Nu even mijn eigen mening hierover:
Ik vind dat een vrouw gewoon mag werken ook al heeft zij kinderen. Ik zou het geen prettig idee vinden dat als ik ooit kinderen heb, dat ik dan de hele tijd thuis moet zitten. Je maakt op zo'n manier niet echt meer deel uit van de maatschappij. + dat je nog wat meer sociale contacten overhoudt.
Als ik dus later misschien een kind zou hebben, zou ik er voor kiezen om nog 2 dagen te blijven werken. Voor mij is dat heel makkelijk, want ik geef les, dus is het nogal makkelijk om part-time te werken. Die dagen zou ik mijn schoonmoeder vragen of ze op wil passen (die woont toch in de buurt) en als dat geen mogelijkheid zou zijn, dan zou ik mijn kind naar een kinderopvang brengen.
Hoe ik over schippersinternaten denk heb ik hiervoor al geschreven.
Voor mij zijn er een aantal belangrijke punten:
De vraag blijft altijd. Voed ik zelf mijn kind op op heb ik daar andere mensen voor. Dus volledig werken en je kind vijf dagen uitbesteden, dan voed je het niet meer zelf op en dat vind ik dus niet goed.
en waarom werk ik: Doe ik dat omdat ik het leuk vind, en om daarmee in de maatschappij te blijven, of doe ik het puur om het geld.