Moderator: Moderafo's
Jootje schreef:FF een reactie van mij op de allereerste vraag hier:
Ik denk dat het niet fout is om die kleren te dragen. Als je ze mooi vindt...tja, de een draagt een hooggesloten bloesje met oililysjaal (ook vreselijk) en de ander draagt gothic (evengoed vreselijk)
Ik heb altijd de neiging om hard weg te lopen als ik in het donker een gothic tegen kom...Bah wat kijken die boos van zich af!!!!!!Ik word er altijd een beetje bang van
![]()
Gothic zijn vind ik fout. Die mensen leven dichter bij de dood dan bij het leven (ok misschien niet allemaal maar toch een groot gedeelte). Zag laatst een programma op TV waarop ze vertelden dat ze 's nachts in doodskisten sliepen. Bah wat eng! Geloof nooit dat dit overeen kan komen met een christelijk geloof.
Maar nogmaals: ik geloof niet dat het dragen alleen van die kleding fout moet zijn, het ligt eraan om welke reden je het doet
kurtyo schreef:Jootje schreef:FF een reactie van mij op de allereerste vraag hier:
Ik denk dat het niet fout is om die kleren te dragen. Als je ze mooi vindt...tja, de een draagt een hooggesloten bloesje met oililysjaal (ook vreselijk) en de ander draagt gothic (evengoed vreselijk)
Ik heb altijd de neiging om hard weg te lopen als ik in het donker een gothic tegen kom...Bah wat kijken die boos van zich af!!!!!!Ik word er altijd een beetje bang van
![]()
Gothic zijn vind ik fout. Die mensen leven dichter bij de dood dan bij het leven (ok misschien niet allemaal maar toch een groot gedeelte). Zag laatst een programma op TV waarop ze vertelden dat ze 's nachts in doodskisten sliepen. Bah wat eng! Geloof nooit dat dit overeen kan komen met een christelijk geloof.
Maar nogmaals: ik geloof niet dat het dragen alleen van die kleding fout moet zijn, het ligt eraan om welke reden je het doet
Je moet eens halfverwege dit topic ongeveer beginnen met lezen (of door gaan of opnieuw lezen) van mijn reply's en dan eens zeggen wat je er van vind als je wilt...
Wat ik ervan weet (documentaire op tv) is dat ze de dood min of meer vereren. Of hoe moet ik dit zeggen...ze leven dichter bij de dood dan bij het leven. Mijns inziens is dit duivels. God heeft het leven gegeven als genadetijd, en dan moeten we hier ook kostbaar mee omgaan.
Wat ik ervan weet (documentaire op tv) is dat ze de dood min of meer vereren. Of hoe moet ik dit zeggen...ze leven dichter bij de dood dan bij het leven. Mijns inziens is dit duivels.
op dit punt keur ik het gothic zijn helemaal af.
Voor de rest weet ik niet echt veel over gothic, maar om de een of andere reden heb ik niet genoeg vertrouwen in de tv om te zeggen dat slapen in doodskisten representatief is voor gothics.
Princess schreef:...................Gothic's hebben vaak een hele sombere gedachte over veel dingen. Ze leven in een wereld compleet afgezet door satan. Veel evangelisten hebben het op gegeven om in die wereld door te dringen. Het is ook een zeer gevaarlijke wereld. Ze hebben hun eigen magie. Als je ooit eens op een echt Gothic feest bent geweesd (als je er niet bent geweesd is dit geen aanrader)zul je weten dat Goth's heel erg bezig zijn met doden en "medicijnen" voor emotionele pijn....................................Vandaar dat ze veel experimeteren met zwarte magie en wicca. satan heeft deze groep mensen compleet in zijn macht.
Gothic draag je niet Gothic is een levensstijl. Gothic is een manier van denken.
Ze leven in een wereld compleet afgezet door satan.
je ooit eens op een echt Gothic feest bent geweesd (als je er niet bent geweesd is dit geen aanrader)zul je weten dat Goth's heel erg bezig zijn met doden en "medicijnen" voor emotionele pijn.
Christen Goth's hebben hun eigen Gothic wereld.
Je zult je er misschien niet helemaal in kunnen vinden of misschien wel fout vinden. Maar dat denkt ik niet. Het is gewoon hun manier van geloof en dat verdient veel respect. Hoeveel hun wel doen om God in hun leven te hebben en satan er buiten is heel gaaf. Ik zou niet zosnel een oordeel geven.
Ik geloof dat jij ook een zeeeeer vertekend beeld hebt van de gothic-wereld. Je doet net alsof ze allemaal satanisten zijn, wat een onzin.
Uiteindelijk heeft wicca niets met satanisme te maken, maar het is wel van de satan...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten