Jonge moeders praat

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 08 dec 2005 16:29

Raido schreef:'35 is ook niet bejaard! hooguit wat meer jaartjes dan mijn ouders...
Whatever, wsl heb ik 'jonge' ouders dan ofzo.

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 09 dec 2005 11:46

dubbel
Laatst gewijzigd door Tobbe op 09 dec 2005 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 09 dec 2005 11:47

Aragorn schreef:Bejaarden zijn sowieso vaak saai. Die hebben het dan idd alleen maar over hun kwaaltjes.

Dat vind ik echt grote onzin. De meeste bejaarden hebben veel om over te praten omdat ze al zo veel beleefd hebben. Ze hebben vaak meer te zeggen dan voorgenoemde moeders. En inderdaad enorm generaliserend om te zeggen dat ze het alleen maar over hun kwaaltjes hebben. Dat zijn misschien een paar uitzonderingen, maar de meeste bejaarden zijn echt niet van die klaagzangzingers.

ff naar je onderschrift kijken Aragorn! :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 dec 2005 13:07

Hehe, dat is waar natuurlijk, en als ik kijk naar m'n eigen grootouders valt het ook best mee. :)

Maarr, het valt me wel met enige regelmaat op dat veel ouderen hun levenservaring nog niet bepaald om hebben weten te zetten in levenswijsheid.

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 09 dec 2005 13:19

Aragorn schreef:Maarr, het valt me wel met enige regelmaat op dat veel ouderen hun levenservaring nog niet bepaald om hebben weten te zetten in levenswijsheid.

Daar ging het ook niet over.. Met die ervaring hebben ze ook een hoop verhalen die niet alleen over het ellendig werkende darmstelsel oid :roll: gaan. En die wijsheid, das nog een extraatje erboven op :P .

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 09 dec 2005 13:54

Praten jonge moeders tegenwoordig ook over bejaarden? :wink:

Blijf on-topic mensen, of open een bejaardentopic ofzo, als jullie daar behoefte aan hebben.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

*Annet*
Generaal
Generaal

Re: Jonge moeders praat

Berichtdoor *Annet* » 09 dec 2005 19:29

barry rab schreef:Ik weet niet of jullie dit ook wel eens hebben.
In mijn vriendenkring en familie zijn diverse mensen de laatste tijd vader en moeder geworden.
Dit is leuk, alleen kan ik mij blauw ergeren aan de vrouwen dat wanneer ze maar zwanger zijn en of een kind hebben het maar over 1 onderwerp kan gaan, je raad het kinderen.

Dit is zo vermoeiend, voor dat je op een verjaardag maar een bakje koffie op hebt gaat het al over borstvoeding phhhhhhhhhhhhhhh.
En gaat het er niet over dan wel via een omweg, voor je het weet gaat het weer over die gevulde pamper met die twee rijstkorrels.

En ze hebben het ook niet door dat er mensen bij zitten die geen vaste relatie hebben en of geen kinderen kunnen krijgen.

graag jullie reactie

Ooit heeft jouw moeder dat ook gedaan! :lol:

Maar idd is het reuze irritant als het over niets anders als kinderen en alles wat daarbij hoort gaat. Ik heb zelf nu 3 kinderen en ik wil absoluut niet zo zijn dat ik alleen maar over hun geweldige prestaties praat. Volgens mijn dierbare schoonzus heb ik gelukkig nog steeds oog voor de rest van de wereld. :mrgreen:

Soms is het wereldje van de (niet werkende) moeders misschien wel wat klein. Is mijn ervaring tenminste, dus je hebt het snel over de kinderen. Komt niet omdat ik geen interesse heb in het leven van een ander maar ook omdat je er vaak niet veel vanaf weet.

Bij ons in de familie zijn het afgelopen jaar 4 baby's geboren. Die kinderen zijn de afgelopen maanden allemaal 1 jaar geworden. De verjaardagsvisite gesprekken gingen wel erg veel over datgene wat het kind al wel en niet kon. Mijn oudste zoon (8 jaar) zei dat ik thuiskwam: Het ging zeker alleen maar over baby's en kinderen.......... dus niet alleen jullie ergeren zich daaraan.

Borstvoeding in het openbaar, daar word ook heel wat over afgediscusieerd. Zag vandaag nog in een blad staan dat er horeca gelegenheden zijn waar een sticker op de deur geplakt is als er een babyvoedingsruimte beschikbaar is. Misschien iets voor diegenen die niet met "blote" borsten geconfronteerd willen worden?
ja, dat is mijn mening dan he.....

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 dec 2005 00:17

http://games.voedingscentrum.nl/borstsi ... oeding.swf

misschien erg leerzaam.............. :lol: :lol:
ja, dat is mijn mening dan he.....

Terug naar “Archief”