Bijna 1000?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

BJ
Moderator

Bijna 1000?

Berichtdoor BJ » 25 jul 2003 13:05

Het aantal gebruikersnamen naderd het aantal van 1000. Dit is een mooi aantal en een mijlpaal lijkt me. En we zullen dan ook de 1000e vast ook met veel plezier onthalen.

Maar zijn er echt wel 1000 gebruikers? Antwoord nee. Zou er toch een mogelijkheid zijn om te bepalen hoeveel gebruikers er daadwerkelijk actief zijn? En bij actief wil ik 1 keer per half jaar nog wel actief willen noemen.

Reader
Moderator

Berichtdoor Reader » 26 jul 2003 09:42

Maar wat noem je dan actief? Iemand die 1 keer per half jaar iets schrijft wil je actief noemen, maar hoe zit het dan met iemand die dagelijks leest en maar 1 keer per jaar iets schrijft? Lijkt me lastig te bepalen.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 26 jul 2003 09:59

Ik bedoel met actief iemand die minimaal 1 keer per half jaar inlogd. Maar ja, dat is heel moeilijk technisch natuurlijk te achterhalen. Of iemand alleen leest of alleen schrijft ;-) maakt me dus niets uit.

En natuurlijk zit je met mensen die een dubbele inlognaam hebben. Die hebben ze vanwege bepaalde redenen. Maar om het aantal unieke gebruikers te bepalen is dat niet zo handig.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

suggesties

Berichtdoor TheEdge » 26 jul 2003 10:50

Volgens mij is dat technische helemaal niet moeilijk om te achterhalen. Hotmail maakt gebruik van zo'n systeem (1x per maand inloggen en anders weg met je account), en een chatbox die ik vroeger wel eens bezocht, had ook een systeem van minstens 1x per half jaar inloggen, of anders werd je eruit geschopt.

Met dat systeem zijn ze begonnen toen hun geheugen begon vol te lopen met al die prive-berichten enzo die zich opstapelden. Wellicht is het een idee om op Refoweb ook iedereen te wissen die een half jaar niet is geweest.

Suggesties voor een goede overgangsregeling:
- Aankondigen via de Refowebmail (die krijgt iedereen immers, die geregistreerd is) dat het systeem op 31 december (ofzo) wordt ingevoerd, en vanaf 31 december iedereen wissen die minimaal een half jaar niet is geweest (bijvoorbeeld door steeds op 31 december en 31 juni een schifting te houden)
- Aankondigen dat op 1 september a.s. iedereen uit het directe geheugen gewist wordt die sinds 1 maart niet meer actief is geweest. Vervolgens alle inlognamen, avatars etc nog een half jaar bewaren, zodat de mensen die alsnog weer in willen loggen, een mailtje naar de webmaster kunnen sturen om weer binnen te kunnen komen met hun eigen inlognaam. Reagert iemand ook daar niet op binnen een half jaar, dan moet íe opnieuw registreren.

De overgangsregeling geldt alleen voor mensen die zich al geregistreerd hebben. Iedereen die registreert na 1 september 2003 krijgt de mededeling dat hij minstens 1x per half jaar moet inloggen, en dat anders zijn account gewist wordt.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 28 jul 2003 12:56

de 1000ste is geworden: julius
Laatst gewijzigd door johannes1 op 28 jul 2003 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

henkie
Beheerder

Re: suggesties

Berichtdoor henkie » 29 jul 2003 22:55

TheEdge schreef:Volgens mij is dat technische helemaal niet moeilijk om te achterhalen. Hotmail maakt gebruik van zo'n systeem (1x per maand inloggen en anders weg met je account), en een chatbox die ik vroeger wel eens bezocht, had ook een systeem van minstens 1x per half jaar inloggen, of anders werd je eruit geschopt.

Technisch zal het wel mogelijk zijn, maar dan zullen we zelf moeten gaan sleutelen. Ik kan dat niet en eerlijk gezegd lijkt het me nou ook niet weer zo'n probleem dat het al die moeite waard is :D
Onze chat heeft die mogelijkheid trouwens wel, maar daar is het ook noodzakelijk omdat de namen steeds schaarser worden. Dat is denk ik ook de belangrijkste reden dat hotmail dit doet.

Met dat systeem zijn ze begonnen toen hun geheugen begon vol te lopen met al die prive-berichten enzo die zich opstapelden. Wellicht is het een idee om op Refoweb ook iedereen te wissen die een half jaar niet is geweest.

Ik ben er zelf niet zo'n voorstander van om namen te wissen. Ik heb me ook op andere fora ingeschreven maar kom daar zelden. Als ik tijd overheb of iets nodig heb, kan ik dan altijd terugkomen. Op RefoWeb moet je ook vaak wachten op goedkeuring van je forumnaam dus dan is het fijn als je vast lid bent.

Waar ik zelf aan heb zitten denken, is om iedereen met 0 berichten eens te mailen en te vragen waarom ze niks hebben gepost. Wat ze evt. graag anders willen zien. Of ze nog prijs stellen op hun account.

Vergeet trouwens niet dat je ook lid moet zijn om in een poll te kunnen stemmen (o.a. voor de foto van de week) Dat kan ook een reden zijn om lid te worden.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 08 sep 2003 13:50

Waar ik zelf aan heb zitten denken, is om iedereen met 0 berichten eens te mailen en te vragen waarom ze niks hebben gepost. Wat ze evt. graag anders willen zien. Of ze nog prijs stellen op hun account.

is nog niet gebeurd zeker?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 08 sep 2003 19:56

Nou ik heb er wel aan gedacht :wink:

Het zou me bijvoorbeeld veeeel tijd schelen als een aantal vrijwilligers eens wat mensen mailen. Wij stellen dan wel een standaardberichtje op.

We kunnen de nul-posters bijv. vragen of ze het forum wel lézen en naar de reden waarom ze evt. niet posten.

Eigenlijk heeft het niet zo'n prioriteit. ik denk dat als ik zelf iedereen moet mailen het wel eens een tijdje uitgesteld kan worden. Vandaar dat ik aan 'jullie' dacht :)

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 08 sep 2003 19:57

ik help je wel :P

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 24 okt 2003 14:02

binnekort de 1200ste member, maar wordt door al deze mensen wel iets gepost. ik denk het niet

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 24 okt 2003 14:25

cougar komt niet meer,

Tirreg
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Tirreg » 24 okt 2003 14:30

misschien is het ook weleens goed om dat op te schonen, de gebruikers die nog niets hebben gepost, en langer als ..... maanden niet zijn geweest te verwijderen.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 24 okt 2003 14:32

tegen,

de gebruiker moet minstens een bericht krijgen.

Henk Jansen kan trouwens ook weg,
komt ook niet meer,

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 24 okt 2003 14:33

Ik ben er zelf niet zo'n voorstander van om namen te wissen. Ik heb me ook op andere fora ingeschreven maar kom daar zelden. Als ik tijd overheb of iets nodig heb, kan ik dan altijd terugkomen. Op RefoWeb moet je ook vaak wachten op goedkeuring van je forumnaam dus dan is het fijn als je vast lid bent.

Vergeet trouwens niet dat je ook lid moet zijn om in een poll te kunnen stemmen (o.a. voor de foto van de week) Dat kan ook een reden zijn om lid te worden.

Tirreg
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Tirreg » 24 okt 2003 14:34

ahuibers schreef:tegen,

de gebruiker moet minstens een bericht krijgen.

Henk Jansen kan trouwens ook weg,
komt ook niet meer,

waarom komt henk jansen niet meer? hij is er nog maar zo kort.

Terug naar “Archief”