Ja dat klopt, sommige worden daar door gelouterd sommige zullen vergaan. Het ging hier wel over de gelovigen trouwens niet over de mensheid.Lalage schreef:Nou iedereen moet dus door vuur gaan, je zonden moeten verteerd worden.
Moderator: Moderafo's
Raido schreef:Ja dat klopt, sommige worden daar door gelouterd sommige zullen vergaan. Het ging hier wel over de gelovigen trouwens niet over de mensheid.Lalage schreef:Nou iedereen moet dus door vuur gaan, je zonden moeten verteerd worden.
vers 15
Zo iemands werk zal verbrand worden, die zal schade lijden; maar zelf zal hij behouden worden, doch alzo als door vuur.
Okay, maar alle mensen zijn geen christenen. Dat was meer mijn punt, je kunt deze teksten niet toepassen op de hele mensheid. (Het woord u in 1 Kor 3:1 slaat op de gemeente in Korinte niet op de mensheid).De brief aan de Corinthiers is trouwens aan alle christenen gericht, zie 1 Cor 1:2.
Lalage schreef:huh!!! Ik lees er toch echt iets anders dan jij. Hoe kan dat nou?
Raido schreef:Lalage schreef:huh!!! Ik lees er toch echt iets anders dan jij. Hoe kan dat nou?vertalingsverschillen
en ik ken de grondtekst niet. Maar in de SV en de NGB51 staat bijvoorbeeld
Want wij zijn Gods medearbeiders (SV), Want Gods medearbeiders zijn wij (NGB) maar in de NBV staat Dus wij zijn medewerkers van God en u bent zijn akker. Dat is wel iets anders denk ik..
Nee dat geloof ik weer niet zo.. Je moet die gelijkenissen niet overal door trekken denk ik. De kudde zijn namelijk niet alle mensen, maar de bekeerdenDreamster schreef:Ik vind dat iedereen die geboren wordt een schaapje is van de Goede herder...hoe kan je anders afdwalen???
(kwam ik net mn mn vriendin aan de telefoon achter)
Raido schreef:Dus God is nu geen verterend vuur meer? of begrijp ik je zin verkeerd?ik weet dat God een verterend vuur is maar niet nadat Hij de mens eerst heeft liefgehad .
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten