vrouwelijke domine??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

noesje

vrouwelijke domine??

Berichtdoor noesje » 24 jul 2003 17:08

Hallo!!
Ik wil graag jullie mening vragen over een vrouwelijke domine.
Wat vinden jullie ervan dat een vrouw domine is?? :?: :?: :?:

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 24 jul 2003 18:15

Mmm, ik denk dat de Bijbel aardig duidelijk over de plaats van de vrouw in het kerkelijke leven is.
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 jul 2003 18:46

ik ben voor :)
maar misschien kan parsifal mij nog van zijn standpunt overtuigen door een paar boeken, ik denk overigens van niet, maar altijd boeiend om te lezen wat iemand ervan vindt ;)

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 24 jul 2003 18:49

Ik ben niet voor, maar als er geen mannelijke voorganger is dan mag van mij best een vrouw het Woord van God dienen!
~Get out and do what we were meant to do~

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 24 jul 2003 19:05

Afat82 schreef:Mmm, ik denk dat de Bijbel aardig duidelijk over de plaats van de vrouw in het kerkelijke leven is.

niet echt...
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

joris

Berichtdoor joris » 24 jul 2003 19:16

ik geloof niet in dominees zowiezo zoals in de kerken functioneert. Ik geloof in gaven en in oudsten. In de bijbel zijn vrouwen diaken. Maar geenoudste. ik denk dat we dat vorobeel dmaar moeten navolgen.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 24 jul 2003 19:24

joris schreef:ik geloof niet in dominees zowiezo zoals in de kerken functioneert. Ik geloof in gaven en in oudsten. In de bijbel zijn vrouwen diaken. Maar geenoudste. ik denk dat we dat vorobeel dmaar moeten navolgen.

He, dat vind ik netjes gezegd. Dat voorbeeld navolgen. Het is een voorbeeld, als je het anders doet, is dat niet sowieso vekeerd. Maar ik denk dat het wel goed is om je levensstijl te toetsen aan de bijbel. En als dingen zeg maar als voorbeeld voor ons zijn, is het goed om je daar aan te houden, maar breek ajb je hoofd er niet over.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 24 jul 2003 21:03

IK ben er niet voor dat vrouwen DS zijn, volgens mij zijn de hogepriesters in de Bijbel allemaal man, en de priesters waren ook allemaal man, de profeten waren allemaal man, en de richters waren ook allemaal man.
Het lijkt mij daarom wel vrij duidelijk.

Joris waarom oudsten in de kerk, volgens mij mag je de kerk alleen kerk noemen als er een kerkenraad, anders is het geen kerk, God heeft zelf de ambten ingesteld.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 jul 2003 21:27

Wij hoeven toch niet alles te kopieren zoals het in de bijbel ging? Waarom zouden vrouwen geen dominee mogen worden? Omdat mannen dan alleen naar de knappe vrouw op de kansel kijken en zo worden afgeleid? Dat lijkt me de enige reden om ertegen te zijn, maar volgens mij kunnen de meeste mannen er best tegen. Of niet dan?

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 24 jul 2003 21:28

[quote="Cor"]IK ben er niet voor dat vrouwen DS zijn, volgens mij zijn de hogepriesters in de Bijbel allemaal man, en de priesters waren ook allemaal man, de profeten waren allemaal man, en de richters waren ook allemaal man.
Het lijkt mij daarom wel vrij duidelijk.
quote]

Vertel mij maar eens waarom Anna dan profetes was, dat lijkt me ook wel een religieuze functie!

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 24 jul 2003 21:30

Lalage schreef:Wij hoeven toch niet alles te kopieren zoals het in de bijbel ging? Waarom zouden vrouwen geen dominee mogen worden? Omdat mannen dan alleen naar de knappe vrouw op de kansel kijken en zo worden afgeleid? Dat lijkt me de enige reden om ertegen te zijn, maar volgens mij kunnen de meeste mannen er best tegen. Of niet dan?

Wat denk je van andersom?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 jul 2003 21:37

Tabitha schreef:
Lalage schreef:Wij hoeven toch niet alles te kopieren zoals het in de bijbel ging? Waarom zouden vrouwen geen dominee mogen worden? Omdat mannen dan alleen naar de knappe vrouw op de kansel kijken en zo worden afgeleid? Dat lijkt me de enige reden om ertegen te zijn, maar volgens mij kunnen de meeste mannen er best tegen. Of niet dan?

Wat denk je van andersom?

Meisjes die verliefd worden op de dominee, haha, dat schijnt inderdaad te gebeuren...

noesje

vrouwelijke domine?

Berichtdoor noesje » 25 jul 2003 09:06

lizzz schreef:
joris schreef:ik geloof niet in dominees zowiezo zoals in de kerken functioneert. Ik geloof in gaven en in oudsten. In de bijbel zijn vrouwen diaken. Maar geenoudste. ik denk dat we dat vorobeel dmaar moeten navolgen.

He, dat vind ik netjes gezegd. Dat voorbeeld navolgen. Het is een voorbeeld, als je het anders doet, is dat niet sowieso vekeerd. Maar ik denk dat het wel goed is om je levensstijl te toetsen aan de bijbel. En als dingen zeg maar als voorbeeld voor ons zijn, is het goed om je daar aan te houden, maar breek ajb je hoofd er niet over.

Tuurlijk hoef je niet zoals vroeger te leven!! mannen lopen toch ook niet in gewaden rond enzo, ik vind dat het best anders kan allemaal.Dus ook vrouwelijke domine.

noesje

vrouwelijke domine?

Berichtdoor noesje » 25 jul 2003 09:07

Vrouwen kunnen ook best naar mannelijke domine kijken :wink: :wink:

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 25 jul 2003 09:59

Ik blijf erbij dat de positie van de vrouw in de bijbel sterk cultuur bepaald is geweest en ben dus voor een vrouwelijke dominee.

Terug naar “Archief”