evangeliseren

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

the_mask
Verkenner
Verkenner

evangeliseren

Berichtdoor the_mask » 05 jul 2003 19:43

Stelling: Je kan pas evangeliseren als je echt voor God hebt gekozen! Dat je zeker weet dat je een kind van God bent.

P.s. Ik hoop niet dat er al zo topic is geweest (anders maar verwijderen)
O taste and see that the LORD is good: blessed is the man that trusteth in him. Psalm 34:8

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 jul 2003 20:44

Niet mee eens, je kunt toch ook met anderen over het christelijk geloof praten als je er zelf nog niet helemaal uit bent.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 07 jul 2003 07:21

Niet mee eens, het is juist onze plicht om het woord ten aller tijden uit te dragen!!!

joris

Re: evangeliseren

Berichtdoor joris » 07 jul 2003 07:32

the_mask schreef:Stelling: Je kan pas evangeliseren als je echt voor God hebt gekozen! Dat je zeker weet dat je een kind van God bent.
P.s. Ik hoop niet dat er al zo topic is geweest (anders maar verwijderen)

Dubbel: aan de ene kant ben ik het er mee eens. Want waarom zou je overigens gaan evangeliseren als je zelf niet overtuigd bent van Gods liefde voor de wereld?
Gods Geest moet in je zijn, anders kan je niet iemand tot God brengen.

Aan de andere kant oneens, want in de bijbel staat ook iets dat het belanrijkste is dat GOds naam doorverteld wordt ook al is de bron niet heelmaal zuiver. Bovendien kan iets wat je doet door God gebruikt worden als een antwoord of teken voor die ander die je misschien niet eens aanspreekt. Maar dat hij daardoor toch ineens overtuigd raakt van GOds liefde.

maar gaan evangeliseren is iets wat je bewust doet en waar je voor kiest. wat dat betrefd zou ik zeggn dat dat gebeuren moet door wedergeboren christenen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 jul 2003 08:59

joris schreef:maar gaan evangeliseren is iets wat je bewust doet en waar je voor kiest. wat dat betrefd zou ik zeggn dat dat gebeuren moet door wedergeboren christenen.

Nou bij mij gaat het meer toevallig, een gesprek met iemand komt op het onderwerp 'geloof' en dan vertel ik er wat over. Ik ga niet van tevoren bedenken wie ik vandaag over het evangelie ga vertellen ofzo.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 07 jul 2003 09:06

Volgens mij komen zulke dingen ook spontaan. Ik heb er ook wel eens over met een vriendin die niet gelooft, toch praten we er wel over, volgens mij is dat al een stukje van het woord doorvertellen.

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 07 jul 2003 09:07

the_mask schreef:Stelling: Je kan pas evangeliseren als je echt voor God hebt gekozen! Dat je zeker weet dat je een kind van God bent.

Van harte mee eens! Een vijand kan niet dienen aan 's Konings hof. In de bijbel staat: wie Hem niet gelooft heeft God tot een leugenaar gemaakt. Onbekeerd evangeliseren is dus mensen over een God vertellen waar je zelf een vijand van bent.

Let ook op m'n spreuk hieronder
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 07 jul 2003 09:09

Calvin schreef:

Van harte mee eens! Een vijand kan niet dienen aan 's Konings hof. In de bijbel staat: wie Hem niet gelooft heeft God tot een leugenaar gemaakt. Onbekeerd evangeliseren is dus mensen over een God vertellen waar je zelf een vijand van bent.

Als je nog geen kind van God bent, hoef je niet gelijk een vijand te zijn, volgens mij draag ieder mens wel een stukje uit, net wat ik hierboven zei, alleen al om er met ongelovigen over te praten.

Chloë

Berichtdoor Chloë » 07 jul 2003 09:17

Ikke21 schreef:
Calvin schreef:

Als je nog geen kind van God bent, hoef je niet gelijk een vijand te zijn, volgens mij draag ieder mens wel een stukje uit, net wat ik hierboven zei, alleen al om er met ongelovigen over te praten.
Wie niet voor Mij is, is tegen Mij. En wie niet met Mij vergadert, die verstrooit!!!!

Wij mensen hebben nogal de neiging om het wat mooier te maken dan het is. Als je geen kind van God bent, ben je gewoon een kind van de duivel. Klinkt keihard, is het ook, maar het is wel de waarheid..

LAAT je toch met God verzoenen, nu het nog kan!!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 jul 2003 09:20

Nou volgens mij hoeft Ikke21 alleen maar tegen God te zeggen dat ze in Jezus gelooft en vergeving voor haar zonden te vragen, dan is ze kind van God. Alleen om een of andere reden doet ze dat niet... maar ze weet wel superveel van Jezus af, dan mag ze daar toch wel over vertellen.

(Ik hoop dat ik je niet beledig met wat ik hier zeg Ikke, maar volgens mij ligt het zo simpel... voor een kind te begrijpen!)

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 07 jul 2003 09:28

Lalage, waarom zou ik dat niet doen? Ik wil niks liever!!!

Antiblob
Mineur
Mineur

.

Berichtdoor Antiblob » 07 jul 2003 09:40

Wie niet voor Mij is, is tegen Mij. En wie niet met Mij vergadert, die verstrooit!!!!

Er staat net zo hard in de bijbel dat "Want wie niet tegen ons is, is voor ons." Er zijn genoeg jongeren die christelijk opgevoed worden, maar er nog niet van overtuigd zijn, dat wat wat hun geleerd wordt de waarheid is. En daarmee zijn ze echt nog niet aan het verstrooien.

joris

Berichtdoor joris » 07 jul 2003 09:42

God wil geen offers, God wil je hart.

Dat zegt genoeg volgens mij. het eeuwige twijfelen tussen ja en nee is niet goed. Laat u ja ja zijn en uw nee nee!

Voor GOd kiezen of tegen Hem! Voordeel van de twijfel bestaat niet volgens mij. God houdt van iedereen, dat staat vast.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 jul 2003 09:46

Ikke21 schreef:Lalage, waarom zou ik dat niet doen? Ik wil niks liever!!!

Waarom kan je het Onze Vader dan niet bidden?

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 07 jul 2003 09:50

Omdat ik nog niet van mezelf kan zeggen dat ik een kind van God ben, maar daarom kan ik daar wel voor bidden. Volgens mij kan dat soms best een tijd duren voordat je dat van jezelf kan zeggen.

Terug naar “Archief”