Riska schreef:Rijnmond schreef: Anders kunnen we altijd nog gaan staken.
Hoe wilde jij dat doen zonder je eigen zieleheil te schaden????
KERKTELEFOON!
Kun je zappen tussen de verschillende kerken trouwens!

Moderator: Moderafo's
Rijnmond schreef:Riska schreef:Rijnmond schreef: Anders kunnen we altijd nog gaan staken.
Hoe wilde jij dat doen zonder je eigen zieleheil te schaden????
KERKTELEFOON!
Kun je zappen tussen de verschillende kerken trouwens!
Rijnmond schreef:Ja, maar dan lopen ze wel 3 collectes en plaatsgeld mis.Overigens gaat de kerktelefoon via een landelijk systeem. Volgens mij hoort de hele PKN het te hebben.
Rijnmond schreef:Dan kom je dr wel in. De dorpelwachter is om het geld dat naast de schaal valt ofzo op te rapen en diefstal te voorkomen. Vroeger was het zo dat men voor zijn zitplaats betaalde (sommigen bedaalde vooraf voor een heel jaar). Kan of wilde je dit niet betalen dan moest je wachten totdat de rode lamp aan ging en dan kon je gaan zitten.
Rijnmond schreef:Dan kom je dr wel in. De dorpelwachter is om het geld dat naast de schaal valt ofzo op te rapen en diefstal te voorkomen. Vroeger was het zo dat men voor zijn zitplaats betaalde (sommigen bedaalde vooraf voor een heel jaar). Kan of wilde je dit niet betalen dan moest je wachten totdat de rode lamp aan ging en dan kon je gaan zitten.
Rijnmond schreef:Ik ken idd. niet iedere hervomde in Katwijk, maar ik ken wel veel regelmatige kerkgangers. En voor de gene die ik niet ken, ken ik wel iemand die hem/haar wel kent. Bij ons heerst er een hoog "van wies is dat er ien?"-gehalte.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten