Moderator: Moderafo's
everlastingman schreef:Verder hou ik ook van hardrock en christelijke doom metal. O prachtig is dat.
Lalage schreef:tips? me luistert: Saviour Machine, Narnia, Veni Domine
hanneke schreef:als je de kans krijgt om gospel muziek te zingen zou je het ook doen?
Ik zou het wel doen. Niet om de roem of om beroemd te worden maar omdat ik muziek een goede manier vind om te evangeliseren.
Wat dacht je dan van Mary Mary? Die heb ik een hele poos op de radio gehoord.
En wist je dat evanescence ook gospel is?
hanneke schreef:En wist je dat evanescence ook gospel is?
everlastingman schreef:Die band heeft al menig niet christen in beroering gebracht, Met teksten die je aan het denken zet.
Je stelt die vraag niet goed. Hoeveel mensen denk je dat hierdoor een stapje in de goede richting hebben gedaan?
Er is nog veel meer gospel muziek op de markt. Meer dan jij denkt.
Gospel moet wat mij betreft inhoudelijk bijbels verantwoord zijn
Gospel moet dus ook duidelijk te herkennen zijn als zodanig.
Zijn er ook mensen tot geloof gekomen, denk je? Je legt de lat wel lekker laag.
Klaas schreef:Tamelijk open deur, Henkie. Alles wat we als christen doen dient toch bijbels verantwoord te zijn?
Ligt er maar weer aan wat je onder gospel verstaat (gaat iemand die vraag nog beantwoorden?). Persoonlijk spreek ik nooit over gospelmuziek. Ik heb het veel eerder over christen-muzikanten of muzikanten die christen zijn. Dan hoeft het onderscheid er wat mij betreft niet duimendik bovenop te liggen. Dat verwacht je van een christelijke timmerman toch ook niet? Pas als je wat beter kijkt zul je wellicht het verschil zien.
Jij legt de lat wel weer lekker hoog. Moet een christenmuzikant er per definitie op uit zijn mensen door zijn muziek tot geloof te brengen?
Als je een onderdeel van het evangelie weglaat en dus maar een halve waarheid vertelt, dan is dat niet bijbels verantwoord.
Ik probeerde een gooi te doen door criteria voor tekst, muziek en artiest aan geven. Dát vind ik gospel.
Is het beoordelen of een artiest christen is niet net zo lastig trouwens?
Die lat leg ik niet, dat doe jij.
Maar ik denk inderdaad dat iedereen zijn gaven zoveel mogelijk in dienst moet stellen van het koninkrijk van God. Daar zijn de gaven toch in de eerste plaats voor bedoeld.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten