Sporen van de wederkomst van Jezus Christus

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 21 nov 2005 11:59

Hallo Spacy,

Je schreef:

de Here God de lof krijgt die hem toekomt

Vraag is dan vervolgens, waarom "krijgt de dan aan Hem toegekende lof, waar Hij helemaal niet om vraagt en waarvan Hij zegt, dat Hij helemaal niet aanbeden wordt"

Johannes 15: 7-9

7 Indien gij in mij blijft en mijne woorden in u blijven, zo zult gij bidden wat gij wilt, en het zal u geschieden.
8 Daarin wordt mijn Vader geëerd, dat gij veel vrucht draagt, en mijne jongeren wordt.9 Gelijk de Vader mij liefheeft, zo heb ik ook u lief. Blijft in mijne liefde.
10 Indien gij mijne geboden onderhoudt, zo blijft gij in mijne liefde, gelijk ik de geboden mijns Vaders onderhoud en blijf ik zijne liefde.

De geboden zoals altijd er al zoijn geweest -in de Hemel- worden dus de basis van het oordeel en horen ook de fundamenten van elke Christen, ja zelfs elk mens te zijn, om Christus te zien en te horen!
De Christengemeenten onthouden en onemen zich dus daarmee de gave der profetie!

Misschien hard om te zeggen Spacy, maar zondagvieren is geen Goddelijke gebod. Door dus "over Mijn Sabbatten heen te lopen"zijn ook de overige geboden in het licht van Christus geboden die overtrede worden en waar geen Gerechtigheid aan kan worden ontleent. De wet is geheel of de wet heeft -daardoor- geen geldigheid! De wet vervalt tot de beperking van aardse maatstaven, zoals overigens ook Rome erkent en zal toepassen in de aanvaarding van het Merkteken (de zondagviering) als code voor alle persoonlijke Indentiteitsnummers, zoals besloten op de wereldvergadering der Wereldreligies, onder leiding van de Paus in 1985 te Kenya.

Want Christus licht dat toe in Matheus 15:9

9 Doch tevergeefs dienen zij mij, dewijl zij leringen voordragen, die niet dan mensengeboden zijn."
Dus dat wat de mens in zijn zondige staat, meent de Here toe te kennen, gaat al mis en wordt door Christus niet ervaren als een aanbididng, maar als een belediging. Tevergeefs................dus Spacy.

Horende Doof en Ziende blind, dwalende totdat de het einde!

Is er dan -ook- lof die Hem niet toe komt!
Ik stelde de vraag anders t.a.v. de buurman of wellicht je leraar die Adventist is in jouw beeld van "Sekten". Is dan je buurman of de leraar dan je vijand. Want Christus zegt dat sekten niet in relatie staan met Zijn wet en getuigenis. Terwijl met name Adventisten gekend zijn om hun houvast aan de wet en geboden in het Getuigenis van Christus!
Zoals ik al aangaf, de Paus erkent dat zelfs!

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 21 nov 2005 14:32

Schriftgeleerde, heb je er nooit moeite mee zoveel christenen af te schrijven op grond van wat ze geloven ?

want dat is waar jij constant mee bezig bent, het lijkt wel alsof je geen oog meer hebt voor wat we als broeders van elkaar wel delen,
en nee nu probeer ik niet als een oecumeen over te komen, maar wij mensen zijn zo onzettend eigenwijs, dat er daarom zoveel verschillende christelijke stromingen zijn, ja ook ik en jij.

Maar wij zijn beiden blij met de gemeente waar we deel van uit maken, toch? en vooral dat we samen deel uit maken van de Gemeente! toch?

waarom steek jij zoveel energie in het jezelf verwidjeren van je broeders en zusters in gereformeerde/reformatorische kerken, als jij ook anderen die helemaal niet bij een of andere gemeente aangesloten zijn ook kunt gaan bereiken in diezelfde tijd.

Dat is iig wel wat ik mezelf als missie heb gesteld,
hoewel ik het niet eens ben met details van de inhoud zoals geleerd wordt bij andere gemeentes zoals pinkster en baptist werk ik wel samen met deze jongeren, om zo samen gebruikmakend van elkaars gekregen gaven het evangelie in onze eigen woonplaats te verspreiden.

En ik ben er zeker van en wordt er echt super blij van :D
dat ik Gods zegen zie over dit soort samenwerking!
Samenwerkend, biddend, lezend en bouwend aan het Koninkrijk van Onze Heer Jezus Christus, die komt! :)

Daarom zal ik verder ook geen enkel woord meer besteden aan dingen die hier gezegd gaan worden buiten het onderwerp van dit topic om,
omdat ze zoals ik merk enkel 2strijd en verderf zaaien waar dit niet nodig hoeft te zijn.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 21 nov 2005 21:56

Ik schrijf niemand af! En afgezien daarvan, ik denk dat er voldoende sporen van Christus'spoedige wederkomst zijn, die we vinden in de laatste boodschappen die over de wereld gaan. Wat ik hoopte is, dat je aangaf op welke gronden je het niet eens kunt zijn met bepaalde inzichten van andere geloofsrichtingen. Dat zou de discussie, aangaande dit onderwerp meer kunnen verdiepen.

Het maakt mij helemaal niets uit wat mensen wel og niet geloven, maar wat mij opvalt is dat weinigen geen concreet antwoord geven op mijn wedervragen m.b.t. de tegenwerping van bepaalde Geloofsgroepen of fundamentele waarheden waarin Christus een centrale rol speelt. Bij weinige Christenen staat, blijbaar, Christus waarlijk centraal!
Zoals Mattheus 15

9 Doch tevergeefs dienen zij mij, dewijl zij leringen voordragen, die niet dan mensengeboden zijn."

Bij zo'n opmerking van Christus, zou ik klaar wakker zijn; want waarom maakt Jezus zo'n opmerking. Niet een onderwerp voor een typische afgezaagde zondagse preek.

Ik ben erg benieuwd waarom mensen het niet eens kunnen zijn met bepaalde inzichten en het dan gooien op 2strijd en verderf, dan moet er toch ergens een begrip van éénheid zijn, op Bijbelse gronden bijvoorbeeld!

Wel, als Christus op grond van de constitutionele wet van het Hemels Rijk, muren velt, waarom hebben zoveel Christenen het er dan zo enorm moielijk mee, om Zijn eenvoudige regelgeving niet te willen zien, te onderscheiden van dat wat vals is of, op zijn minst, te willen weerleggen, bevragen of te erkennen! Op Bijbelse gronden bijvoorbeeld!

Voor mij persoonlijk leiden de interessante inzichten van een elk, tot groei en persoonlijk inzicht, als kijken in een spiegel!

Groet

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 23 nov 2005 19:00

Schriftgeleerde schreef:een typische afgezaagde zondagse preek.

Waarom schrijf je dat zo? :roll:
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 24 nov 2005 03:21

Hallo Maja,

Om eens de mensen wakker te schudden. Ik volg regelmatig allerlei "zondagpreken" van verschillende kerken en het valt me op dat, sinds mijn jeugd, toen ik de Ned. Hervormde kerk bezocht, geen spat is veranderd. Want als Christus nu aanvoert dat " Men Hem tevergeefs eert ", omdat men (notabene) de Sabbat der Heilige Schrift en Indentiteit van een Geestelijk Israël afwijst, mij inmiddels de vraag rijst:

Wat voegt nu een zondagse aanbidding toe aan mijn Geestelijke groei, als Christus aan geeft dat er geen groei vanuit zo'n fundament kan plaats vinden.

Het is natuurlijk niet wat ik beweer, maar dat gewoon in de Bijbel staat:

1 Johannes 2

4 Wie zegt: Ik ken hem, en zijne geboden niet houdt, die is een leugenaar, en in dien is de waarheid niet,
5 maar wie zijn woord houdt, in dien is waarlijk de liefde Gods volkomen. Hieraan weten wij, dat wij in hem zijn.
6 Wie zegt, dat hij in hem blijft, die moet ook wandelen, gelijk hij gewandeld heeft.
7 Broeders, ik schrijf u geen nieuw gebod, maar het oude gebod, hetwelk gij hebt gehad van den beginne: dit oude gebod is het woord, hetwelk gij van den beginne gehoord hebt.8 Nochtans schrijf ik u een nieuw gebod, dat waarachtig is bij hem en ook bij u; want de duisternis gaat voorbij, en het waarachtige licht schijnt nu.
9 Wie zegt, dat hij in het licht is en zijnen broeder haat, die is nog in de duisternis.
10 Wie zijnen broeder liefheeft, die blijft in het licht, en hij struikelt niet.

Misschien een Bijbelse waarheid van de Heiland, om eens over na te denken.

Afgelopen week stond een vriend van mij te Evangeliseren voor een Gereformeerde Kerk, ergens in Nederland. De dominee van die kerk kwam naar buiten en verzocht de (broeder in Christus dan) zich te verwijderen, want voor evangelisatie voor de kerk had je de instemming nodig van de kerkenraad, na ampel overleg.
Mijn vriend legde uit dat ook Christus werd vervolgt voor het feit dat Hij in het openbaar Evangeliseerde, voor de Synagoghe.
Afijn, mijn vriend begon een gesprek en de predikant maakte zich er van af door heel misnoegend te zeggen: Jaaaa oh jaaa! En of mijn vriend dan "nu" de straat voor de kerk wilde verlaten. Uiteraard liet mijn vriend zich niet wegjagen, want de straat voor de kerk is openbaar terrein, en zelfs al zou dat op een kerkplein, voor de kerk zijn dan nog kan de predikant niets ondernemen, omdat er in Nedereland nog steeds een wet van vrijheid van meningsuiting is, die bepaald of iets wel of niet tegen "God"of de Nederlandse grondwet is. Pas als er op het kerkplein of de straat staat: "Verboden voor onbevoegden" ja, dan pas kan de kerkenraad zich beroepen op haar, -schriftelijk- gedeponeerde grondredenen van de verbodsbepaling.

Als predikant en voorganger had deze man gewoonweg geen antwoord op simpele Bijbelse begrippen.

Maar Christus is geen voorbeeld van Iemand die de zoekende of verkondigende discipel onbevoegd acht. Immers alles wat in de wereld is, behoort Hem toe! Alhoewel de Paus in Rome dat ook meent, op grond van het Apostelschap in Christus waarvan hij denkt dat te kunnen bekleden (leugenaar). De Protestanten zullen zich nog wel een vinger afbijten als ze zullen ontdekken dat de Paus en zijn helpers, inderdaad de daad bij het woord zullen voegen en alles wat op aarde is, ook onze persoonlijke eigendommen, gaan herverdelen en "openbaar "beschikbaar zal stellen van hen die "het niet hebben, maar wel de behoefte". In sommige Afrikaanse landen heerst er zo'n sfeer o mar even te denken aan Mugabe van Zimbapwe. Menige vakantievierende blanke inwonder is op die manier al zijn spullen al kwijt geraakt!

Kijk, dan vraag ik mij dus af wat die zondagse preken dan wel voor de leden betekenen, als er geen basis is in de Heilige Geest. Immers de Heilige Geest kan alleen maar openbaren aan ALLE geboden (de wet) van de Bijbel, waarmee Hij in harmonie is, dus ook in Christus. Als dat niet zo is, dan spreekt niet de Heilige Geest uit die preek.
Immers de Heilige Geest werkt aan ieders hart. Dus de kerk, die een onjuist fundament hanteert, verkondigd dus helemaal niet uit of in Christus naam, zoals Hij vermeldt in het door mij aangehaalde Bijbelstuk.

Sommige zondagse preken zijn -op zich- best interessant, maar dan noch vraag ik mij dan af; als die preek op zich zo verhelderend is en zelfs een reden is om na te volgen, zoals Christus hierboven vaststeld, waarom dan gaat er geen Groei vanuit, als ik sommige zondag vierende "christenen" er over vraag!.

Dan is het dus een gewone dode-letter wet die nagevolgd wordt. Ik kom op zondag en Kerst of Pasen in de kerk en ga net zo "leeg" naar huis als dan ik altijd al was. Want mijn opa, oma, mijn ouders, mijn ooms en tante, mijn nicht en de hele dorpse gemeente gaat braaf naar de kerk, want dan zijn we god-vruchtig. Terwijl Christus hierboven duidelijk leert, dat dat niet zo kan zijn!

Waarom blijven zij zich verzetten tegen de oproep van de Heiland, om juist terug te keren naar het fundament. De tijd gaat al zo snel. Ons leven is als een Damp. Even is het er, en dan is het, foetsie....weg!

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 24 nov 2005 12:25

Ik heb het volste begrip voor die dominee. :mrgreen:

Nee, wat je nu weer beweert snijdt geen hout. Als ik het goed begrijp gaat het o.a. om het sabbatsgebod. Wel als je Handelingen 15 goed leest, behoeven wij heidenchristenen het Sabbatsgebod niet als waren wij joden(christenen) te houden. Wat denk jij van Handelingen 15?

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 24 nov 2005 12:49

Cicero schreef:Ik heb het volste begrip voor die dominee. :mrgreen:

Ik vind het wel een geniaal idee om op zondagmorgen bij de concurent foldertjes uit te delen. :D

Wat betreft het sabbath-gebod, ik denk dat dit net als alle andere geboden in Christus is vervuld. Dat zal Schriftgeleerde ook wel vinden, schat ik in. Waar hij m.i. de boot mist is dat hij dan nog steeds de geboden wil houden met een beroep op de Geest die de geboden in onze harten schrijft. Hij heeft dus, denk ik, niet in de gaten dat de Sabbath een voorafschaduwing is van de dingen die gekomen zijn in Christus. En zoals de Heidelbergse Catechismus ook leert, voor een christen is het nu elke dag sabbath, omdat we in Christus de eeuwige rust hebben ontvangen. Dat lijkt me een vreugdevoller weg te bewandelen dan het verkapt wettisch omgaan met de geboden.
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 24 nov 2005 14:54

=D> Dat ben ik met je eens.

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 25 nov 2005 05:19

U schreef:

Ik vind het wel een geniaal idee om op zondagmorgen bij de concurent foldertjes uit te delen.

Nee, het was op een gewone door-de-weekse dag!

En u schreef:

de boot mist is dat hij dan nog steeds de geboden wil houden met een beroep op de Geest die de geboden in onze harten schrijft

Waar u nu de boot mist Maja, is, dat als de wet in ons hart geschreven is (een besneden hart dus) dat het betekent, dat ons handelen en denken (hart= onze geest) doen wat Christus voor oons deed, want wij leven toch immers door Zijn Geest (geleid).

Wie dus wereldse geboden en leringen van mensen navolgt heeft dus geen besneden (veranderd) hart en handelt en denkt dus nog steeds naar de verkeerde (namelijk van de Draak) gwoonten. (Openbaring 13)

Het volgende Bijbelvers, Maja, is op u zowel letterlijk als figuurlijk van toepassing:

Wie zegt, ik ken Hem, en Zijn geboden niet onderhoud of doet, is een leugenaar en in dien is (Gods) waarheid niet; maar wie zijn woord bewaart, in dien is waarlijk de liefde Gods volmaakt.

en

Indien gij Mijn geboden bewaart, zult gij in Mijnn lieFde blijven...,gelik Ik de geboden Mijns Vaders bewaard heb, en blijf in Zijn liefde
De liefde waar Christus het over heeft.ligt dus -blijkens ZIjn voorbeeld- besloten in het -eveneens- onderhouden van de geboden, uiteindelijk van een Hemels Rijk, want ook Christus haf een voorbeeld daarimn van ZIjn Vader. De liefde die wij dus dienen te ontwikkelen, dienteen liefde te zijn op grond van een Hemelse constitutie, dus geen menselijke liefde die afhankelijk is van een status welke in de wereld juist tot de verdeling leidt.
De liefde van Christus is onbaatzuchtig en heeft met deze wereld I de maatstaf er van dus) niets te maken. Als onze liefde er één is van aanbidden dat hoger in aanzien of autoritiet staat, om zo een gunst te verdienen, af te dwingen of op te eisen, dan is die liefde geen voorbeeld van dat andere Koninkrijk, maar voor het Grote Babylon.

Zo is dus de Sabbat een teken tussen God en ons en is het daarme een teken en middel van onze Indentiteit en Heiliging van een ander Rijk en dus Christus!

En daar is het dat vele Christenen de boot echt missen en verdrinken in de hoererij dezer wereld, door het bloed dat zij daavan drinken (in plaats van Christus). Goed de Bijbel bestuderen - door de Heilige Geest-, want Mijn volk gaat verloren door gebrek aan kennis! (zegt Christus)
Laatst gewijzigd door Schriftgeleerde op 25 nov 2005 16:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 nov 2005 08:17

Dit heeft nogal 'weinig' met het speuren naar de wederkomst van Christus te maken.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 25 nov 2005 08:21

Inderdaad. Ontopic weer mensen. :?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 25 nov 2005 16:11

Mee eens!

amigo
Mineur
Mineur

Berichtdoor amigo » 28 nov 2005 14:53

Misschien een idee om dit topic te sluiten?
Ik vloog over de wolken, naar een land hierver vandaan.....

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 28 nov 2005 15:42

Oke, dan gaat hij dicht.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Archief”