Ruzie in relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 26 apr 2005 19:05

Marry schreef:
Acire schreef:Kweet niet hoelang je verkering hebt... Kheb wel eens gelezen, en ook ervaren ;), dat rond 9 maanden of iets later een periode in je relatie kan komen waarin je meer ruzie hebt met elkaar. De verliefdheid is een stuk voorbij, en dingen die je irriteren komen boven. En, tegen die tijd durf je dat ook beter te zeggen was mijn ervaring. Maar..wees gerust. het gaat weer over.
Als je nu bv 2 jaar een relatie hebt, tja, dan lijkt het me wel iets om hard over te denken en hard aan te werken. Want leuk lijkt het me niet!!!
Sterkte ermee! en niet teveel zorgen maken. Steek je energie maar liever in andere dingen:)

Wow....thanx ik had nie gedacht dat ik er ook zo over kan denke! Ik heb nu 8mnd verkering.....duzzz zoals jij zegt/aanraad zal ik mijn energie maar in andere dingen steken!

Hmm... trouwens! Ik ben het boek 'een huwelijk vol liefde' aan het lezen, van Ed Wheat. Tis beetje Amerikaans, maar verder een goed boek. Niet alles is nu al toepasbaar, omdat je nog verkering hebt, en het gaat over een huwelijk, maar ik merk wel dat ik ervan leer.
Misschien is dit nog een tip voor je. Ga eens actief op zoek naar de positieve punten van je vriend, en vertel aan hem hoe blij je daar mee bent;)

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 28 apr 2005 16:02

Acire schreef:Hmm... trouwens! Ik ben het boek 'een huwelijk vol liefde' aan het lezen, van Ed Wheat. Tis beetje Amerikaans, maar verder een goed boek. Niet alles is nu al toepasbaar, omdat je nog verkering hebt, en het gaat over een huwelijk, maar ik merk wel dat ik ervan leer.
Misschien is dit nog een tip voor je. Ga eens actief op zoek naar de positieve punten van je vriend, en vertel aan hem hoe blij je daar mee bent;)
Positieve van m'n vriend? Hij accepteert mij zoals ik ben en dat is bij mij een zeeeeeer lange tijd geleden! ( :? :| ) Ik denk dat je het meest leert uit de relatie(s) die je zelf hebt of hebt gehad. 't Belangrijkste is gewoon dat je jezelf blijft!
Afbeelding

Maria_00

Berichtdoor Maria_00 » 17 dec 2005 18:41

Ruzie kan natuurlijk wel goed zijn, het kan goede kanten hebben. Maar dan heb je ook nog de oorzaken van ruzie, die zijn meestal (altijd?) niet goed!

Door ootmoedigheid achte de één de ander uitnemender dan zichzelf!

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 18 dec 2005 02:02

Het mooie van ruzie is dat je het ook weer goed kunt maken :D

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 18 dec 2005 20:03

Hmm..... inmiddels ben ik beetje van gedachten veranderd geloof ik.....
Hoe kan het dat iets zondigs (ruzie) iets goeds (verbetering van de relatie) kan uitwerken....? :roll:

André

Berichtdoor André » 19 dec 2005 00:30

Acire schreef:Hmm..... inmiddels ben ik beetje van gedachten veranderd geloof ik.....
Hoe kan het dat iets zondigs (ruzie) iets goeds (verbetering van de relatie) kan uitwerken....? :roll:
Ik blijf het ook een vreemde 'stelling' vinden, dat je ruzie weer goed kunt maken.
Als of het een hobby is ofzo. :roll:
Mijn idee is dat je het jezelf en je vriend/vriendin ook uit elkaar kan drijven.
Liever zou ik dingen willen bespreken voordat het 'ruzie' wordt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 dec 2005 01:57

Acire schreef:Hmm..... inmiddels ben ik beetje van gedachten veranderd geloof ik.....

Omdat gebrokenheid de heling mooier uit doet komen door het contrast. Eigenlijk een beetje hetzelfde als de zondeval en het offer van Jezus.

Verder ben ik er nog steeds niet in geslaagd heftige ruzie met m'n vriendin te krijgen, we hebben de hoop maar opgegeven.. misschien is het ook iets dat je niet moet forceren maar gewoon moet laten komen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 dec 2005 10:13

Wees er nou maar blij mee Aragorn! En het ligt ook aan je karakter. Als je bijvoorbeeld een ochtenhumeur hebt, heb je meer kans om elkaar dan verrot te schelden dan wanneer je dat niet hebt. Sommige mensen zijn agressiever dan anderen en zullen dus sneller de neiging te hebben ergens (letterlijk) tegenaan te schoppen.

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 20 dec 2005 19:42

Wij hebben eigenlijk nog niet echt ruzie gehad in een half jaar tijd. Wel fikse meningsverschillen, waarbij we elkaar soms achteraf gelijk moeten geven. Mn vriend is soms echt enorm koppig en stellig en ik ben ook niet de toegeeflijkste.
Wij zitten er best wel mee eigenlijk.. wat is nu normaal en wat niet.. Moeten we zo door of kun je toch maar beter kijken of je geen eind aan de verkering moet maken.. Met 3 maanden hadden we een fikse crisis en nu loopt het ook niet allemaal lekker.. En toch willen we eigenlijk niet zonder elkaar. Maar hoe bekijk je of het goed zit enzo. Verkering is zo makkelijk nog niet :? :( :wink:

André

Berichtdoor André » 20 dec 2005 20:05

joos schreef:Wij hebben eigenlijk nog niet echt ruzie gehad in een half jaar tijd. Wel fikse meningsverschillen, waarbij we elkaar soms achteraf gelijk moeten geven. Mn vriend is soms echt enorm koppig en stellig en ik ben ook niet de toegeeflijkste.
Wij zitten er best wel mee eigenlijk.. wat is nu normaal en wat niet.. Moeten we zo door of kun je toch maar beter kijken of je geen eind aan de verkering moet maken.. Met 3 maanden hadden we een fikse crisis en nu loopt het ook niet allemaal lekker.. En toch willen we eigenlijk niet zonder elkaar. Maar hoe bekijk je of het goed zit enzo. Verkering is zo makkelijk nog niet :? :( :wink:
Misschien kun je je de vraag stellen, ga/wil ik de rest van m'n Leven met m'n vriend verder?

flipje

Re: Ruzie in relatie

Berichtdoor flipje » 08 jun 2006 19:14

Aragorn schreef:Wat vinden jullie eigenlijk van ruzie? Is het essentieel om af en toe ruzie te hebben binnen je relatie of kan het ook zonder? Is het alleen maar negatieve energie die vrijkomt, of heeft het ook positieve kanten? Etc. etc... brand maar los! :D

Nee, ruzie in een relatie is niet goed.
Je kan wel een meningsverschil hebben.
Dat heeft iedereen wel eens.
Maar ik vind wel dat je dat uit moet praten.
Maar wat versta je onder ruzie.
:?:

barlowgirl rocks

Berichtdoor barlowgirl rocks » 08 jun 2006 19:19

komt ruzie meestal niet door dat er iets ophoopt. Een gedachte mening over bijv. de ander? Je kan het beter gelijk uitpraten wat je dwars zit dan dat het ophoopt en het uiteindelijk losbarst. Misschien loopt de ander wel met precies hetzelfde rond

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 10 jun 2006 20:02

barlowgirl rocks schreef:komt ruzie meestal niet door dat er iets ophoopt. Een gedachte mening over bijv. de ander? Je kan het beter gelijk uitpraten wat je dwars zit dan dat het ophoopt en het uiteindelijk losbarst. Misschien loopt de ander wel met precies hetzelfde rond

Dit topic komt me nu wel goed uit.. :wink:
Het is beter om alles direct uit te spreken waar je mee zit..
Uh..tja, eigenlijk ben ik het er maar voor 50% mee eens!
Soms is het gewoon beter dat je niet alles zegt. Je kunt er een relatie mee 'vergallen'..
Dat heb ik gemerkt, en dat merk ik nog..
Zelf zeg ik alles wat ik denk (is niet altijd goed, I know..), en dat neemt niet iedereen je in dank af. Sommige dingen kan ik beter niet zeggen.
Je kunt er (om maar netjes te blijven) mindere fijne dingen mee aanrichten). Maar het probleem is juist dat ik zoiets achteraf pas merk..
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

barlowgirl rocks

Berichtdoor barlowgirl rocks » 12 jun 2006 08:57

ja, maar alles wat je doet of zegt komt meestal wel uit... Is het dan niet beter om het dan zo snel mogelijk te zeggen.... want ook als je er lang mee wacht is het soms al te laat en komt het uit....

Of het ik dat verkeerd :?: :!: :?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 jun 2006 09:03

Ach, soms zeg ik dingen ook gewoon niet, op bepaalde momenten, als ik weet dat hij een beetje shago is. Dan valt het toch fout, en ga ik ook 'hard' reageren en heb je idd een meningsverschil :)
Echte ruzies hebben we in deze 11 maanden iets van 2 keer echt gehad, maar weer helemaal uitgepraat. We gaan sowieso nooit van elkaar weg als we iets hebben gedaan of gezegd ofzo, wat de ander niet leuk vond, waardoor er eentje een beetje pissig werd ofzo.

Maar een beetje ruzie is wel lekker, dan weet je weer ff dattie niet ALLEEN maar lief en aardig en leuk is ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”