kridje schreef:Oeps, er wordt wel erg fel gereageerd op mijn opmerking.
Verbaast je dat werkelijk? Ze zijn overigens meer fel gericht op de inhoud alswel fel wat betreft toon..
Enne..die opmerking over dat ik tot de rechterflank van de gereformeerde gezindte behoor is totaal verkeerd!
Een kleine correctie moderator! Ik vind het wel prettig wanneer je mijn reactie goed leest. Ik ga namelijk in op een gevoel wat ik krijg bij je woorden, en dat gevoel komt overeen wat ik bemerk in een rechterdeel van de gereformeerde gezindte. Waarmee ik dus niets zeg over welke plaats jij daar dan ook inneemt.
Je kan me beter zien als een linkse die tot de gereformeerde gezindte behoort!!!!
Hier kan ik het een en ander over zeggen, maar dat zal ik niet doen....
Ik vroeg me persoonlijk gewoon af of refoweb en een topic over de Tour met elkaar overeen komt. Dit geld natuurlijk ook ten aanzien van voelbalwedstrijden of iets dergelijks.
Plaats het dan ook als dusdanig. Blijkbaar ben ik gezien de reacties echt niet de enige die je reactie in verband brengt met je moderator zijn op OSW. Zie je voorgaande reacties, die zijn ook geplaatst als moderator. Verder heb je in je history een bericht staan, waar ik al aan refereerde, wat meer separatistisch bedoeld is alswel samenbindend...
Je wil weten wat ik er tegen heb? Als eerste zoals al opgemerkt komt het woordje REFOweb en Tour totaal niet bij mij over! REFO is afgeleid van reformatorisch en de tour kan je niet echt reformatorisch noemen!
Ik snap jou wel, maar je snapt zelf ook wel dat je niet alles wat niet het woordje refo in zich heeft kan weren en er niet over spreken. Dit argument is dus wat mij betreft niet ter zake doend. Als we alles moeten gaan deleten wat niet het woord refo in zich heeft, of er rechtstreeks mee doorgelinkt kan worden dan zijn we nog wel even nezig. Zo gaat OSW ook niet te werk...
Volgens mij moet een christen niks hebben van al de sportverdwazing rondom de Tour of iets dergelijks! Verder zal het een christen veel pijn doen dat de Tour of iets dergelijks ook op zondag plaats vind. Het is ook heel erg pijnlijk als de naam van je God wordt misbruikt omdat men niet heb gewonnen. Het is ongelofelijk als je nagaat hoeveel geld er in deze verdwazing rond gaat, terwijl je als christen een naaste ziet lijden wegens gebrek! Het is onverantwoordelijk als je het gekregen lichaam zo gaat bewerken dat het helemaal op wielrennen is gericht, volgens de bijbel heb het lichaam en ziel een totaal andere doel.
Eerste opmerking: jij geeft hier aan hoe JIJ vindt dat een chisten moet zijn of moet reageren. Dat is een gevaarlijk standpunt. SOmmige anderen hebben daar andere ideeen over, zijn zij daarom per definitie dus geen christen? Let wel...ik ga dus nog niet inhoudelijk op je argumenten in.
Dan wat betreft de inhoud. Ik denk dat ik je mening over sportverdwazing, sportfestijnen op zondag, vloeken, topsport wat betreft lichaamsbewerking ed in grote lijnen wel deel.
Een topic waarin deze zaken verheerlijkt zouden worden, als normaal en goed aangeprezen worden zou ik niet accepteren.
Een spel geinitieerd door een refowebber die ik ken als betrouwbaar en serieusdenkend wat gaat over de Tour wat betreft zijn wielrennen en het "raden" van plaatsen ligt wat mij betreft toch iets anders. Vandaar dat het nog "bestaat".
Dit zijn even wat puntjes die in mij opkomen. Misschien vind je me gelijk een zwartkijker maar dat zei dan zo!
Nee, ik vind je geen zwartkijker.
Maar realiseer je wel dat er naast zwart en wit ook nog een grijs gebied is. En dat meningen daarover weleens kunnen verschillen. Je eigen mening dan als waar of als maatstaf nemen is denk ik niet helemaal correct.
Laten we nuchter blijven en alles toetsen aan Gods Woord. Als er een tegenreactie komt dan graag ook vanuit Gods Woord.
Een prima standpunt.
Jammer dat er niet inhoudelijk op mijn argumenten wordt ingegaan. De reactie's gaan helaas gelijk over OSW.
Een terechte opmerking, in die zin, dit topic is bedoeld om te discussieren over Tour en Refoweb wel of niet, en niet bedoeld als uitlaatklep wat men al dan niet vindt van OSW. Objectief garne.
En ja ik ben bij OSW en ik ben er moderator, maar daarnaast heb ik me ook bij Refoweb aangemeld als gewoon lid!!! Jammer dat je berichten gelijk in verband met OSW wordt gebracht!
Tja, dat ligt dan ook wel erg voor de hand, zeker gezien je toonzetting.
Ook jammer dat het verschil tussen de vierdaagse en Tour niet wordt gezien! De vierdaagse is totaal voor de ontspanning en het gaat daar niet om het de eerste zijn. Verder gaat er ook geen geld in om en is het duidelijk geen verering van een paar personen. Volgens mij gaat deze vergelijking dus totaal scheef maar als ik het niet goed ziet zeg het dan.
Ook hier een grijs gebied. Zo heb je in de Tour renners die voor hun plezier meedoen en in de vierdaagse mensen die het voor de eer doen, wat betreft uithoudingsvermogen, snelheid en tijd.
De insteek van beide evenementen is inderdaad niet te vergelijken, dat is correct. Dat wil dus niet zeggen dat het een goed is, het andere slecht.
Waarom wordt er niet inhoudelijk op mijn opmerkingen ingegaan? Graag een reactie op mijn opmerkingen waarom ik de tour en voetbalwedstrijden niet op refoweb thuis vind horen.
Een terechte vraag aan de posters alhier.
Uitgebreide (verheerlijkende) besprekingen van sportevementen of muziekevenementen ben ik absoluut geen voorstander van. En hoort ook wat mij betreft niet op Refoweb thuis.
Zoals gezegd heb ik een totaal andere indruk van het topic.
Bedankt voor je reactie, dit in tegenstelling tot wat je de keer ervoor deed.
Blijkbaar roept je manier van plaatsen toch bij meerdere mensen het gevoel op dat je dit doet als moderator van OSW, en in vergelijking met...
Ik zal voortaan je reacties benaderen als op persoonlijke titel geschreven....