(interessant onderwerp)
Ik denk ook inderdaad dat wij veel van (verstandelijke) gehandicapten kunnen leren, ze geloven zo eenvoudig. toch heb ik er soms wel moeilijk mee. op ons werkveld hebben wij een verstandelijke gehandicapte die niet naar de kerk gaat maar wel gelooft in God. maar hij vindt dat de kerk niet nodig is.
Wat mij opvalt is dat ze heel gevoelig zijn voor de zonde, als je bijvoorbeeld zegt dat ze ergens de Here Jezus verdriet mee doen kunnen ze daar echt mee zitten.
Ik mag niet oordelen over mijn bewoners of ze bekeerd zijn of niet maar eerlijk gezegd denk je daar wel eens stiekum aan. sommigen gaan vloeken in een agressieve bui of gaan wel naar de kerk zondag maar beleven er (voor mijn idee) niet veel aan.
Ik denk dat we ze moeten opdragen aan God en eerst onszelf moeten onderzoeken, ja toch? we mogen niet oordelen over ze maar wel samen bidden en over Jezus spreken, en als iemand zegt dat hij/zij een kind van de Heere is ben ik de laatste die dat durft tegen te spreken.
Hoe denken jullie dan over het heilig avondmaal en gehandicapten? sommige bewoners moet ik ook begeleiden naar het avondmaal in een samen op weg kerk (zelf ben ik van de cgk) en dan ga je ook wel eens denken of dat wel mag, maar het is hun verantwoordelijkheid, die ligt dus niet bij mij, of wel?