Heel apart, ik kan het haast niet geloven... Een wonder?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kaw
Majoor
Majoor

Heel apart, ik kan het haast niet geloven... Een wonder?

Berichtdoor Kaw » 03 jul 2003 13:59

Dit is een mail van een (ik zal de kerk niet noemen) reformatorische jongen die laatst met 3 andere jongens een kringgebed deed met de vraag of God de duivel uit hun wilden halen en of ze ook de Heilige Geest mochten krijgen. Onder het bidden hoorden ze een sterke wind, maar het waaide niet. Verder gebeurde er niets... Dachten ze...

> > >Kreeg ik van ####:
> > >Ja ik heb Gods Geest bij me Hij bestuurd me en lijd me ik geef door wat de Geest tegen me zegt. Ik ben er zo vol van. En ik moet zoveel mogelijk mensen vertellen dat Jezus leeft.
> > >
> > > -----Oorspronkelijk bericht-----
> > > Van: #############
> > > Verzonden: donderdag 3 juli 2003 14:19
> > > Aan: #############
> > > Onderwerp: Re: FW:
> > >
> > >
> > >
> > > Heel mooi... Echt heel mooi... Zal dat komen van de Geest?
> > >
> > >
> > >
> > > >From: ############
> > > >To: #############
> > > >Subject: FW:
> > > >Date: Thu, 3 Jul 2003 14:07:42 +0200
> > > >
> > > >Dit kreeg ik net van ######, voor zijn afscheid!
> > > >-----Oorspronkelijk bericht-----
> > > >Van: ############
> > > >Verzonden: donderdag 3 juli 2003 14:04
> > > >Aan: ###########
> > > >Onderwerp: FW:
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >-----Oorspronkelijk bericht-----
> > > >Van: ###########
> > > >Verzonden: donderdag 3 juli 2003 14:01
> > > >Aan: ############
> > > >Onderwerp: FW:
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >
> > > >Ha ####### ,
> > > >
> > > >Ik wil je dit meegeven voordat ik weg ga.
> > > >
> > > >God is ook voor jou zonden gestorven aan het kruis en Hij wil dolgraag ook jou vrij maken. Je moet je zonden aan Hem belijden en je helemaal overgeven aan Gods Geest.
> > > >
> > > >Je moet ook zelf de keuze maken voor Hem. Want als je zegt ik kan geen keuze maken is dat de satan, je zegt eigenlijk ik wil niet en geeft God nog de schuld ook. Hij wil dat je zelf die keuze maakt voor Hem. God zegt in de Bijbel: Wie niet voor Mij is, is tegen Mij, Kiest dan heden wie Gij dienen zult.
> > > >
> > > >Het is een dwaling die lijdelijke afwachting. Want God wil het nu doen en Hij kan het. Hij wil Zijn Geest zenden alleen moet je je hart wijd open zetten voor Hem en al je zonden belijden zodat je rein wordt. En al je Hoogmoed, onreinigheid, zelfzucht en al je zonden aan Hem belijden en je overgeven aan Hem.
> > > >
> > > >Dan zal Hij Zijn Geest zenden en zul je weten dat God je zonden vergeven heeft.
> > > >Geef je over aan Jezus Christus de Zoon van de Levende God.
> > > >
> > > >God is geprezen voor wat Hij heeft gedaan voor ons zondige mensen. Amen >
> > > >Twijfel niet aan God er wordt gejuicht in de Hemel als je je tot God bekeerd. En je zult zelf toch de keuze moeten maken. God Wil je zalig maken. > >
> > > >Ik weet dat ik het niet verdiende, maar Jezus kocht mij vrij door Zijn bloed. En het zit in het diepst van mijn ziel door alles heen. Ik ben bevrijd van mijn zonde.
> > > >
> > > >Hij wil zo graag mensen redden. Hij wil een volk zien wat voor Hem kiest >
> > > > In Hebreeen staat ook een ieder die zijn woord hoort moet zich niet verharden, doe dat ook niet maar laat je leiden door zijn Geest.
> > > >
> > > >Ja maar je moet echt je zonden belijden en de keus maken voor Hem. God plaatst die keuze in je hard dat is zo. Maar als je niet kiest kies je tegen Hem.
> > > >
> > > >God wil je zonden weg nemen. Dat staat in de Bijbel. En dan krijg je daar zoveel blijdschap voor terug. Belijd je zonden oprecht aan Hem en Hij zal je zalig maken.
> > > >
> > > >Ja alles is vanuit God gekomen Halleluja, want wij mensen kunnen niets doen uit onzelf, maar door Jezus Christus. Geef je over aan Jezus Christus en Hij zal je redden. Uiteindelijk werkt God dat je voor Hem kiest.
> > > >
> > > >God heeft alleen de eer. Hij heeft Zijn leven gegeven voor ons. Halleluja de weg is vrij naar de Vader de Zoon en de Heilige Geest.
> > > >
> > > >Hij wil het liefst mensen zalig maken dat is zijn liefste werk alleen moeten deze mensen wel voor Hem kiezen. Anders had God robots gemaakt. Nee Hij maakte mensen met een eigen wil naar Zijn beeld en gelijkenis die voor Hem konden kiezen of niet. Maar al zou iedereen hier op aarde zalig worden dan kan dat, bij God is genade genoeg.
> > > >
> > > >Je geeft eigenlijk God de schuld als je zegt dat Hij het moet doen, maar Hij wil niks liever, dat zegt Hij door zijn woord. Je moet die keuze maken, Ik zal voor je bidden dat God die keuze voor Hem in je hart legt. En onderzoek veel het woord lees de Bijbel en je zult erachter komen.
> > > >
> > > >Een man en een vrouw kiezen voor elkaar. Zo moet je ook voor God kiezen >
> > > >God heeft Zijn hand uitgestoken, Hij wil mensen redden, En eigenlijk sla je steeds Die Hand weer weg. Maar je moet Die uitgestoken Hand aanpakken. God wil je Handen geven om Die aan te pakken. Kiest dan heden wie Gij dienen zult, verhard u hart niet maar laat u lijden.
> > > >
> > > > Hij heeft het gedaan. Amen

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 03 jul 2003 14:03

Dit heeft hij aan iedereen op zijn bedrijf (in reformatorische kring) gestuurt toen hij wegging.

Ik ken die jongen en als ik dit lees is er bij hem een wonderlijke draai in zijn geloofsleven gebeurt. Echt heel appart... Dit is niets voor hem...

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 03 jul 2003 14:08

Kaw schreef:Dit heeft hij aan iedereen op zijn bedrijf (in reformatorische kring) gestuurt toen hij wegging.

Ik ken die jongen en als ik dit lees is er bij hem een wonderlijke draai in zijn geloofsleven gebeurt. Echt heel appart... Dit is niets voor hem...
Wat vind je er eigenlijk zelf van Kaw? En waar ging hij heen?
The one thing you can give and still keep is your word.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 03 jul 2003 14:23

Maarten schreef:
Kaw schreef:Dit heeft hij aan iedereen op zijn bedrijf (in reformatorische kring) gestuurt toen hij wegging.

Wat vind je er eigenlijk zelf van Kaw? En waar ging hij heen?

Hij ging naar de rivierkant om te bidden.

En wat ik er van vind is niet belangrijk. Ik vertel het later nog wel, maar ik wil eerst even wat meer reakties horen.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 03 jul 2003 14:33

Mag ik even iets tussendoor vragen? waarom zetten jullie aan het eind of halverwege altijd amen neer??

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 03 jul 2003 14:37

Ikke21 schreef:Mag ik even iets tussendoor vragen? waarom zetten jullie aan het eind of halverwege altijd amen neer??

In dit geval om te benadrukken dat het Goddelijk waar en zeker is. Ik heb het hier trouwens niet gedaan maar die jongen.

Wat vind jij er trouwens van Ikke21?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 jul 2003 14:38

wow wat cool zeg!

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 03 jul 2003 14:42

Kaw schreef:
Ikke21 schreef:Mag ik even iets tussendoor vragen? waarom zetten jullie aan het eind of halverwege altijd amen neer??

In dit geval om te benadrukken dat het Goddelijk waar en zeker is. Ik heb het hier trouwens niet gedaan maar die jongen.

nee ik zeg ook er ook niks van kaw!!!

Ja wat vind ik er van, eerst dacht ik aan een spookverhaal, om het zo even te zeggen, ook mede door wat jij zei over de wind!!
Maar als deze jongen die zo oprecht beleeft, ben ik blij voor hem

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 03 jul 2003 14:56

Ikke21 schreef:
Kaw schreef:

nee ik zeg ook er ook niks van kaw!!!

Ja wat vind ik er van, eerst dacht ik aan een spookverhaal, om het zo even te zeggen, ook mede door wat jij zei over de wind!!
Maar als deze jongen die zo oprecht beleeft, ben ik blij voor hem

Het was ook niet al kritiek bedoelt hoor! Ik wilde alleen terug naar het onderwerp.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 03 jul 2003 14:57

oke......je hebt dus gezien hoe ik er over denk......maar hoe denk je er zelf over?

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 03 jul 2003 15:04

Ik denk dat God de ogen van deze jongen heeft geopent, maar dat deze jongen nog maar aan het begin van de lange renbaan van het geloof staat.

Ik vind het heel mooi, want het is een duidelijke illustratie van Gods macht dat Hij het verlorene (in de ogen van de kerk, want zo lag het wel) juist oppakt en dat Hij de farizeers links laat liggen met hun vrome gebeden van "O, mochten wij ooit nog eens getrokken worden door de koorden van uw liefde en dat de noordewind nog eens mag waaien in deze gemeente, opdat er 1tje bekeert mocht worden.", maar dat Hij iemands gebed verhoort die waarschijnlijk niet meer was als "Wild U ons verlossen van de duivel en ons de Heilige Geest geven."

Wederom heeft Hij de tollenaar verhoogt en de wetgeleerde links gelaten. Niet om de kennis van de ellende, maar om Zijn ongekende wegen van liefde voor een zondaar.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 03 jul 2003 15:10

Ik heb net nog een mailtje van hem gekregen. Hij en zijn vrienden zaten in de ban van een zonde die hij niet noemt, maar waarvan ze hadden ontdekt dat ze daar zelf niet uit konden komen. Daarom gingen ze bidden...

Appart he?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 jul 2003 15:38

apart maar wel cool toch?

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 03 jul 2003 15:43

Als je het zo wilt noemen... Ja! Gods werk is zeer Cool...

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 jul 2003 15:47

:mrgreen: sure... daarom ook ;)

Terug naar “Archief”