Calvin schreef:Een leven wat totaal anders is dan dat de wereld dat leidt
Er zijn relatief weinig mensen die met een tattoo rondlopen (lijkt me dus ook niet werelds), dus als een christen zich zou moeten onderscheiden van de rest van de wereld dan zou dat juist een goed argument VOOR een tattoo zijn.
Bovendien hebben we ons lichaam van God gehad het is een tempel van de Heilige Geest. Waarom zouden we ons lichaam vol gaan hangen met metaal of het volspuiten met inkt. Niet tevreden met hoe je het van God hebt ontvangen?
Nogmaals, je kan ook zeggen dat je de tempel van de heilige geest juist mooier probeert te maken dmv tattoos. Waarom dragen mensen make-up, verven ze hun haar, dragen ze mooie kleding?
We gaan toch ook geen grafiti op de kerk spuiten omdat we dat mooier vinden?
De kerk krijgt wel een verfje op zn tijd, en wordt ook zo mooi mogelijk gemaakt. En als dat dmv graffiti kan, waarom niet?
De mensen met tatoe's zijn nou niet echt degene waarvan je denkt; hé, da's vast een christen.
De wereld waarin het voorkomt en de afbeeldingen die gebruikt worden zeggen al genoeg.
Ik begin een beetje het idee te krijgen dat je totaal geen idee hebt waar je het over hebt. Al je argumenten zijn gebaseerd op de standaard vooroordelen die de meeste mensen tegen tattoos hebben.
Ze vinden het vaak eng en aanstootgevend (motorclubs, bouwvakkers, Hells Angels enz) en denken dat mensen met tattoos uitschot zijn, tuig van de bovenste richel. Die hun leven leven met drank, sex, drugs, en Rock 'n Roll. En natuurlijk zijn deze mensen er ook, maar de meerderheid is gewoon normaal (in het christendom zijn er ook excessen (geweest) waar menig christen zich voor schaamt).
Denk dat het een kwestie van onwetendheid is, waardoor men huiverig wordt. Persoonlijk vind ik een tattoo een sieraad voor het lichaam en een teken van persoonlijkheid. Maar ja, dat is IMHO.