Refoweb en Tour?????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vlieger
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor vlieger » 18 jul 2003 15:31

kridje schreef:Jammer dat er niet inhoudelijk op mijn argumenten wordt ingegaan. De reactie's gaan helaas gelijk over OSW. En ja ik ben bij OSW en ik ben er moderator, maar daarnaast heb ik me ook bij Refoweb aangemeld als gewoon lid!!! Jammer dat je berichten gelijk in verband met OSW wordt gebracht!

Ook jammer dat het verschil tussen de vierdaagse en Tour niet wordt gezien! De vierdaagse is totaal voor de ontspanning en het gaat daar niet om het de eerste zijn. Verder gaat er ook geen geld in om en is het duidelijk geen verering van een paar personen. Volgens mij gaat deze vergelijking dus totaal scheef maar als ik het niet goed ziet zeg het dan.

Waarom wordt er niet inhoudelijk op mijn opmerkingen ingegaan? Graag een reactie op mijn opmerkingen waarom ik de tour en voetbalwedstrijden niet op refoweb thuis vind horen.

Als ik zo de poespas bekijk die gaande is om de 4daagse en al het gedoe rondom de 4daagse zie, dan zie ik geen verschil tussen de tour en 4daagse.

Waarom mag men niet als christen met voetballen en met de tour bezig zijn? Leg me dat maar is uit...

Code: Selecteer alles

<?php echo "Hello World!"; ?>

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 jul 2003 16:05

ik snap je nl niet helemaal waarom het inet goed is.. een paar dingetje swat ik er bijv tussen uit haal..

Het is ook heel erg pijnlijk als de naam van je God wordt misbruikt omdat men niet heb gewonne

denk je dat ze dat niet doen bij de vierdaagse? ik weet 100% zeker dat Zijn naam daar ook misbruikt wordt!!

Het is ongelofelijk als je nagaat hoeveel geld er in deze verdwazing rond gaat, terwijl je als christen een naaste ziet lijden wegens gebrek!

wat denk jij dat de 4 daagse kost.. misschien minder dan de tour, maar toch kost het organiseren ook best veel, had je ook je naaste mee kunnen helpen!!

REFO is afgeleid van reformatorisch en de tour kan je niet echt reformatorisch noemen!

kun je de vierdaagse dan wel reformatorisch noemen?

Het is onverantwoordelijk als je het gekregen lichaam zo gaat bewerken dat het helemaal op wielrennen is gericht, volgens de bijbel heb het lichaam en ziel een totaal andere doel

wat bedeol je daarmee?? dat hun lichaam dat eingelijk niet aan kan?? nou dat kan het lichaam van vele wandelaars ook niet.. als je ziet hoeveel afvallers er daar zijn.. toch een stuk meer dan de tour.. als je het anders bedoelt, dan zul je het mij eerst moeten uitleggen

kortom: ik vind dit nogal zwakke puntjes.. deze zou je dus ook allemaal kunnen betrekken op de 4 daagse...

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 18 jul 2003 16:14

kridje schreef:Oeps, er wordt wel erg fel gereageerd op mijn opmerking.

Verbaast je dat werkelijk? Ze zijn overigens meer fel gericht op de inhoud alswel fel wat betreft toon..

Enne..die opmerking over dat ik tot de rechterflank van de gereformeerde gezindte behoor is totaal verkeerd!

Een kleine correctie moderator! Ik vind het wel prettig wanneer je mijn reactie goed leest. Ik ga namelijk in op een gevoel wat ik krijg bij je woorden, en dat gevoel komt overeen wat ik bemerk in een rechterdeel van de gereformeerde gezindte. Waarmee ik dus niets zeg over welke plaats jij daar dan ook inneemt.

Je kan me beter zien als een linkse die tot de gereformeerde gezindte behoort!!!!

Hier kan ik het een en ander over zeggen, maar dat zal ik niet doen....

Ik vroeg me persoonlijk gewoon af of refoweb en een topic over de Tour met elkaar overeen komt. Dit geld natuurlijk ook ten aanzien van voelbalwedstrijden of iets dergelijks.

Plaats het dan ook als dusdanig. Blijkbaar ben ik gezien de reacties echt niet de enige die je reactie in verband brengt met je moderator zijn op OSW. Zie je voorgaande reacties, die zijn ook geplaatst als moderator. Verder heb je in je history een bericht staan, waar ik al aan refereerde, wat meer separatistisch bedoeld is alswel samenbindend...

Je wil weten wat ik er tegen heb? Als eerste zoals al opgemerkt komt het woordje REFOweb en Tour totaal niet bij mij over! REFO is afgeleid van reformatorisch en de tour kan je niet echt reformatorisch noemen!

Ik snap jou wel, maar je snapt zelf ook wel dat je niet alles wat niet het woordje refo in zich heeft kan weren en er niet over spreken. Dit argument is dus wat mij betreft niet ter zake doend. Als we alles moeten gaan deleten wat niet het woord refo in zich heeft, of er rechtstreeks mee doorgelinkt kan worden dan zijn we nog wel even nezig. Zo gaat OSW ook niet te werk...

Volgens mij moet een christen niks hebben van al de sportverdwazing rondom de Tour of iets dergelijks! Verder zal het een christen veel pijn doen dat de Tour of iets dergelijks ook op zondag plaats vind. Het is ook heel erg pijnlijk als de naam van je God wordt misbruikt omdat men niet heb gewonnen. Het is ongelofelijk als je nagaat hoeveel geld er in deze verdwazing rond gaat, terwijl je als christen een naaste ziet lijden wegens gebrek! Het is onverantwoordelijk als je het gekregen lichaam zo gaat bewerken dat het helemaal op wielrennen is gericht, volgens de bijbel heb het lichaam en ziel een totaal andere doel.

Eerste opmerking: jij geeft hier aan hoe JIJ vindt dat een chisten moet zijn of moet reageren. Dat is een gevaarlijk standpunt. SOmmige anderen hebben daar andere ideeen over, zijn zij daarom per definitie dus geen christen? Let wel...ik ga dus nog niet inhoudelijk op je argumenten in.

Dan wat betreft de inhoud. Ik denk dat ik je mening over sportverdwazing, sportfestijnen op zondag, vloeken, topsport wat betreft lichaamsbewerking ed in grote lijnen wel deel.
Een topic waarin deze zaken verheerlijkt zouden worden, als normaal en goed aangeprezen worden zou ik niet accepteren.
Een spel geinitieerd door een refowebber die ik ken als betrouwbaar en serieusdenkend wat gaat over de Tour wat betreft zijn wielrennen en het "raden" van plaatsen ligt wat mij betreft toch iets anders. Vandaar dat het nog "bestaat".

Dit zijn even wat puntjes die in mij opkomen. Misschien vind je me gelijk een zwartkijker maar dat zei dan zo!

Nee, ik vind je geen zwartkijker.
Maar realiseer je wel dat er naast zwart en wit ook nog een grijs gebied is. En dat meningen daarover weleens kunnen verschillen. Je eigen mening dan als waar of als maatstaf nemen is denk ik niet helemaal correct.

Laten we nuchter blijven en alles toetsen aan Gods Woord. Als er een tegenreactie komt dan graag ook vanuit Gods Woord.

Een prima standpunt.

Jammer dat er niet inhoudelijk op mijn argumenten wordt ingegaan. De reactie's gaan helaas gelijk over OSW.

Een terechte opmerking, in die zin, dit topic is bedoeld om te discussieren over Tour en Refoweb wel of niet, en niet bedoeld als uitlaatklep wat men al dan niet vindt van OSW. Objectief garne.

En ja ik ben bij OSW en ik ben er moderator, maar daarnaast heb ik me ook bij Refoweb aangemeld als gewoon lid!!! Jammer dat je berichten gelijk in verband met OSW wordt gebracht!

Tja, dat ligt dan ook wel erg voor de hand, zeker gezien je toonzetting.

Ook jammer dat het verschil tussen de vierdaagse en Tour niet wordt gezien! De vierdaagse is totaal voor de ontspanning en het gaat daar niet om het de eerste zijn. Verder gaat er ook geen geld in om en is het duidelijk geen verering van een paar personen. Volgens mij gaat deze vergelijking dus totaal scheef maar als ik het niet goed ziet zeg het dan.

Ook hier een grijs gebied. Zo heb je in de Tour renners die voor hun plezier meedoen en in de vierdaagse mensen die het voor de eer doen, wat betreft uithoudingsvermogen, snelheid en tijd.
De insteek van beide evenementen is inderdaad niet te vergelijken, dat is correct. Dat wil dus niet zeggen dat het een goed is, het andere slecht.

Waarom wordt er niet inhoudelijk op mijn opmerkingen ingegaan? Graag een reactie op mijn opmerkingen waarom ik de tour en voetbalwedstrijden niet op refoweb thuis vind horen.

Een terechte vraag aan de posters alhier.
Uitgebreide (verheerlijkende) besprekingen van sportevementen of muziekevenementen ben ik absoluut geen voorstander van. En hoort ook wat mij betreft niet op Refoweb thuis.
Zoals gezegd heb ik een totaal andere indruk van het topic.

Bedankt voor je reactie, dit in tegenstelling tot wat je de keer ervoor deed.
Blijkbaar roept je manier van plaatsen toch bij meerdere mensen het gevoel op dat je dit doet als moderator van OSW, en in vergelijking met...
Ik zal voortaan je reacties benaderen als op persoonlijke titel geschreven....
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 18 jul 2003 17:03

Ik kan me prima vinden in de vorige reacties. Ik wil op het onderstaande nog wel even in gaan.

kridje schreef:Ook jammer dat het verschil tussen de vierdaagse en Tour niet wordt gezien! De vierdaagse is totaal voor de ontspanning en het gaat daar niet om het de eerste zijn. Verder gaat er ook geen geld in om en is het duidelijk geen verering van een paar personen. Volgens mij gaat deze vergelijking dus totaal scheef maar als ik het niet goed ziet zeg het dan.

De vierdaagse wordt door meer dan 40.000 mensen gelopen. Een enorm aantal. Er vallen wel wat mensen uit. enkele duizenden zelfs. Maar een heel groot deel weigert op te geven. Hoe slecht het ook voor de gezondheid is. Want ze moeten de finish halen. Wat er ook gebeurt. Er lopen mensen met blaren op al hun tenen. Knieen zijn compleet afgebonden om nog maar een stap te kunnen zetten.

In de tour is er zoveel deskundigheid bij de ploegen en de organisatie aanwezig dat een renner die echt ziek of geblesseert is direct uit de wedstrijd wordt gehaald. Zelfs een lichte koorts alleen al betekend, niet starten. En dat geldt voor elke renner. Ook de leider in het algemeen klassement.

Er zijn heel veel renners in de tour die met plezier mee doen. Natuurlijk is het afzien. Maar er doet niemand mee, wil ik zelfs beweren, die niet gemotiveerd is. Dus gedwongen door de ploeg.

Wat geld betreft. Natuurlijk wordt er betaald in de wielersport. Maar dit is niet te vergelijken met andere sporten. Alleen de toppers kunnen er goed van leven. De rest heeft gewoon een inkomen. Maar gaat na de cariere gewoon in een normale baan verder. Daarom hebben veel wielrenners ook een opleiding helemaal afgerond. Deze jongens fietsen dus gewoon voor hun plezier. En dan heb ik het nog helemaal niet over het dameswielrennen. Helaas krijgen die niet veel media aandacht. Maar die meiden zijn gewoon gek van fietsen. Maar moeten daarnaast nog werken om hun hobby te kunnen doen. Ook zij fietsen de ronde van Frankrijk.

En ik vraag me echt af of er geen geld om gaat in de vierdaagse. Zouden daar geen grote sponsors zijn? Kijk eens naar een soortgelijk evenement, de elfstedentocht. Welke worstenfabriek is dan echt overal te vinden. Elk evenement wat aandacht trekt trekt sponsors en dus geld aan.

xgnoom
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor xgnoom » 18 jul 2003 21:44

kridje schreef:Jammer dat er niet inhoudelijk op mijn argumenten wordt ingegaan.

Wat zijn die argumenten dan???? Op OSW probeer ik daar ook achter te komen, maar dan wordt er gewoon gezegd: zo mag je niet praten, het is toch duidelijk genoeg? :? Niet dus...

Eerlijk gezegd vind ik ook dat jij de aanvallende persoon betn en je dus met argumenten moet komen. De beklaagden zijn in principe onschuldig...
Gaat heen en leert wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 19 jul 2003 14:52

Enkele opmerkingen:

1. Er is prima contact tussen OSW en Refoweb. Waar mogelijk houden we elkaar op de hoogte van bepaalde ontwikkelingen.

2. Er is hooguit sprake van vriendschappelijke en gezonde concurrentie. Diverse bezoekers zijn op beide fora actief.

3. Het is ongebruikelijk dat een moderator van de ene reformatorische site kritiek uitoefent als zodanig op het forum van de andere reformatorische site. Ik ga er dan ook vanuit dat Kridje dit doet op persoonlijke titel als forummer alhier en niet namens OSW.

4. Het plaatsen van een topic betekent niet automatisch dat de moderatoren het inhoudelijk eens zijn met de tekst, wel dat er een gesprek over mogelijk moet zijn. We hebben in de gereformeerde gezindte veel te snel de neiging om bepaalde discussies te vermijden of te verbieden, waardoor we (kritische) jongeren uit onze achterban van ons vervreemden of monddood proberen te maken. Dat is bepaald niet de doelstelling van Refoweb. Dat 'grijze' gebied waar Night het over heeft, is vaak groter dan we zelf beseffen. Met zijn reactie ben ik het volkomen eens.

5. Indien Kridje benieuwd is naar een officieel standpunt van Refoweb, dan kan hij dat krijgen: We zijn tegen (prof.) sport op zondag.

6. Elkaar de maat gaan nemen of onze eigen 'heiligheid' t.o.v. de ander te benadrukken, lijkt mij in strijd met de bijbelse lijn en de bijbelse boodschap.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 20 jul 2003 21:18

Even kort samenvattend:

Eerst God, dan dus genieten van de Tour.

EN VOOR AL NIET OP ZONDAG, WANT DAN ZIT JE IN DE KERK ALS HET GOED IS, MAAR DAT WETEN DIE RENNERS NIET MAAR WIJ WEL, DOE DAN ZATERDAG JE VOORSPELLING VOOR ZONDAG.
EN BJ WERK HEM DAN MAANDAG BIJ.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 20 jul 2003 21:25

Dat had gekunt. Maar ik denk dat iedereen daarin zijn eigen afwegingen moet en kan maken.

En of ik de uitslag vandaag of morgen verwerk, dat maakt helemaal niet uit daarin.

En nogmaals, ik blijf zeker niet thuis voor de tour. En op zondag kom ik wel op Internet en op het forum. Dus kan ik dan de uitslag verwerken. En als je naar de postingstijden kijkt zal je wellicht zijn opgevallen dat de weekdagen veel sneller na de finish worden verwerkt dan de zondag etappes.

O ja, wij doen ook de voorspelling voor de zondag op de zaterdag ;-)

kridje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor kridje » 21 jul 2003 19:26

Het is onmogelijk om overal op te reageren en om eerlijk te wezen was het meer als kritiek richting de moderators en niet naar de rest. Nogmaals ik doe het op persoonlijke titel!!!!

Ik kan me voor een groot gedeelte vinden in het standpunt van de moderators en natuurlijk moet een onderwerp bespreekbaar zijn. Maar ik merk eigenlijk bij dit spel dat men er gewoon positief tegenover staat en dat het geen discussie is. Als je iets als moderatirs toelaat dan ben je het er toch mee eens? Anders zal je het toch verwijderen. En natuurlijk keur ik ook niet alle sport af maar als jullie aangegeven dat jullie tegen sport op zondag zijn waarom dan tourspel toelaten? Zo een spelwijze is eigenlik pormotie. Promotie waar jullie denk ik ook geen belang in stellen. Ik kan dit gewoon niet rijmen als ik kijk naar de bronnen waaruit refoweb hun werk doen. De bronnen Gods Woord en de belijdenisgeschriften.

Laat het verder maar rusten! Jullie weten mijn mening op de punten van topic over tour, topvoetbal dus het heb denk ik niet zoveel nut om door te blijven zagen.

vlieger
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor vlieger » 21 jul 2003 19:36

kridje schreef:Het is onmogelijk om overal op te reageren en om eerlijk te wezen was het meer als kritiek richting de moderators en niet naar de rest. Nogmaals ik doe het op persoonlijke titel!!!!

Ik kan me voor een groot gedeelte vinden in het standpunt van de moderators en natuurlijk moet een onderwerp bespreekbaar zijn. Maar ik merk eigenlijk bij dit spel dat men er gewoon positief tegenover staat en dat het geen discussie is. Als je iets als moderatirs toelaat dan ben je het er toch mee eens? Anders zal je het toch verwijderen. En natuurlijk keur ik ook niet alle sport af maar als jullie aangegeven dat jullie tegen sport op zondag zijn waarom dan tourspel toelaten? Zo een spelwijze is eigenlik pormotie. Promotie waar jullie denk ik ook geen belang in stellen. Ik kan dit gewoon niet rijmen als ik kijk naar de bronnen waaruit refoweb hun werk doen. De bronnen Gods Woord en de belijdenisgeschriften.

Laat het verder maar rusten! Jullie weten mijn mening op de punten van topic over tour, topvoetbal dus het heb denk ik niet zoveel nut om door te blijven zagen.

Nee, want we komen er toch niet uit. Dit is jou mening en andere mensen hebben een andere mening dus discuseren heeft geen nut...

Code: Selecteer alles

<?php echo "Hello World!"; ?>

xgnoom
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor xgnoom » 21 jul 2003 21:19

kridje schreef:Als je iets als moderatirs toelaat dan ben je het er toch mee eens? Anders zal je het toch verwijderen.

Dat lijkt me niet. Een moderator begeleidt de discussie en grijpt alleen in bij excessen. Een moderator die zijn eigen mening verkondigt: dat kan, maar verwijderen op basis van de mening van de moderator gaat te ver. Deze censuur zou discussie onmogelijk maken. Dan verzandt je in het verkondigen van 'aanvaarde' meningen.
Gaat heen en leert wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 21 jul 2003 22:42

Het is nooit verkeerd om je te laten opscherpen. Misschien zou je met spellen en spelen waar de zondag mee gemoeid is de afspraak kunnen maken deze niet op zondag te updaten. Dat is ook de houding die RD en ND aanhouden. Wel nieuws van zondag publiceren op maandag, maar dat niet op zondag verwerken.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 21 jul 2003 23:24

xgnoom schreef:
kridje schreef:Als je iets als moderatirs toelaat dan ben je het er toch mee eens? Anders zal je het toch verwijderen.

Dat lijkt me niet. Een moderator begeleidt de discussie en grijpt alleen in bij excessen. Een moderator die zijn eigen mening verkondigt: dat kan, maar verwijderen op basis van de mening van de moderator gaat te ver. Deze censuur zou discussie onmogelijk maken. Dan verzandt je in het verkondigen van 'aanvaarde' meningen.

Mmm, dit klinkt verstandig, mooi gezegd ;)

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 22 jul 2003 14:33

Wat één punt betreft ben ik het eens: het kan niet zo zijn dat je aan de ene kant tegen zondagsport bent, maar aan de andere kant prognoses/nabeschouwingen van wedstrijden op zondag toelaat. Dat zullen we in de toekomst dus ook in de gaten houden.
Topics die een bepaald evenement, dat op zondag plaatsvindt, ter discussie stellen, zullen we wel gewoon toelaten.

Dit geldt ook voor evenementen waar we het mee oneens zijn, zoals bijv. het flevofestival. Bediscusseren mag, aanprijzen niet. (dat laatste wil niet zeggen dat je niet vóór flevo mag zijn!)
Laatst gewijzigd door henkie op 24 jul 2003 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.

kridje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor kridje » 22 jul 2003 15:50

Wat mij betreft kan deze discussie gesloten worden.

Ik reageer nog effe kort op onderstaand stukje

xgnoom schreef:

Een moderator begeleidt de discussie en verwijderd een discussie ook op zijn mening als het nodig is. De mening van een moderator komt overeen met Gods Woord en de Drie formulieren anders is zo iemand geen moderator van een refoforum.

Terug naar “Archief”