Zwanger

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wat krijgen lammetje en vlieger?

meisje
43
65%
jongen
23
35%

Totaal aantal stemmen: 66

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 11 nov 2005 11:55

vlinder schreef:Wat een schatje Corine! hoe oud is ie?

Hij is nu 4,5 maand. Op de foto was hij denk 3 maanden.

Bij mijn 1e had een meisje Lisanne geheten en bij de 2e had een jongen Thomas geheten, maar die naam vond ik niet zo ( hadden we ook op het laatste nipperje omdat we geen andere naam konden vinden ) en aangezien ik een sterk voorgevoel had dat het een meisje zou worden deden we er al minder moeite voor :mrgreen:

Dat hadden wij met een meisjesnaam, de avond voor Boudin geboren is wisten we het nog niet.. Maar we wilden graag vernoemen. Als het een jongen was naar mn schoonvader Boudewijn en als het een meisje was naar mn ma, Gerrigje Martijntje.. Dus we wisten echt niet wat we daarvan moesten maken. Maar het werd een jongen!

Mijn mannetje vind Boaz leuk maar wat voor een doopnaam verzin je daar nou bij :? en Boaz..... hmm vind het niet zo klinken bij Joshua en Merel.... dan vind ik Lucas beter...( en ook een mooie naam) maar we zijn er nog niet over uit en het zijn nog steeds geen namen waar we voor 100 % achter kunnen staan. ( wat doen we weer moeilijk he :P )
Valt ook niet mee als je voor de 3e keer namen moet zoeken :-k
Maar we komen er voor die tijd vast nog wel uit :wink:

Boaz vind ik ook een hele mooie naam ja, en Lucas ook, daar kun je nog Luuk van maken ofzo..

Naja, in elk geval succes ermee, het komt vast goed!
:wink:

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 11 nov 2005 14:30

Dank je!! Ik heb vanmorgen een leuke naam + doopnamen kunnen vinden :P
Kan natuurlijk altijd nog veranderen maar voorlopig vind ik ( vinden wij) dit een leuke naam :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 nov 2005 14:46

vlinder schreef:Dank je!! Ik heb vanmorgen een leuke naam + doopnamen kunnen vinden :P
Kan natuurlijk altijd nog veranderen maar voorlopig vind ik ( vinden wij) dit een leuke naam :wink:

is dat ook weer klaar... :wink: wij hadden ook zomaar ene meisjesnaam.. waren we al heel snel over uit..

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 nov 2005 15:04

babbeltje schreef:Maar TrijntjeJohanna heet in het echt niet zo.. Marianneke toch???

Op het geboortekaartje stond anders Trijntje Johanna ;)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 nov 2005 15:34

Lalage schreef:
babbeltje schreef:Maar TrijntjeJohanna heet in het echt niet zo.. Marianneke toch???

Op het geboortekaartje stond anders Trijntje Johanna ;)

Afbeelding

Afbeelding :wink:

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 12 nov 2005 20:12

Nou schreef ik gisteren nog dat ik een naam + doopnamen gevonden had...begin ik vannacht toch te twijfelen :oops: :oops: :oops:
Het is nl een naam met 1 lettergreep en aangezien de andere 2 een naam met meerdere lettergrepen hebben vond ik dat toch niet zo mooi staan bij elkaar < ik ben erg ik weet het >
Dus dat word weer prakizeren...... :-k

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 13 nov 2005 14:54

Vlinder, maak je daar nou toch nog niet druk om! Je hebt nog 142 dagen te gaan eer je uitgerekend bent! :lol:
ja, dat is mijn mening dan he.....

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 14 nov 2005 15:17

:oops: je hebt helemaal gelijk Annet...
maar ben er nu echt uit hoor!! ( we moet ik zeggen :wink: )
Van het weekend weer aan het denken geweest en we zijn er ( gelukkig) uitgekomen :mrgreen:
Nu gaan we niet meer veranderen :!: deze naam is leuk en als er nu weer een kindje in de kerk word geboren met dezelfde naam dan is het jammer maar dan houden we deze naam gewoon.
Anders blijf je aan de gang :?
Verloopt jouw zwangerschap verder goed?
Ik mag volgende week woensdag weer op controle!

gr Vlinder

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 29 nov 2005 14:55

Ik heb de controle bij de verloskundige inmiddels gehad, ben tot nu toe nog maar 3 kilo aangekomen dus dat is wel netjes! :) mijn bloeddruk was 144/78 , dat is hoger dan dat ik gewend ben want normaal heb ik een bloeddruk van 110/55 , maar de verloskundige zei dat dat komt omdat ik pijn heb ( heb nl erg veel last van bekkeninstabiliteit :( ) en dan gaat je bloeddruk altijd omhoog zei ze.
Nu mag ik 16 dec weer op controle komen :)

Vanavond om 19.30 hebben we een pretecho!!!! :D :D :D
Kunnen we ons kleintje zien en krijg dan een dvd van 20 min en foto's mee :P
Hopelijk is alles goed.....
We zien er erg naar uit want ik heb wel een echo met 11 weken gehad maar dan zie je nog niet zo veel.
Dus ik ben benieuwd :roll:

Jullie horen het nog hoe het is geweest :wink:

gr vlinder

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 nov 2005 16:19

wil je ook weten wat het wordt?

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 29 nov 2005 16:52

Ik wil het wel weten ( ben nu nieuwschieriger dan bij de vorige 2 ) maar mijn mannetje wil het niet weten, moet een verassing blijven zegt ie, dus dan houden we het zo :P
Over 4 maanden als alles goed mag gaan zullen we het weten :mrgreen:

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 29 nov 2005 17:18

Spannend vlinder! Ik hoor het idd graag hoe het afgelopen is!

Misschien is dit niet het juiste topic maarre ik ben soort van een beetje veranderd na mn bevalling. Angstiger geworden.. Of heet dit bezorgd? Ik krijg soms ineens zo'n gevoel over me van: Help, kan ik dit wel, zo'n mannetje grootbrengen! En wat moet ik als er ooit wat met m gebeurt!
Ik vind het heerlijk zo'n lief klein mannetje om me heen, maar soms denk ik wel eens, was je maar vast groot dan kun je voor jezelf opkomen!

So, dit moest ik ff kwijt...

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 29 nov 2005 21:30

Dat gevoel ken ik ook wel hoor ;) het is soms best moeilijk ook om ze los te laten...maar ja als je dan ziet hoe snel het allemaal gaat en hoe hard ze groeien...

Maar ik heb de echo gehad en voor zover ze kon zien ziet alles er goed uit!!! :D :D:D:D

Mooi gevuld maagje ( teken dat het ook drinkt) en we zagen mooi het hartje kloppen :)

Toch weer een wonder om zo te zien ( ook al is het de derde )
En we hebben er mooie foto's en een dvd van dus de komende 4 maanden kunnen we nog lekker kijken naar die kleine :mrgreen: :mrgreen:

gr vlinder

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 29 nov 2005 21:31

vlinder schreef:Dat gevoel ken ik ook wel hoor ;) het is soms best moeilijk ook om ze los te laten...maar ja als je dan ziet hoe snel het allemaal gaat en hoe hard ze groeien...

Maar ik heb de echo gehad en voor zover ze kon zien ziet alles er goed uit!!! :D :D:D:D

Mooi gevuld maagje ( teken dat het ook drinkt) en we zagen mooi het hartje kloppen :)

Toch weer een wonder om zo te zien ( ook al is het de derde )
En we hebben er mooie foto's en een dvd van dus de komende 4 maanden kunnen we nog lekker kijken naar die kleine :mrgreen: :mrgreen:

gr vlinder

Lijkt me erg mooi om te zien, zo'n DVD! Fijn dat alles er goed uit ziet! :D

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 nov 2005 01:52

Ho even, Vlinder... je derde kind op je 25ste -> respect!!

Terug naar “Archief”