Ik wil graag jullie mening vragen over een vrouwelijke domine.
Wat vinden jullie ervan dat een vrouw domine is??

Moderator: Moderafo's
joris schreef:ik geloof niet in dominees zowiezo zoals in de kerken functioneert. Ik geloof in gaven en in oudsten. In de bijbel zijn vrouwen diaken. Maar geenoudste. ik denk dat we dat vorobeel dmaar moeten navolgen.
Lalage schreef:Wij hoeven toch niet alles te kopieren zoals het in de bijbel ging? Waarom zouden vrouwen geen dominee mogen worden? Omdat mannen dan alleen naar de knappe vrouw op de kansel kijken en zo worden afgeleid? Dat lijkt me de enige reden om ertegen te zijn, maar volgens mij kunnen de meeste mannen er best tegen. Of niet dan?
Tabitha schreef:Lalage schreef:Wij hoeven toch niet alles te kopieren zoals het in de bijbel ging? Waarom zouden vrouwen geen dominee mogen worden? Omdat mannen dan alleen naar de knappe vrouw op de kansel kijken en zo worden afgeleid? Dat lijkt me de enige reden om ertegen te zijn, maar volgens mij kunnen de meeste mannen er best tegen. Of niet dan?
Wat denk je van andersom?
lizzz schreef:joris schreef:ik geloof niet in dominees zowiezo zoals in de kerken functioneert. Ik geloof in gaven en in oudsten. In de bijbel zijn vrouwen diaken. Maar geenoudste. ik denk dat we dat vorobeel dmaar moeten navolgen.
He, dat vind ik netjes gezegd. Dat voorbeeld navolgen. Het is een voorbeeld, als je het anders doet, is dat niet sowieso vekeerd. Maar ik denk dat het wel goed is om je levensstijl te toetsen aan de bijbel. En als dingen zeg maar als voorbeeld voor ons zijn, is het goed om je daar aan te houden, maar breek ajb je hoofd er niet over.
Lalage schreef:Wij hoeven toch niet alles te kopieren zoals het in de bijbel ging? Waarom zouden vrouwen geen dominee mogen worden? Omdat mannen dan alleen naar de knappe vrouw op de kansel kijken en zo worden afgeleid? Dat lijkt me de enige reden om ertegen te zijn, maar volgens mij kunnen de meeste mannen er best tegen. Of niet dan?
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 37 gasten