TheEdge schreef:Volgens mij is dat technische helemaal niet moeilijk om te achterhalen. Hotmail maakt gebruik van zo'n systeem (1x per maand inloggen en anders weg met je account), en een chatbox die ik vroeger wel eens bezocht, had ook een systeem van minstens 1x per half jaar inloggen, of anders werd je eruit geschopt.
Technisch zal het wel mogelijk zijn, maar dan zullen we zelf moeten gaan sleutelen. Ik kan dat niet en eerlijk gezegd lijkt het me nou ook niet weer zo'n probleem dat het al die moeite waard is
Onze chat heeft die mogelijkheid trouwens wel, maar daar is het ook noodzakelijk omdat de namen steeds schaarser worden. Dat is denk ik ook de belangrijkste reden dat hotmail dit doet.
Met dat systeem zijn ze begonnen toen hun geheugen begon vol te lopen met al die prive-berichten enzo die zich opstapelden. Wellicht is het een idee om op Refoweb ook iedereen te wissen die een half jaar niet is geweest.
Ik ben er zelf niet zo'n voorstander van om namen te wissen. Ik heb me ook op andere fora ingeschreven maar kom daar zelden. Als ik tijd overheb of iets nodig heb, kan ik dan altijd terugkomen. Op RefoWeb moet je ook vaak wachten op goedkeuring van je forumnaam dus dan is het fijn als je vast lid bent.
Waar ik zelf aan heb zitten denken, is om iedereen met 0 berichten eens te mailen en te vragen waarom ze niks hebben gepost. Wat ze evt. graag anders willen zien. Of ze nog prijs stellen op hun account.
Vergeet trouwens niet dat je ook lid moet zijn om in een poll te kunnen stemmen (o.a. voor de foto van de week) Dat kan ook een reden zijn om lid te worden.