Goed, voor degene die nog niet zover waren,

Na veel verwoede zoekpogingen over dit onderwerp binnen de reformatorische kringen schertste het mijn verbazing dat ik hierover maar weinig (en dan bedoel ik ook echt weinig) vind van de vrouwen onder ons die met lesbische of biseksuele gevoelens te maken hebben (of ik moet niet goed gezocht hebben!!)
………..De reden dat ik even de nadruk leg op reformatorisch komt voor uit het feit dat ik wel weet dat er veel vrouwen ‘actief’ zijn op sites zoals bijvoorbeeld het CHJC, of Holy Females. Die overigens (niks ten kwade van hun) bij dit onderwerp over het algemeen een ander uitgangspunt hebben…….
Uiteraard heb ik ook hier naarstig naar dit onderwerp gezocht. Er verschenen heel wat (off)topics over homofilie (met overigens een prachtige verwijzing naar de site van Jeroen!!) Diepgaande en mooie discussies. Ik ben blij te merken dat dit onderwerp niet gemeden wordt. Dat er naast kritische blikken (wat alleen maar te prijzen valt)ook zoveel medeleven is. Toch kan ik me niet van de gedachte ontdoen dat dit onderwerp nog erg gevoelig ligt en moeilijk te bespreken valt voor de vrouwen onder ons. En dat is nou net wat ik zo ontzettend jammer vind..Om zonder al te veel op de details in te gaan, weet ik uit eigen ervaring dat het worstelen met deze gevoelens erg moeilijk is en een eenzame weg kan zijn. Ongeacht je geloof in God groot of klein is. Mijn geloof is zeer klein en wankel, toch heb ik de vrijmoedigheid mogen vinden om met mijn gevoelens naar buiten te treden. Ik wil hier absoluut niet de trend van; Gooi het eruit, schreeuw het (bij wijze van) van de daken promoten!! maar eerder laten weten dat het belangrijk is om je gevoelens met iemand te delen. Ik vind het zelf moeilijk in deze periode, maar ik weet dat er mensen zijn die voor me bidden en dat geeft me kracht om door te gaan.
Voor degene die willen reageren, maar dit liever niet via deze weg doen staat mijn mailbox altijd open! Tevens gelijk excuses als er dingen in staan die wellicht een verkeerde indruk wekken. Het was moeilijk om het duidelijk op papier te krijgen.

Voor iedereen die deze weg nog in eenzaamheid gaat (zowel man als vrouw) veel kracht, moed en Gods liefde toe gewenst!