Je denkt als je de eerste regel leest vast dat je dit toch niet wil gaan doen (niet gek, er zijn maar vier mensen die dit studeren op het moment), maar lees even door voor de algemene conclusie enzo
Ik studeer wiskunde met levenswetenschappen aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Wiskunde vond ik een heel leuk vak op de middelbare school, maar scheikunde en biologie vond ik ook leuk. Dus ik twijfelde of ik wiskunde of iets in de richting van farmacie wilde. Toen kwam ik op de open dag van de VU en er werd mij verteld dat ik het gewoon kan combineren!! Dus ik word wiskundige, maar doe veel bijvakken bij biologie. Nu sta ik af en toe een weekje in het lab, heerlijk (ook al ben ik heel onhandig). Het zorgt voor afwisseling in mijn studie en zo is het beter vol te houden. Bovendien zie ik meteen hoe wiskunde in de praktijk wordt toegepast.
Nu mijn algemene conclusie: als je twijfelt tussen een paar dingen, ga speuren naar combinaties. Het is even zoeken, maar zeker de moeite waard.
Verder: kies een opleiding die je leuk vind! Ook al kunnen anderen zich niet voorstellen dat je hiermee ooit gelukkig kunt worden, jij moet het doen, dus je moet heel eigenwijs zijn in je studiekeus. Bovendien is het voor het slagen van je studie heel belangrijk dat je het leuk vindt, misschien nog wel belangrijker dan dat je er talent voor hebt.
Succes ermee