkt haar zelfs niet meer aan. En dat alles vanwege z'n geloof.![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten