Dit is een mail van een (ik zal de kerk niet noemen) reformatorische jongen die laatst met 3 andere jongens een kringgebed deed met de vraag of God de duivel uit hun wilden halen en of ze ook de Heilige Geest mochten krijgen. Onder het bidden hoorden ze een sterke wind, maar het waaide niet. Verder gebeurde er niets... Dachten ze...
> > >Kreeg ik van ####:
> > >Ja ik heb Gods Geest bij me Hij bestuurd me en lijd me ik geef door wat de Geest tegen me zegt. Ik ben er zo vol van. En ik moet zoveel mogelijk mensen vertellen dat Jezus leeft.
> > >
> > > -----Oorspronkelijk bericht-----
> > > Van: #############
> > > Verzonden: donderdag 3 juli 2003 14:19
> > > Aan: #############
> > > Onderwerp: Re: FW:
> > >
> > >
> > >
> > > Heel mooi... Echt heel mooi... Zal dat komen van de Geest?
> > >
> > >
> > >
> > > >From: ############
> > > >To: #############
> > > >Subject: FW:
> > > >Date: Thu, 3 Jul 2003 14:07:42 +0200
> > > >
> > > >Dit kreeg ik net van ######, voor zijn afscheid!
> > > >-----Oorspronkelijk bericht-----
> > > >Van: ############
> > > >Verzonden: donderdag 3 juli 2003 14:04
> > > >Aan: ###########
> > > >Onderwerp: FW:
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >-----Oorspronkelijk bericht-----
> > > >Van: ###########
> > > >Verzonden: donderdag 3 juli 2003 14:01
> > > >Aan: ############
> > > >Onderwerp: FW:
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >Ha ####### ,
> > > >
> > > >Ik wil je dit meegeven voordat ik weg ga.
> > > >
> > > >God is ook voor jou zonden gestorven aan het kruis en Hij wil dolgraag ook jou vrij maken. Je moet je zonden aan Hem belijden en je helemaal overgeven aan Gods Geest.
> > > >
> > > >Je moet ook zelf de keuze maken voor Hem. Want als je zegt ik kan geen keuze maken is dat de satan, je zegt eigenlijk ik wil niet en geeft God nog de schuld ook. Hij wil dat je zelf die keuze maakt voor Hem. God zegt in de Bijbel: Wie niet voor Mij is, is tegen Mij, Kiest dan heden wie Gij dienen zult.
> > > >
> > > >Het is een dwaling die lijdelijke afwachting. Want God wil het nu doen en Hij kan het. Hij wil Zijn Geest zenden alleen moet je je hart wijd open zetten voor Hem en al je zonden belijden zodat je rein wordt. En al je Hoogmoed, onreinigheid, zelfzucht en al je zonden aan Hem belijden en je overgeven aan Hem.
> > > >
> > > >Dan zal Hij Zijn Geest zenden en zul je weten dat God je zonden vergeven heeft.
> > > >Geef je over aan Jezus Christus de Zoon van de Levende God.
> > > >
> > > >God is geprezen voor wat Hij heeft gedaan voor ons zondige mensen. Amen >
> > > >Twijfel niet aan God er wordt gejuicht in de Hemel als je je tot God bekeerd. En je zult zelf toch de keuze moeten maken. God Wil je zalig maken. > >
> > > >Ik weet dat ik het niet verdiende, maar Jezus kocht mij vrij door Zijn bloed. En het zit in het diepst van mijn ziel door alles heen. Ik ben bevrijd van mijn zonde.
> > > >
> > > >Hij wil zo graag mensen redden. Hij wil een volk zien wat voor Hem kiest >
> > > > In Hebreeen staat ook een ieder die zijn woord hoort moet zich niet verharden, doe dat ook niet maar laat je leiden door zijn Geest.
> > > >
> > > >Ja maar je moet echt je zonden belijden en de keus maken voor Hem. God plaatst die keuze in je hard dat is zo. Maar als je niet kiest kies je tegen Hem.
> > > >
> > > >God wil je zonden weg nemen. Dat staat in de Bijbel. En dan krijg je daar zoveel blijdschap voor terug. Belijd je zonden oprecht aan Hem en Hij zal je zalig maken.
> > > >
> > > >Ja alles is vanuit God gekomen Halleluja, want wij mensen kunnen niets doen uit onzelf, maar door Jezus Christus. Geef je over aan Jezus Christus en Hij zal je redden. Uiteindelijk werkt God dat je voor Hem kiest.
> > > >
> > > >God heeft alleen de eer. Hij heeft Zijn leven gegeven voor ons. Halleluja de weg is vrij naar de Vader de Zoon en de Heilige Geest.
> > > >
> > > >Hij wil het liefst mensen zalig maken dat is zijn liefste werk alleen moeten deze mensen wel voor Hem kiezen. Anders had God robots gemaakt. Nee Hij maakte mensen met een eigen wil naar Zijn beeld en gelijkenis die voor Hem konden kiezen of niet. Maar al zou iedereen hier op aarde zalig worden dan kan dat, bij God is genade genoeg.
> > > >
> > > >Je geeft eigenlijk God de schuld als je zegt dat Hij het moet doen, maar Hij wil niks liever, dat zegt Hij door zijn woord. Je moet die keuze maken, Ik zal voor je bidden dat God die keuze voor Hem in je hart legt. En onderzoek veel het woord lees de Bijbel en je zult erachter komen.
> > > >
> > > >Een man en een vrouw kiezen voor elkaar. Zo moet je ook voor God kiezen >
> > > >God heeft Zijn hand uitgestoken, Hij wil mensen redden, En eigenlijk sla je steeds Die Hand weer weg. Maar je moet Die uitgestoken Hand aanpakken. God wil je Handen geven om Die aan te pakken. Kiest dan heden wie Gij dienen zult, verhard u hart niet maar laat u lijden.
> > > >
> > > > Hij heeft het gedaan. Amen