Gothic dragen en christen zijn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Princess

Berichtdoor Princess » 23 jul 2003 08:31

HHmmm ik denk dat dat nog wel mee valt alleen dingen die recht tegen God in gaan zijn wel van satan ja.
en voor de rest: okay ieder zo zijn eigen mening maar ik heb echt wat anders mee gemaakt

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 jul 2003 09:03

Ik mag ook een aantal goths onder mijn vriendenkring rekenen, en dat zijn allemaal "normale" mensen. Ze hebben een baan, een vriendin (of vrouw), ze hebben eigenlijk een vrij normaal leven. Oke, ze kleden zich anders, maar verder zie ik hen meer als mensen met andere kijk op de wereld, maar met interesse voor religie.

Ik heb niet gezegd dat het geen normale mensen zijn of kunnen zijn of wat dan ook. Ik ken er ook genoeg: zijn ook hele normale mensen die gewoon werken of op school zitten.

Ik ben ook wel eens op een gothic feest geweest (das al een tijdje geleden), en eerlijk gezegd beviel het me wel. Een beetje zoals vroeger bij de "oldskool" new wave feesten ten tijde van The Cure enzo.
De sfeer is eem tikje erotisch, das waar, men probeert zich gewoon zo goed mogelijk te kleden (als je op een doorsnee zaterdagavond een discotheek binnenloopt dan weet je ook niet wat je ziet).

Dat klopt ook wel. Maar dat is 1 gothic feest. Op veel feesten gaat het er heel anders aan toe... Normaal gesproken zijn dingen als automutilatie, satanisme, SM, etc. dingen die TOTAAL LOS STAAN van gothic. Ze worden er alleen door een heel groot deel van de goths zelf bij gehaald zodat mensen een verkeerd beeld krijgen van gothic op zich. Maar doordat die dingen er tegenwoordig zo bij worden gehaald is de gothicwereld wel enorm ten negatieve veranderd. En ja ik weet dat je niet naar een gothicfeest hoeft te gaan voor 'erotisch geklede mensen' :)

En natuurlijk zijn er freaks die aan automutilatie doen of die in doodskisten slapen, maar dat zijn de uitwassen. Die heb je overal, ook in het christendom.

Over het algemeen ligt het niet aan de stijl of mensen aan automutilatie doen. Maar het word binnen bepaalde (veel) gothickringen enorm aangemoedigt. Zeker 'neppertjes' zien dit als kans om te laten zien hoe 'true' ze zijn. Slapen in doodskisten: ach, van gothic is bekend dat ze een behoorlijk facinatie of in ieder geval interesse hebben in de dood. Ik zeg niet dat ze allemaal in kisten slapen, maar hm... vind een buitengewone facinatie voor de dood ook niet alles....

Goths zijn apart, maar zwarte magie en satanisme.......... nee, dat gaat er bij mij niet in.

Toch word het door de goths zelf samengevoegd (helaas) (En nu heb ik het niet over de uitzonderingen maar over de trend)

Is het niet zo dat in jullie visie de rest van de wereld van Stan is, puur en alleen omdat het niet christelijk is?

Er zijn twee wegen... voor en tegen God.

okay ieder zo zijn eigen mening maar ik heb echt wat anders mee gemaakt

Ik ook ;)

liesje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor liesje » 23 jul 2003 15:32

Poehhh wat een discussie... echt zö'n zinloos iets... het drama is dat hier om een mening gevraagd wordt. en die heeft een ieder persoonlijk. en op de meningen gaat iedereen weer heftig reageren... beetje jammer.

discussies over kleding lopen vaak op niets uit en telkens bloeien ze toch weer op.. waarom toch?

respecteer een ieder zoals hij / zij er bij loopt. oft nou in gotic , alto , oililysjaaltjuh.. of what evva is.... het gaat toch niet om hoe je gekleed gaat, maar om de persoon die je ben??!!!!!!!!!!!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 jul 2003 15:41

Natuurlijk, maar de discussie is uitgegroeid tot iets wat veel verder gaat dan alleen de kleding. En dat jij de moeite niet neemt dat te begrijpen interesseert mij eigenlijk niet zo veel. De kleding is op zich niet fout, de stijl ook niet. je kunt best goth en christen zijn. Maar deze discussie is geen discussie over kleding lieverd....

liesje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor liesje » 23 jul 2003 15:52

ah ah kurtyo....... ik geef je gelijk.... ik zat mn posting te typen en toen dacht ik eraan om er nog in te vermelden dat het best wel leerzaam is om al die postings van iedereen te lezen. en inderdaad het is inmiddels geen discussie meer over kleding... ( jaja ik geef het heus wel toe als iemand echt gelijk heeft ;) ) maar toch af en toe gaat het er in discussie hiero wel heeeel erg heftig aan toe... of ben ik nou zon vredelievend persoon :S (ennuh nog bedankt dat je me lieverd noemde (grijns) :oops:

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 23 jul 2003 15:57

Terug naar het onderwerp aub!

liesje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor liesje » 23 jul 2003 16:01

het spijt me henk ........ :oops:

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 jul 2003 16:07

Sorry henkie

liesje schreef:(ennuh nog bedankt dat je me lieverd noemde (grijns) :oops:

Dat doe ik graag. Maar wat is jouw mening over gothic?

liesje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor liesje » 23 jul 2003 16:27

zal ik het eens heel eerlijk zeggen.....???
ik ga over deze groep geen mening geven. ten eerste heb ik er totaal geen verstand van... en weet ik helemaal wat precies hun normen en waarden zijn. als ik deze mensen ziet lopen moet ik vaak gewoon even achter om kijken...... ze zien er heel apart uit en ik vind het heel wat als je zo rond durft te lopen...

als ik hier de theorie leest vind ik dat best angstaanjagend... maar wil ik er een echte mening over hebben. dan zal ik me er eerst in moeten verdiepen.

Princess

Berichtdoor Princess » 23 jul 2003 20:27

dikke kus!!! sorry maar ik vond dat dat moest na deze discussie :D

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 23 jul 2003 20:37

Ik weet er ook te weinig vanaf om een goede menting te geven.

Maar de kleding zie ik weleens, en vind het vaag, het ziet er gewoon niet uit, das net als met alto's zo ga je toch niet door het leven, maar das mijn persoonlijke mening.
Als jullie je zo willen kleden moet je dat gewoon doen.
Maar voor mij straalt het iets duivels achtig af.

Verder weet ik er niks van, ik kan alleen maar oordelen over wat ik weet.

Princess

Berichtdoor Princess » 23 jul 2003 20:44

cool antwoord.. ieder zo zijn mening!!!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 23 jul 2003 21:58

Als ik het zo allemaal lees denk ik dat gothic en Christen zijn niet samen gaat. Omdat veel gothics zich met occultisme, dood en satan verbinden. Dat zijn dingen waar een christen zich verre van moet houden. Als je wel gothic bent, al is het op een "christelijke wijze" dan verbind je je wel met de gedachtengang van de andere gothics. Hoed u voor de schijn des kwaads geldt ook hiervoor.

Princess

Berichtdoor Princess » 24 jul 2003 09:12

Okay daar ben ik het mee eens maar als je even wat terug bladerd en leest zul je zien dat christen goths anders zijn als gothics over het algemeen

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 24 jul 2003 14:00

DAt heb ik gelezen, maar als ik het goed les is kleding e.d. toch nog hetzelfde, je verbind je met gothics, dus ook met de verkeerde. Ik denk dat het goed is je verre van dat te houden. Als christen wil je je toch ook niet met satansaanbidders vereenzelvigen.

Terug naar “Archief”